کد خبر: ۱۴۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹

واکنش ابراهیم عزیزی به ماجرای درگذشت جوان مشهدی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس گفت: پلیس با یک رویکرد تخصصی و برگرفته از آموزش‌های فنی و رفتاری و همین طور تجارب زیادی که کسب کرده، با مجرمان و متهمان برخورد می‌کند.
ابراهیم عزیزی اظهار داشت: وقتی اتفاقی سر از شبکه‌های بیگانه بیرون بیاورد، مشخص است که مورد سواستفاده بیگانگان قرار می‌گیرد. مجلس می‌تواند در این مساله به 2 شکل عمل کند. اول آنکه وزارت کشور لایحه‌ای را برای رفع اشکالات قانونی یا اصلاح و وضع قوانین جدید به مجلس بیاورد و نمایندگان آن را بررسی و نهایی کنند. دوم آنکه مجلس و مشخصا کمیسیون امنیت ملی این آمادگی را دارد که با همکاری ناجا یک طرحی را در این خصوص راهی صحن علنی مجلس کند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: پلیس طی 4 دهه گذشته یک عملکرد خوب و موفق را در برقراری نظم و امنیت و همین طور نحوه برخورد با مجرمان و متهمان داشته است. البته برخی مواقع و به صورت موردی ما شاهد بودیم که یک فردی از نیروهای پلیس یا وابسته به آن خلاف دستورات و قوانین رفتار کرده است که این به معنای آن نیست که کلیت پلیس مرتکب تخلف شده است.

ابراهیم عزیزی درباره حواشی اخیری که نسبت به نوع رفتار یک نیروی پلیس با یک فرد در مشهد گفت: یکی از وظایف مهم و خطیر پلیس در همه کشورهای دنیا تامین نظم و برقراری امنیت در کشور است. این یک وظیفه و ماموریت بسیار خطیر و دشوار است که خوشبختانه پلیس در انجام آن موفق بوده است. برخورد با قاتلان، افراد مسلح یا کسانی که اقدام به رفتارهای خشن می‌کنند و یا کسانی که مرتکب اقدامات مجرمانه یا خشونت‌بار شده‌اند، یک امری است که از دست هر سازمان و هرکسی ساخته نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس ادامه داد: پلیس با یک رویکرد تخصصی و برگرفته از آموزش‌های فنی و رفتاری و همین طور تجارب زیادی که کسب کرده، با مجرمان و متهمان برخورد می‌کند.

این نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پلیس طی 4 دهه گذشته یک عملکرد خوب و موفق را در برقراری نظم و امنیت و همین طور نحوه برخورد با مجرمان و متهمان داشته است. البته برخی مواقع و به صورت موردی ما شاهد بودیم که یک فردی از نیروهای پلیس یا وابسته به آن خلاف دستورات و قوانین رفتار کرده است که این به معنای آن نیست که کلیت پلیس مرتکب تخلف شده است. چراکه این تخلف موردی بوده و از خود آن یک نفر سر زده است. من فکر می‌کنم که در عین تقدیر از عملکرد موفق پلیس باید از تکرار این تخلفات جلوگیری شود.

عزیزی تاکید کرد: شاید این اتفاقات که به صورت موردی هم هستند، بیشتر ناشی ضعف در آموزش، توجیه یا عدم اشراف آن فرد به قوانین باشد. اما من اعتقاد دارم که این اتفاقات به صورت موردی است و ما باید عملکرد کلیت پلیس و نیروی انتظامی را از این افراد جدا بدانیم. البته ممکن است که این اتفاق از سوی آن یک نفر عمدا یا سهوا رخ داده باشد که این مساله می‌تواند در مراجع ذی‌صلاح نیز بررسی شود.

نظرات بینندگان