کد خبر: ۱۴۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
مدیرکل کمیته امداد امام(ره) فارس در دیدار با هیئت رسانه «شیرازه» مطرح کرد؛

اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد با روش‌های نوین انجام می‌شود/ پیشتازی استان فارسی‌ها در مشارکت‌های مردمی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با حضور در دفتر «شیرازه» با بیان اینکه شاهد رشد چشمگیر این رسانه مردمی و انقلابی هستیم، گفت: ۳۵۰هزار نفر در استان فارس تحت پوشش کمیته امداد فارس قرار دارند که چهار هزار مددجو در ذیل چتر حمایتی راهبران شغلی جهت راه‌اندازی اشتغال پایدار قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس به اتفاق هیئت همراه با سردبیر و هیئت تحریریه پایگاه تحلیلی خبری شیرازه  دیدار و با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مجموعه شیرازه برد رسانه‌ای خوبی دارد و با فعالیت‌های مناسب خود توانسته جایگاه خودش در بین عموم مردم جامعه حفظ و ارتقا بخشد و هم‌اکنون نیز شاهد رشد چشمگیر این رسانه مردمی و انقلابی در استان فارس هستیم.

وی در ادامه با عنوان اینکه ۳۵۰هزار نفر در استان فارس تحت پوشش کمیته امداد فارس قرار دارند، افزود: هنر ما این است که در این اوضاع کنونی، نگذاشته‌ایم تا امروز احدی در اثر مشکلات اقتصادی چادر در خیابان بزند.

نیازمند اصلاح در ساختار اجتماعی هستیم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با اشاره به تصورات برخی از مردم نسبت به این نهاد گفت: بعضی‌ها اینگونه تصور می‌کنند که کمیته امداد زایش فقر را به دنبال دارد، کمااینکه این گونه نیست. برخی ساختارهای اجتماعی ما خوب کار نکرده‌اند که باعث شده سر ریز نیازمندان به سمت کمیته امداد باشد. بعضی از افراد بدون در نظر گرفتن عوامل زایش فقر، وقتی نامی از فقر می‌آید ناخودآگاه فکرشان به کمیته امداد می‌رود.

وی با تشریح عوامل توسعه آسیب‌های اجتماعی، بر تصحیح عملکرد در ساختارهای اجتماعی و هدفمند شدن فعالیت نهادهای فرهنگی تاکید کرد و افزود: روز به روز شاهد افزایش مراجعه کننده برای دریافت کمک هستیم، با اینکه یاری‌رسانی به نیازمندان وظیفه اخلاقی و قانونی ما است اما برای جلوگیری از افزایش این موضوع نیازمند تغییر واصلاح در ساختار های اجتماعی هستیم.

بنابه اظهار بذرافشان، یک ماه پس از پیروزی انقلاب برای حمایت از محرومین و مستضعفین کمیته امداد توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی تشکیل شد که امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی یک نگاه ژرف و عمیقی همچون دیگر موضوعات در این مقوله داشتند که هرچه جلوتر می رویم این موضوع نمایان تر می‌شود.

این مدرس دانشگاه با عنوان اینکه در ماموریت‌های کمیته امداد یک نگاه عالمانه و دانش‌بنیان را چاشنی کار قرار دادیم، اظهار کرد: سعی داشتیم به سمت کار‌های پایدار و مثمرثمر برویم تا کمیته امداد رونق بخش‌زندگی فقرا شود.

اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد با روش‌های نوین/ ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با مقایسه روش‌های گذشته خدمات رسانی این نهاد به محرومین، از ایجاد نگاه‌های نوین در زمینه اشتغال مدجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: همیشه اشتغال مددجویان مورد توجه بوده و در گذشته وامی به افراد نیازمند واگذار می شد و با این مبلغ کسب و کاری راه می افتاد. در کنار این روش، نگاه جدید مثل راهبران شغلی وارد موضوع اشتغال شد. که این موضوع خیلی می تواند از نظر آموزش، مشاوره، تامین نهاده‌ها، خرید محصول موثر باشد.

وی با تاکید بر این موضوع که برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد فارس چهارهزار مددجو در ذیل چتر حمایتی راهبران شغلی جهت راه‌اندازی اشتغال پایدار قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد در کشت گیاهان گل خانه ای نیز فعال شدند و حتی به صادرات رسیده اند و سالانه به طور متوسط  ۱۴هزار فرصت شغلی در کمیته امداد برای مددجویان فراهم می شود.

