کد خبر: ۱۴۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۹
سرلشکر جعفری در حرم حضرت شاهچراغ(ع):

انقلابی بدون عشق به ولایت فایده ندارد/ فرماندهی که هیچ‌گاه دست از تلاش برای نظام برنداشت

فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه مهم این است که روحیه جهادی حفظ شود، تصریح کرد: طبق کلام شهید سلیمانی هرکسی بوی شهدا می‌دهد، شهید می‌شود؛ اول انقلابی ولی انقلابی ولایتی باشد، انقلابی بدون عشق به ولایت فایده‌ای ندارد.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران امشب در مراسم چهلمین سالگرد شهادت شهید سردار استوار محمود آبادی در حرم حضر شاهچراغ(ع) با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: انقلاب و نظام جهموری اسلامی ایران به خون شهیدان گره خورده است و اگر نعمت الهی شهادت و جانفشانی در راه اسلام نبود، سرنوشت جامعه و کشور ما چه نامعلوم می‌ماند، در همه مقاطع انقلاب نقش مردم، شهیدان و ایثارگران بسیار برجسته است. در حوادث امنیتی، دفاع مقدس، بلایای طبیعی، کرونا، شهدای راه سلامت  همه اقشار جامعه حضور موثر داشته اند.

وی با اشاره به اینکه سالگرد عملیات کربلای۵ این عملیاتی دانست که سرنوشت دفاع مقدس رقم زد و اظهار داشت: عملیات کربلای۴ و کربلای۵ به یکدیگر وابسته هستند و لشکر فجر در این دو عملیات به فرماندهی سردار رودکی وظیقه تک پشتیبانی در محور شلمچه را برعهده داشتند تا دشمن را منحرف کنند و باعث شوند تا رزمندگان از مینو عبور کنند و سردار شهید استوار محمود آبادی در این عملیات نقش موثری داشت. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران تصریح کرد: امیدی به موفقیت در این عملیات نبود و لشکر فجر با همت و تلاش رزمندگان استان فارسی، در عملیات کربلای ۵ موفق عمل کرد، وقتی این لشکر با تیپ خرم‌آباد محور را شکست و نیرو ها در دشمن نفوذ کردند، همه به این باور رسیدند که خط شلمچه را با آن همه تجهیزات و ادوات دشمن می توان شکست.

جعفری با بیان اینکه ابهت دشمن که فکر کرد می تواند در پشت تجهیزات و خاکریزهای مختلف خود را پنهان کند و از غرش شیران انقلاب محفوظ باشد، شکست، گفت: با پیروزی در عملیات کربلای 5 سرنوشت جنگ تعیین شد چون قبل از آن سازمان های بین اللملی قبول نمی کردند که صدام متجاوز جنگ است. 

نقش محوری مردم در ایران

به گفته فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم نقش محوری دارند و هیچ کجا نقش موثر مردم در سرنوشت ایران در هیچ کشوری و نظامی که ادعا دموکراسی دارند، نیست.

وی با بیان اینکه همه چیز در ایران با نظر مردم تعیین می شود لازمه این موضوع را حضور و نقش آفرینی موثر در صحنه توسط مردم دانست و تاکید کرد: مشکلات مختلف امروزه ناشی از این است که مردم نقش آفرینی موثری انجام نمی دهند. البته در این موضوع مقصر نیستند بلکه متولیان امر بنا به فرمایشات رهبری باید زمینه نقش آفرینی مردم را آماده کنند.

جعفری گفت: همه فکر می کنند حل مشکلات به دست دولت است اما تا وقتی که مردم در صحنه‌های مختلف حضور نیابند، مشکلات حل نمی شود، نقش‌آفرینی تنها در پای صندوق رای نیست و باید مستمر باشد، همانطور که جهاد شهیدان ما مستمر بوده و خواهد بود.

وی بیان کرد: می‌توان جهاد پیوسته، خستگی ناپذیری و بدون وقفه را ویژگی برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی در داخل و چه در خارج از کشور دانست.

فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران با تشریح فعالیت‌های سردار شهید استوار محمود آبادی گفت: ایشان یک لحظه آرام نمی نشست، در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشت و در اواخر جنگ تحمیلی به سمت فرماندهی رسید، در طول 40 سال گذشته دائما مسوولیت‌های کلیدی را بر عهده داشت و در آن مقاطعی که مسئولیت اش سبک می شد به صورت خودجوش به جهاد فرهنگی می‌پرداخت و کمتر افرادی داریم که کسانی در زمینه نظامی باشند و سپس به کار فرهنگی مشغول شوند.

انقلابی بدون عشق به ولایت فایده ندارد

جعفری با بیان اینکه مهم این است که روحیه جهادی حفظ شود، تصریح کرد: طبق کلام شهید سلیمانی هرکسی بوی شهدا می‌دهد، شهید می‌شود؛ اول انقلابی ولی انقلابی ولایتی باشد، انقلابی بدون عشق به ولایت فایده‌ای ندارد.

وی با اعلام اینکه روحیه جهادی خالصانه و مستمر حفظ شود، افزود: جهاد فقط برای موضوعات دفاعی و امنیتی نیست، بلکه جهاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی به داخل کشور بر می گردد. جهاد اجتماعی امروز مهم تر از همه چیز است، چرا اینکه مخالفین داخلی هستند و کسانی که از جهاد شما منافع شأن به خطر می افتاد. 

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به تفکیک چهل سال اول انقلاب با چهل سال دوم توسط رهبر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: عرصه جهاد محوری و تعیین کننده برای ۴۰سال اول و ۴۰سال دوم در انقلاب متفاوت است. چهل سال اول تلاش برای برای رفع تهدید های دفاعی و امنیتی مختلف بود. نقش مردم در تمامی صحنه ها مقابله و اقدام سلبی در برابر تهدید های امنیتی و دفاعی بوده است. به برکت خون شهیدان و فداکاری ملت این سرزمین تثبیت نظام اسلامی در برابر دشمنان در چهل سال اول انجام شد. 

قدرت انقلاب اسلامی یک قدرت منطقه‌ای و جهانی است

وی تصریح کرد: می توان ادعا کرد که قدرت انقلاب جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جهانی و منطقه ای است که مقابل بزرگترین قدرت یعنی آمریکای مستکبر ایستاده است، این عزت دشمن را مستعسل کرده و بخشی از قدرت ما به خارج از مرزها رفته که این موضوع از پیامد انقلاب است.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آخرین طراحی‌های دشمن، ایجاد و گسترش داعش دانست و بیان کرد: امروز مثل موش در لانه‌های خودشان خزیده‌اند و از ترس موشک‌های انقلاب اسلامی ایران نمی توانند تکان بخورند، شهیدان در رشد این قدرت نقش محوری داشته و دارند و همین امروز قطعا نقش شهیدان به مراتب بیشتر از روز های اول است.

وی در خصوص گرفتن روزی‌ شهیدان در نزد خداوند، گفت: روزی خوردن شهید بعد از شهادت در نزد خداوند برای این است که از خداوند متعال برای اثر گذاری بر روی ما و شما اذن می گیرند که این کار موثرتر از زمان زنده بودنشان است. حیات معنوی جامعه اسلامی که همه چیز ما به آن گره خورده، مدیون تلاش های شهدا است. 

جعفری تصریح کرد: شهدا از فضلی که خداوند به آن ها عنایت کرده است، شادمان هستند و فضل به معنی است که به افرادی که به آن ها ملحق نشده‌اند بشارت می‌دهند که ای مردم از دشمنان نترسید و اندوهگین مباشید. اگر مومن واقعی باشیم، این اثر پذیری را از کلام شهید، دارید.

وی با طرح این سوال که همه مردم دنیا از آمریکا حساب می برند اما چرا ملت ایران پای اصول و ارزش ایستاده است؟، بیان کرد: مگر مردم ما در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی که به دنبال انتقام سخت بودند نمی‌دانستند که احتمال جنگ وجود دارد، اما اثر خون شهید سلیمانی بود که این جوشش را به پا کرد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران با اظهار اینکه شهیدان می‌گویند قدرت دشمن پوشالی است، افزود: یک ملتی در جنگی تحمیلی با دست خالی در مقابل دنیا ایستاد، چه کسی باورش میشد صدام به دست حامی اصلی خودش اعدام شود. این نتیجه عنایت اللهی به مقاومت و ایستادگی است.

وی خطاب به حاضرین گفت: باور کنید که شهید سلیمانی و استوار و شهدای گمنام زنده اند و از خداوند اذن گرفته اند تا بر روی مومنین حاضر در میدان اثر بگذارند. ما کمکی باید به شهیدان داشته باشیم و این کمک جهاد در راه خدا است.

اکنون برای مقابله با جنگ‌ها نیازمند کار جهادی هستیم 

جعفری با بیان اینکه اولویت جهاد در دفاع است، اما اکنون اولویت در عرصه های دیگر جهادی نظیر جهاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: ما امروز در جنگ نرم اقتصادی و شبیخون فرهنگی هستیم که برای مقابله با این جنگ‌ها نیازمند جهاد است. تا مردم وارد عرصه نشوند، مشکلات حل نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های اجتماعی با جهاد باید وارد شد، گفت: ساده‌ترین جهاد  شما در محلات است و با تشکیل گروه‌های سه نفره یک کار خیر، قرآنی، حل مشکل اعتیاد و طلاق و ازدواج جوانان کنید. در محله خودتان میتوانید کار جهادی کنید و سردار شهید  استوار محمود آبادی همه چیز را با هم داشت. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر این کار را کردیم و مرحله سوم و چهار انقلاب یعنی جامعه سازی و در نهایت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی شکل می گیرد؛ چراکه اکنون امام امت از امت خودش چنین انتظاری را دارد.

انتهای پیام/ ح / م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان