کد خبر: ۱۴۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس:

۷۳ هزار نفر از کارگران اخراجی به دلیل شیوع کرونا به کار خود بازگشته‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به وضعیت کنونی شیوع کرونا، گفت: اگر وضعیت کرونا به همین منوال باقی بماند، احتمال تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری کارگران نیز وجود دارد.
  سهراب مختاری در دیدار با فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه حفاظت از نیروی کار و جامعه تولید و کارفرمایان وظیفه مهمی است که همه دستگاه‌های اجرایی در آن وظیفه دارند، بر لزوم توجه به اقدامات سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای سرپاماندن واحد‌های تولیدی در فارس تأکید کرد و افزود: مهم‌ترین دستاورد دولت در این شرایط که شیوع بیماری کرونا بر کسب و کار‌ها اثر منفی گذاشته حفظ این مشاغل بوده است.

مختاری ادامه داد: تعداد ۷۳ هزار نفر از کارگران اخراجی به دلیل شیوع کرونا در اسفند ۹۸ به گواه ارسال لیست حق بیمه کارگران توسط کارفرمایان در مهرماه امسال با همت و تلاش جمعی به کار خود بازگشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تأکید کرد: اگر وضعیت کرونا به همین منوال باقی بماند و رعایت فاصله اجتماعی مناسب صورت نپذیرد احتمال تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری کارگران نیز وجود دارد.

او با اعلام رضایت از رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار در محیط کارگاه‌های این استان، گفت: این روند با تلاش همکاران این اداره‌کل و ادارات شهرستان‌ها به‌ویژه بازرسان کار، کارشناسان روابط کار و امور اجتماعی، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و با همکاری کارفرمایان و کارگران و تأکیدات تشکلات عالی ذیربط در استان به‌وجود آمده است.

مختاری همچنین بر رفع مشکلات مردم و نیروی کار با نگاه زیبا و سازنده مسئولان، رفع موانع واحد‌های تولیدی و پایداری مشاغل و کسب و کار‌ها نیز تأکید کرد.

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این دیدار گفت: زیبا نگریستن به موضوعات جاری، کاری و دغدغه‌های مردم موضوعات مهمی است که باید مدنظر همه خصوصا مدیران قرار داشته باشد.

او با بیان اینکه مسائل روز نیازمند نگاهی زیبا و دلسوزانه است، بیان کرد: نگاه به افراد خطاکار مانند قاتل یا گروگانگیر نیز باید زیبا و با هدف انسان سازی برای رضای خالق باشد.

فرمانده انتظامی استان فارس انجام کار دلسوزانه با هدف جلب رضایت خداوند را دلیلی بر بالا بردن ارزش انسان‌ها دانست و افزود: مردم باید پاسخ سئوالات و دغدغه‌های خود را به‌طور مستقیم از مسئولان مطالبه کنند.

حبیبی در ادامه فرهنگ و تاریخ ایران را متعلق به همه مردم دانست و افزود: ادیبان بزرگ ایران زمین از جمله حافظ متعلق به همه مردم این سرزمین هستند و باید در حفظ و پاسداشت مقام آن‌ها تلاش و اهتمام جدی داشت.

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود گفت: نیروی انتظامی فارس به‌همراه مدیریت حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان باید فرصت‌ها و زمینه توسعه همکاری‌ها پیرامون موضوعات مشترک را احصا و با تشکیل کارگروهی مشترک در رفع این موارد و خصوصاً بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید تلاش کنند.

او بر بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های استان فارس برای بهبود شرایط اقتصادی جامعه نیز تأکید کرد و گفت: تصمیمات باید زیربنایی و تأثیرگذار باشد تا بتوان شرایط کنونی کشور که در مقطعی حساس قرار دارد را با بهترین مدل مدیریت هدایت کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان