کد خبر: ۱۴۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛

رهاسازی ۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رهاسازی ۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن برای حوزه آبخور شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه خبر داد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، حسین پژمان در سی و یکمین جلسه کارگروه آب کشاورزی استان فارس از رهاسازی 90 میلیون متر مکعب آب از سد درودزن خبر داد و اظهار داشت: اولین نوبت رهاسازی در سال زارعی جاری از ساعت 8 صبح روز جمعه بیست و ششم دی ماه برای حوزه آبخور شهرستان‌های زرقان و خرامه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه اراضی شهرستان زرقان و سپس اراضی شهرستان خرامه آبیاری می‌شوند، ابراز کرد: در حوزه شبکه شهرستان مرودشت رهاسازی از ساعت 18 روز شنبه بیست و هفتم دی ماه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه بیست و نهم برنامه زمان‌بندی به تفکیک سه شهرستان به شرکت آب منطقه‌ای اعلام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: رهاسازی آب با توجه به درخواست ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان در شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه و نتایج جلسات کارشناسی صورت گرفت.

پژمان تصریح کرد: در اسرع وقت شورای تامین شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه به ریاست فرمانداران به منظور نظارت و هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه‌ای در زمان رهاسازی آب تشکیل می‌شود و فرمانداران دستورات لازم به منظور قطع برق الکتروپمپ‌های محدوده مناطق پل‌خان و آهوچر در زمان نوبت آبیاری شهرستان خرامه را صادر می‌کنند.

وی تاکید کرد: نظام‌های صنفی کشاورزی شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه اطلاع‌رسانی و همکاری لازم به منظور عقد قرارداد کشت شتوی کشاورزان با شرکت بهره‌برداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات سی و یکمین جلسه کارگروه آب کشاورزی استان فارس مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس بر اساس شرح خدمات تهیه شده از طرف شرکت سهامی آب منطقه‌ای و درخواست تامین اعتبار 20 میلیارد ریال؛ برنامه‌ریزی لازم را در حداقل دو فاز مطالعاتی انجام دهد، گفت: توصیه می‌شود در صورت امکان فاز اول تامین اعتبار در سال 1399 میسر شود.

شهرستان‌های مرودشت، خرامه و زرقان با سطح زیرکشت بیش از 100 هزار هکتار و تولیدی بالغ بر 450 هزار تن گندم و جو ( بیش از 25 درصد کل تولید استان) از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان هستند.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان