کد خبر: ۱۴۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

تاکید بر ضرورت گفتمان‌سازی و رسالت روشنگری برای دانش‌آموزان/ تشریح برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فارس

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فارس با بیان اینکه بازخوانی و تببین مستمر رخدادها و حوادث آموزنده و عبرت انگیز جوامع ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و نیازی حیاتی برای ملت‌ها به شمار می‌رود، گفت: وقایع الهام بخش ۱۳ آبانماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران در شمار این رخدادها محسوب و از اهمیت فراوانی برخوردار است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، رضا نجابت طی گفتگویی با خبرنگار این رسانه، با تبریک ایام میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و تقارن این ایام با روز دانش‌آموز و یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی استکبار ستیزی اظهار کرد: یوم‌‍‌اللّه ۱۳ آبان، روز تبلور نفرت و انزجار ملت بزرگ ایران اسلامی نسبت به استکبار جهانی است که مزین به نام دانشجویان و دانش آموزان مکتب علوی عاشورا و نهضت امام خمینی(ره) است.

وی افزود: بازخوانی و تببین مستمر رخدادها و حوادث آموزنده و عبرت انگیز جوامع ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و نیازی حیاتی برای ملت ها به شمار می‌رود و وقایع الهام بخش ۱۳ آبانماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران در شمار این رخدادها محسوب و از اهمیت فراوانی برخوردار است.


مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فارس طی این گفتگو با یادآوری این نکته که همه تلاش‌های ارکان این اتحادیه در جهت سهیم بودن حداکثری دانش‌آموزان در برنامه ریزی، اجرا و به نتیجه رساندن فعالیت‌ها است، گفت: این مجموعه برنامه‌های متعدد و متنوع به مناسبت این ایام در دست اقدام دارد.


بنابه اظهار نجابت؛ برگزاری جشن خیابانی با حضور تعدادی از دانش‌آموزان همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری سرود در چنین خیابان پرتراکم شهر توزیع بسته های شیرینی بسته بندی شده میان مردم، نورافشانی و مواردی مشابه از شاخص‌ترین برنامه‌ها است.


وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری سه مسابقه ویژه همه دانش آموزان متوسطه اول و دوم سراسر استان اشاره کرد که مسابقه نقد و بررسی مستند «پرزیدنت آکتور سینما»؛ مسابقه خوانش کتاب طنز «تاریخ مستطاب آمریکا» به همراه طراحی کاریکاتور و در آخر مسابقه‌ای با سوالات متعدد با عنوان مسابقه خاتم النببین(ص) از موضوعات این مسابقات است.


مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فارس با تاکید بر ضرورت گفتمان‌سازی و رسالت روشنگری برای دانش‌آموزان، برگزاری نشستی گفتگومحور همراه با پرسش و پاسخ با حضور دکتر کوشکی از طریق فضای مجازی و صدا و سیما را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.


نجابت بیان کرد: دانش‌آموزان در روز ملی استکبارستیزی با حضرت آیت الله دژکام نماینده معزز ولی فقیه در استان و همچنین دانش آموزان دختر با خانم دستغیب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری دیدار خواهند داشت.


وی در پایان با تاکید بر اینکه برنامه‌های فوق فقط تعداد اندکی از برنامه‌های استان است، اظهار داشت: برنامه‌های دیگر شهرستان‌ها و گزارش فعالیت‌های آنها به فراخور زمان و قابلیت انتشار در فضای مجازی اطلاغ‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ح/ م
نظرات بینندگان