کد خبر: ۱۴۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس:

نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس تمامی اقشار را پوشش خواهد داد

محسن باقری گفت: این نهضت شکل گرفته است تا با آموزش عمومی و تخصصی به اقشار مختلف جامعه، سطح سواد رسانه ای جامعه را ارتقا دهد.
محسن باقری دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس در گفتگو با شیرازه ضمن اشاره به فرصت ها و تهدید های فضای مجازی گفت: رشد چشمگیر استفاده کنندگان و کاربران فضای مجازی در کشور، نیاز به برنامه ریزی و آموزش در سطح عموم جامعه دارد.
نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس تمامی اقشار را پوشش خواهد داد
وی نوع استفاده و فعالیت کاربران ایرانی در فضای مجازی را برشمرد و گفت: علی رغم این که اکثریت کاربران ایرانی در فضای مجازی مصرف کننده بدون دانش کافی بوده و اغلب از فضای مجازی به عنوان ابزاری برای ارتباط، تفریح و سرگرمی استفاده می کنند متاسفانه میزان تولید کنندگان محتوا بر اساس سنت ها و اعتقادات بومی کشور نسبت به کل کابران بسیار کم بوده و این موضوع فضا را برای تولید کنندگان غربی فراهم نموده است.

باقری با اشاره به دیدگاه های مختلف در نحوه مواجهه با فضای مجازی گفت: کاربران نگاه های متفاوتی به فضای مجازی دارند، عده ای تنها تهدیدات فضای مجازی را می بینند و استفاده از آن را کاملا ممنوع کرده اند، عده ای در مواجهه با فضای مجازی با خوشخیالی فضای بدون محدودیتی در استفاده از فضای مجازی به کار می گیرند ولی نگاه صحیح در مواجهه با فضای مجازی در نظرگرفتن تهدیدها و فرصت هاست و باید برای استفاده از این ابزار برنامه ریزی کرد و سواد رسانه ای را به همه مردم آموزش داد.

محسن باقری نگاه واقع بین را درک فرصت ها و مراقبت و جلوگیری از تهدید ها دانست افزود: استفاده از فضای مجازی نیاز به سواد رسانه ای و تفکر انتقادی دارد، از فضای مجازی می توانیم برای انتقال پیام های انقلاب به کل جهان استفاده کنیم این فضا میدان ابتکار و خلاقیت است.

وی با اشاره به این که راهکار اساسی کاهش آسیب های فضای مجازی حاکم نمودن دو رکن محدودیت و استفاده با شرط می باشد گفت: اگر می خواهیم آسیب های فضای مجازی را در خانواده به حداقل برسانیم می بایست به دو رکن اساسی محدودیت و حاکم نمودن شرایط استفاده دقت نموده و آن را رعایت کنیم.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس راهکار مواجهه با چالش های فضای مجازی را برنامه ریزی و آموزش دانست و گفت: علی رغم وجود آسیب های بسیار زیاد و خطرآفرین در فضای مجازی نباید نا امید بود زیرا با برنامه ریزی، توانمند سازی و آموزش سواد رسانه ای به عموم مردم می توان آسیب های آن را به حداقل رساند.

وی ادامه داد: نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در استان فارس یا همان نسرا با آگاهی از ضروریت های فوق شکل گرفته است تا با آموزش عمومی و تخصصی به اقشار مختلف جامعه، سطح سواد رسانه ای جامعه را ارتقا دهد.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس گفت: تمامی اقشار استان از جمله دانش آموزان، دبیران، اولیا، دانشجویان، کارمندان و کارگران زیر پوشش چتر این نهضت قرار خواهند گرفت و از آموزش های عمومی و تخصصی سواد رسانه ای بهره مند خواهند شد.

باقری با اشاره به فعالیت های این نهضت در استان فارس گفت: در این نهضت تاکنون برای بیش از 650 هزار نفر در سطح استان کلاس و دوره های آموزشی حضوری و مجازی برگزار کرده ایم که شامل کلاس ها و دوره های آموزشی سواد رسانه ای، سواد فضای مجازی و سواد فناوری یا همان دیجیتال می باشد.

وی ادامه داد: تربیت مدرسان متخصص و متعهد از جمله اهداف این نهضت می باشد که تاکنون بیش از 700 مدرس توسط نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس آموزش دیده اند و در مسیر تدریس مباحث عمومی و تخصصی در زمینه سواد رسانه ای قرار گرفته اند.

محسن باقری با اشاره به تولید محتوای آموزشی در این نهضت گفت: در نهضت سواد رسانه ای با تمرکز بر موضوعات بومی و نیازمندی های روز جامعه در زمینه سواد رسانه و فضای مجازی تولیدات عمومی و تخصصی متنوعی تولید و منتشر گردیده است که علاقمندان به دریافت و استفاده از تولیدات می توانند به آدرس www.savadrasane.ir و کانال های نهضت در شبکه های اجتماعی به آدرس @nasrafars مراجعه نمایند.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس در پایان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته ان شاءالله فعالیت های آموزشی دیگری برای تمامی اقشار جامعه در دستور کار قرار دارد.
نظرات بینندگان