بهره‌مندی ۲۶۰۰خانه استان فارس از نعمت گاز/خیرین خود برای مددجویان مسکن می سازند

بذرافشان در ادامه با عنوان اینکه مسکن مناسب، معضلی برای مددجویان به ویژه زنان بی‌سرپرست و ایتام شده بود، گفت: امروزه برای تهیه مسکن مددجویان، تمامی زیر ساخت‌ها اعم از زمین، پروانه ساخت، نقشه، اشتراک آب، برق و مصادیق دیگر توسط کمیته امداد تامین می‌شود و برای شفافیت و اعتمادسازی بیشتر خود خیرین اقدام به ساخت مسکن می‌کنند که در شهر شیراز تاکنون پنج بلوک در دست اقدام قرار گرفته که دو بلوک آن به بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: این موضوع باعث شد که در کل استان این موضوع فراگیر شود. در حوزه عمرانی، دو هزار و خانه‌ای که علمک گاز دارند و نتوانسته‌اند از نعمت گاز بهره‌مند شوند تا آخر دی ماه امسال همه این خانه‌ها صاحب گاز می‌شوند. احداث هشت هزار سرویس بهداشتی و حمام، تکمیل بخشی اعظمی از سه هزار و ۵۰۰ واحد بنیاد مسکن تا آخر امسال از دیگر برنامه‌های کمیته است.

در تلاش برای تهیه و تدارک ۵۰۰۰ سری جهیزیه هستیم

بذرافشان در خصوص کمک به زوجین نیازمند گفت: در گذشته مبلغی برای ازدواج در اختیار زوجین قرار می‌گرفت اما از سال۹۸ اهدای جهیزیه با بهترین کیفیت و با استفاده از اجناس ایرانی در دستور کار قرار گرفت و تفاهمی با سپاه فجر و استاندار محترم برای تهیه پنج هزار سری جهیزیه منعقد کردیم که امید است در این حوزه شاهد فعالیت‌های مناسبی خواهیم بود.

وی بیان کرد: با شروع سال تحصیلی چهار هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند جهت تدام تحصیل از طریق فضای مجازی تهیه شد و دوهزاروسیله گرمایشی و دوهزار وسیله سرمایشی در زمستان و تابستان در اختیار مددجویان و نیازمندان قرار گرفته است.

پیشتازی استان فارسی‌ها در مشارکت‌های مردمی 

بذرافشان تصریح کرد: استان فارسی‌ها در مشارکت برای کمک به هم نوع خودشان در کشور اول هستند. سعی کرده‌ایم تا فرصت‌ها را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا برای مردم باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در محلات با استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های مقاومت محله بیان داشت: با راه‌اندازی این مراکز، بخشی از کار های کمیته امداد تسهیل می‌شود و آینده خوبی را در این راستا متصور هستیم.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس؛ در شش ماهه اول سال کمیته امداد استان فارس در همه فعالیت‌ها رتبه اول کشور را کسب کرده است.

فاطمه خسروپور سردبیر پایگاه خبری تحلیلی شیرازه نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌‍‌های این مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس و مجموعه گسترده  کمیته امداد فارس تصریح کرد: با توجه به علت‌های متعددی از جمله بحران آب در استانی که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی است، شاهد مهاجرت از روستاها و شکل‌گیری پدیده حاشیه‌نشینی و آسیب‌های مختلف از آن هستیم که نیاز به حمایت بیشتر در راستای محرومیت‌زدایی داریم.

وی با تاکید بر ظرفیت شیرازه بیان داشت: پایگاه خبری شیرازه به همراه بسترهای مکمل خود در فضای مجازی فقط بیش از ۱۰۰هزار نفر مخاطب مستقیم در فضای مجازی فارس دارد که این ظرفیت مردمی آمادگی خود را در راستای حمایت از خیرین و فعالیت‌های مومنانه و جهادی برای محرومیت زدایی دارد.

در پایان این دیدار، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس از مجموعه پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با اهدای لوح تقدیر، تشکر و قدردانی کرد.

تصاویر این دیدار در ادامه می‌آید؛

انتهای پیام/ ح/ ا/ م

نظرات بینندگان