کد خبر: ۱۴۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹
در حال تکمیل؛

لبیک بسیجیان فارس به فرمان رهبر معظم انقلاب/ گروه های جهادی به میدان می آیند

بسیجیان استان فارس به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند، به میدان مبارزه با ویروس کرونا آمدند و فعالیت های خود را از سرگرفتند.
به گزارش شیرازه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سوم آبان ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به حضور پرشمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیت‌ها را مورد تأکید قرار دادند و از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح خواستند بار دیگر وارد میدان شوند. در این راستا، بسیجیان استان فارس به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند و فعالیت های خود را از سرگرفتند.

حجت الاسلام محمودی رییس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس در گفتگو با شیرازه اظهار داشت: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور دوباره نیروی ها مردمی و داوطلب در صحنه مبارزه با ویروس کرونا، ابلاغیه ای از سوی بسیج مساجد و محلات سپاه فجر استان فارس به نواحی و پایگاه ها مقاومت ارسال شد.  ۱۰ پایگاه مقاومت پس از سخنان رهبری سریعا در موضوع ضد عفونی معابر وارد عمل شدند.
لبیک بسیجیان فارس به فرمان رهبر معظم انقلاب/ گروه های جهادی به میدان می آیند
وی با عنوان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است ابراز داشت: این موضوع اولا به سازمان بسیج بر میگردد و به بسیجیان اعلام شده که در وهله اول خودشان نکات بهداشتی را اجرا کنند تا بتوانند از دیگران مواظبت کنند‌.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین محمودی، برنامه ریزی برای اجرای ضد عفونی معابر و مبلمان شهری، سرکشی از بیمارستان ها، تولید ماسک و گان پزشکی، تذکر لسانی به همشهری ها برای استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط پایگاه های مقاومت و مساجد انجام شده است‌. 

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس در پایان گفت: امید است با راه اندازی موج جدید مبارزه با کرونا و همدلی با یکدیگر باعث جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و در نهایت ریشه کن شدن بیماری کرونا شود‌.

80 گروه جهادی بسیج دانشجویی وارد میدان می شوند

لبیک بسیجیان فارس به فرمان رهبر معظم انقلاب/ گروه های جهادی به میدان می آیند

سعید یوسفی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس در گفتگو با شیرازه، از لبیک 80 گروه جهادی دانشجویی درسطح استان فارس به فرمان رهبر انقلاب خبر داد و افزود: گروه های جهادی دانشجویی آمادگی خود را برای آمدن به میدان مبارزه با کرونا ویروس اعلام کردند و  برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بسته های بهداشتی رایگان هدف گذاری کرده ایم و توزیع۷۰ هزار بسته بهداشتی رایگان در میان مردم پیش بینی داریم.

وی تصریح کرد: توزیع بسته نوشت افزار توسط گروه های جهادی کماکان ادامه دارد و تا کنون بیش از ۳۰ هزار بسته تهیه و توسط گروه های جهادی ما توزیع شده است‌. ایجاد پویش های مجازی با هدف آموزش و تاکید بیشتر بر رعایت پروتکل های بهداشتی، در دستور کار داریم. 

یوسفی با عنوان اینکه مشکل امروز ما در جامعه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و مخصوصا استفاده نکردن از ماسک است، بیان کرد: سعی داریم با فرهنگ سازی این مشکل را تا حدودی کم کنیم‌.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی ادامه داد: پژوهشی در خصوص نقش مشاغل پر خطر در گسترش شیوع بیماری کرونا خواهیم داشت و به زودی مشاغل پر خطر شناسایی می شوند و راه حل برای برطرف شدن این مشکل ارائه خواهد شد.

لبیک بسیجیان فارس به فرمان رهبر معظم انقلاب/ گروه های جهادی به میدان می آیند

اجرا برنامه گروه های جهادی سازماندهی و هدفمند می شود

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در خصوص برنامه های گروه جهادی در راستای فرمان رهبر انقلاب اظهار داشت: فعالیت گروه های جهادی در سطح استان  از اوایل شروع بیماری کرونا استمرار داشته و برای ایجاد موج جدید در افزایش و گسترش فعالیت های، نیازمند برنامه ریزی و هدف گذاری هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا، مجمع جهادی فارس  متشکل از منتخبین فعال عرصه جهاد تشکیل شده است و در این مجمع از طریق مشورت با گروه های جهادی در موضوعات: چگونگی آموزش محله محور و چهره به چهره، فعال سازی گروه های جهادی برای ضد عفونی معابر به صورت هدفمند و مشخص با استفاده از تمامی ظرفیت ها، تلاش برای گسترش نهضت کمک های مومنانه برای افراد آسیب پذیر مخصوصا حاشیه شهرها و محلات کم برخوردار،، مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است‌.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر از طرح کمک به کادر درمان خبر داد و گفت: کمک به کادر درمانی که واقعا بسیار تلاش میکنند و خسته شده اند در قالب طرحی با عنوان همراه یار کادر پزشکی مطرح گردیده و در این طرح کار های خدماتی در کنار پزشک دیده شده است‌.

سرهنگ قزل سفلی ادامه داد: ستاد قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا از دیروز با حضور سردار بوعلی فرمانده محترم سپاه فجر و برخی از معاونین تشکیل شده که این جلسه کماکان ادامه دارد و مصوبات آن در حوزه های ستادی، میدانی و جهادی دسته بندی خواهد شد.

وی با عنوان اینکه فعالیت های گذشته گروه های جهادی در راستای مبارزه با ویروس کرونا  مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: این بررسی صورت میگیرد تا در صورت وجود نواقص راه حل پیدا و برطرف گردد. برخی ازگروه ها نیز در زمینه آموزش صحیح استفاده از پروتکل های بهداشتی، طریقه صحیح ماسک زدن و.‌.. فعال شده اند. پوستر های آموزشی در حال تولید است.

به گفته سرهنگ قزل سفلی، بسیج سازندگی استان فارس، پشتیبانی را برای گروه های جهادی فراهم میکند و نقش حمایتی نیز دارد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان