کد خبر: ۱۴۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
دریادلی شهید سلیمانی تا ابد زنده در دل تاریخ؛

سریال ادامه‌دار ناخلفی‌های دختر هاشمی/ خدماتی که با کینه از علمدار امام انقلاب نادیده گرفته شد

حاج قاسم سلیمانی یکی از افرادی است که معدود در طول تاریخ ایران تکرار می‌شوند و اینچنین مورد احترام و تقدیر مردم قرار می‌گیرند؛ شخصیتی که عملکرد ایشان علاوه بر محبوبیت اجتماعی فراوان، باعث حسادت و حتی کینه عده‌ای شده است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، جز خیانت و عملکرد منفی چیزی در کارنامه خود ندارند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حاج قاسم سلیمانی یکی از افرادی است که معدود در طول تاریخ ایران تکرار می‌شوند و اینچنین مورد احترام و تقدیر مردم قرار می‌گیرند؛ شخصیتی که عملکرد ایشان علاوه بر محبوبیت اجتماعی فراوان، باعث حسادت و حتی کینه عده‌ای شده است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، جز خیانت و عملکرد منفی چیزی در کارنامه خود ندارند.

سیدمحسن هاشمی مدرس دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در ادامه این یادداشت نوشت: فائزه هاشمی رفسنجانی یکی از این شخصیت‌هاست که اخیرا در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها بیان می‌دارد که مگر دستاوردهای حاج قاسم سلیمانی برای کشور چه بوده است؟ که چنین بزرگ شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در پاسخ به وی و برای روشن شدن ابعاد خدمات حاج قاسم سلیمانی باید گفت که این سردار دل‌ها در سه عرصه امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای جامعه ایران خدماتی انجام داده‌اند که متاسفانه کمتر به این موارد پرداخته شده است.

در حوزه امنیتی و نظامی سردار سلیمانی جلوی فتنه‌ای را گرفتند که در چند ماه کشورهای عراق، سوریه، لبنان و فلسطین و تونس، لیبی و افغانستان را فرا گرفت و باعث شد یک ناامنی و تخریب گسترده‌ای در این کشورها صورت گیرد که آثار آن از قبیل کشتار میلیون‌ها انسان بیگناه، تولد کودکان فاقد پدر، تعرض به زنان، تخریب زیرساخت ها و... تا صد سال به وضوح قابل مشاهده است، که برای عده‌ای جز تجربه عمق وحشتناک آن رخ نشان نخواهد داد. وحشتی که هدف اصلی آن ایران بود و باید همه آنها در این سرزمین روی می داد که هر چند تا پشت مرزهای ما ظهور یافت، اما رشادت های حاج قاسم و همرزمانش نگذاشت چنین مصیبتی در ایران روی دهد.

سریال ادامه‌دار ناخلفی‌های دختر هاشمی/ خدماتی که با کینه از علمدار امام انقلاب نادیده گرفته شد

دستاورد مهم و مغفول شده بعدی مربوط به حوزه اقتصادی است، تلاش‌های حاج قاسم در عراق و سوریه و افغانستان باعث شد تا یک ریل گذاری مناسب برای صادرات به این کشورها و ورود ارز به ایران ایجاد شود، اگر حاج قاسم نبود اکنون کشورهای همسایه ما در اختیار آمریکا و وهابیت بوده و مطمئنا همه صادرات ایران را قطع می‌کردند چنانچه در زمان صدام حسین چنین بود، اما اکنون فقط عراق بیش از ۱۲ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور دارد و در سال جاری میلادی هدف ۲۰ میلیاردی مشخص شده که باید این را یک دستاورد برای حاج قاسم دانست، چنانچه در بین سال های ۹۴ تا ۹۶ به علت حضور داعش در عراق شاهد کاهش این صادرات بودیم. 

جالب است بدانیم که اتحادیه اروپا در سال گذشته با ۲۸ کشور فقط ۸ میلیارد دلار واردات از ایران داشته یعنی عراق به تنهایی حدود دو برابر کل اروپا برای ایران منفعت اقتصادی داشته است.

در حوزه سیاسی نیز باید مهمترین دستاورد حاج قاسم را ایجاد یک وحدت ملی دانست، وحدتی که در مراسم شهادت ایشان و تشییع جنازه میلیونی آن شاهد بودیم، این وحدت ملی یک دستاورد بزرگی است که باعث افزایش اقتدار داخلی و خارجی شده و مردم یکی پایه هویتی دیگر برای ایرانی بودن خود ترسیم می‌کرده و با آن خود را تعریف می‌دارند و حتی در عرصه بین‌المللی نیز کشورها و مردی که حاج قاسم برای آنان زحمت کشیده و امنیت ایجاد کرده، خود را حامی ایران می‌دانند.

در نهایت باید به دستاورد فرهنگی حاج قاسم اشاره داشت که عبارت است از ارائه یک الگوی سالم و جهادی به مردم و خصوصا نسل جوان. 

سخنان رهبر معظم انقلاب در روز ۱۹ دی در توصیف حاج قاسم به عنوان یک نیروی جوان انقلابی نشانی از این دستاورد فرهنگی دارد که مردم ایران مشاهده کردند که یک مسوول با وجود رتبه برتر نظامی و مسئولیتی می‌تواند، از نظر اقتصادی سالم باشد، مخلص باشد، اهل غرور نباشد و مردمی رفتار کند.

شاید است دستاورد مهمتر از دیگر دستاوردهای حاج قاسم باشد، زیرا یک الگو و خط ترازی شد برای مردم که دیگر مسوولان خود را با آن ارزیابی دارند.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان