کد خبر: ۱۴۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

برگزاری جشنواره مجازی شعر طنز در مرودشت/ با انجام کارهای فرهنگی قدردان کادر پزشکی هستیم

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت از برگزاری طرح جشنواره شعر «طنز کرونا» خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، عبدالصمد سلیمانی از برگزاری طرح جشنواره شعر "طنز کرونا" ویژه شهرستان مرودشت خبرداد.

وی از مدافعان و حافظان سلامت و تلاش‌های سخت و طاقت فرسای کادر درمان و پزشکی در شرایط خاص ویروس کرونا یاد کرد و گفت: همانطور که کادر پزشکی، درمان و پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، حوزه فرهنگ و هنر نیز همواره در جبهه سلامت روحی و روانی شهروندان و جامعه در تلاش است تا با برنامه های متنوع روحیه‌بخش و نشاط‌آور، فشارهای روحی و روانی، استرس و اضطراب ناشی از این بیماری در جامعه را کاسته و علاوه بر استفاده از ظرفیت های هنری در امر آموزش و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در مقابله با این ویروس، قدر شناس زحمات سخت مدافعان و حافظان سلامت جامعه باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت ادامه داد: با تعطیلی مراکز و برنامه های فرهنگی و هنری مانند سینما، کنسرت، همایش، برنامه های فرهنگی مذهبی و جشنواره ها، فشار های روحی روانی در جامعه به تبع آن فزایش یافته و همین امر موجب شده تا هنرمندان مثل همیشه با آثار و برنامه های مختلف و به ویژه در شرایط سخت مصمم تر در فضای مجازی یارگر کادر درمان و پزشگی و مدافع سلامت روحی شهروندان و جامعه باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مرودشت افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با همکاری انجمن های فرهنگی هنری در ادامه فعالیت قبلی خود جهت تقویت سلامت روحی و روانی و نشاط اجتماعی برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده است.

وی گفت: برگزاری جشنواره مجازی عکس با موضوع "کرونا، کادر درمان، مردم" درحال تبلیغ و اطلاع رسانی است و قصد دارد با مشارکت انجمن های ادبی هنری، اداره اموره کتابخانه های عمومی، شهرداری و بسیج هنرمندان، اتاق اصناف و اتحادیه عکاسان، آموزشگاه‌های آزاد و خانه‌های فرهنگ و کانون های فرهنگی هنری مساجد و حامیان فرهنگی هنری شهرستان مرودشت در یک حرکت جمعی، جشنواره مجازی شعر طنز "تاج چینی" را به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با هدف امید آفرینی، نشاط اجتماعی و ارج نهادن به تلاش حافظان سلامت و پرستاران، برگزار نماید.

با انجام کارهای فرهنگی، قدردان کادر پزشکی هستیم

محمدجواد گرانمایه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مرودشت نیز از زحمات تلاشگران حوزه درمان و سلامت را فعالیت جهادی دانست و گفت: امروز کار مدافعان سلامت در این جبهه همانند کار مدافعان دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل است که هر دو جبهه برای دفاع از مردم صورت گرفته است تا جایی که مقام معظم رهبری کسانی که جان خودشان را در این مسیر از دست دادند را شهید مدافع سلامت نامیدند تا اهمیت و جایگاه این قشر خطر پذیر و مدافع را برای همگان روشن نمایند و ما باید دین خود را ادا نماییم و با انجام برنامه های فرهنگی قدردان این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: در مدیریت جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تعاملات و زمینه مشارکت های خوبی در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری با اداره کتابخانه های عمومی صورت گرفته که با همکاری و همدلی شاهد رویداد های خوبی خواهیم بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی، برگزاری برنامه های هفته کتاب را شروع مشارکتی بین مجموعه کتابخانه ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این برنامه ها دانست و برگزاری جشنواره شعر طنز را بسیار ارزشمند خواند و گفت: اداره کتابخانه های عمومی نیز در کنار انجمن های فرهنگی و هنری در برگزاری هرچه بهتر این برنامه همکاری و مشارکت خواهد داشت.

بسیج هنرمندان همانند نیروهای بسیج جهادی در کنار مدافعان سلامت بوده و خواهد بود

محمدجواد سجادیان مسئول بسیج هنرمندان فارس با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان گفت: مردم عزیزکشورمان از هر صنفی در حوادث مختلف متحد و منسجم در برابر سختی ها یاری رسان و پشتیبان بوده اند و هنرمندان از قشرهای هستند که با هنرشان پا به پای سایرین همراهی موثر داشته اند.

وی افزود: تاثیر برنامه های فرهنگی هنری در جامعه بر کسی پوشیده نیست و در این شرایط سخت همه گیر شدن ویروس کرونا و آثار منفی روحی و روانی بر اجتماع، وظیفه هنرمندان و دستگاه های فرهنگی را دو چندان می نماید .

 مسئول بسیج هنرمندان فارسگفت: بسیج هنرمندان همانند نیروهای بسیج جهادی در کنار مدافعان سلامت بوده و خواهد بود و در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری از جمله جشنواره طنز مجازی همکاری و مشارکت خواهد داشت.

انتهای پیام/س / م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان