کد خبر: ۱۴۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

انقلابی‌گری بدون خودسازی فردی هیچ ارزشی ندارد/ بی‌ادبی نشانه انقلابی بودن نیست

آیت‌الله دژکام گفت: در بین برخی‌ها به غلط جا افتاده است که اگر بی‌ادبی کنند انگار خیلی انقلابی هستند، تجربه ۴۰سال گذشته نشان داده کسی که در نقد افراط و بی‌ادبی می‌کند و ادای انقلابی بودن را در می آورد، روزی در نقطه مقابل قرار می‌گیرد؛ چنین فردی در صراط مستقیم گام بر نمی‌دارد و تعادل ندارد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده رهبر انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های این هفته نماز شهر شیراز، با اشاره به مبحث هدایت در ابعاد فردی و اجتماعی و تمدن سازی در قرآن کریم گفت: آیات مبارک سوره بقره، انسان ها را با ملاک هدایت به سه دسته تقسیم کرده است؛ بعضی ها هدایت الهی را می پذیرند لذا اینها مومن و متقی و انسان های خوب تلقی می شوند و بعضی ها هم هستند صراحتا مخالفتشان با هدایت الهی را ابراز می کنند. 

وی افزود: اما خدای متعال می فرماید دسته سومی هم هستند که در ظاهر می گویند قبول کرده ایم ولی در دل هدایت الهی را قبول نکرده اند؛ این دسته منافق هستند. متاسفانه به رفتار خداوند نسبت به این سه دسته به درستی پرداخته نشده است. این مساله ناظر به ملت ها و تمدن ها و سرنوشت آنهاست. 

انقلابی‌گری بدون خودسازی فردی هیچ ارزشی ندارد/ بی‌ادبی نشانه انقلابی بودن نیست

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه عده ای که واقعا و حقیقتا دین و هدایت الهی را نمی پذیرند. در دنیا و جهان آخرت جهنمی دانست و اضافه کرد: خداوند در مواجهه با افراد چند سنت دارد که امهال یعنی مهلت می دهد، یکی امداد یعنی کمک می دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه خداوند در آیه 15 سوره بقره می فرماید در مواجهه با منافقان و کافران، سنت مهلت دادن را در پیش می گیرم، گفت: مهلت هایی که خدا به بندگان می دهد، از روی این است که می داند چیزی از تملک او خارج نمی شود و نه از ترس اینکه چیزی از دست او خارج شود.

وی تصریح کرد: خداوند از روزی که حضرت موسی(ع) را به سراغ فرعون فرستاد تا روزی که او را در نیل غرق کرد و به عذاب دچار ساخت، چهل سال طول کشید؛ خدا به کافران و منافقان مهلت می دهد تا بیایند و توبه کنند زیرا خداوند منتظر توبه گنهکاران است. خداوند گفته اگر گنهکار بیاید و توبه کند، هم می پذیرد و هم می بخشد، خداوند رحمان و رحیم است و رحمتش بر غضبش پیشی گرفته است. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه حرکت ما در انقلاب اسلامی نیز یک حرکت الهی و انسانی بود و سعی کردیم تجلی رحمت الهی باشیم، اظهار داشت: گفتمان انقلاب ما با همه محدودیت هایی که دشمنان ایجاد کردند به برکت همین رویکرد دارد پیش می رود و خدای متعال ستار و غفور است و صبر می کند تا گنهکار بازگردد. ما نیز بیاییم به عنوان حامیان این انقلاب، نمود رحمت الهی باشیم. آدمها اگر این مودت و رحمت را دریابند، قطعا جلب می شوند.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) با بیان این پرسش که در مدیریت چگونه باید رحمت و مودت جلوه می کند؟ تاکید کرد: این مسایل نیاز به تبیین و واضح شدن و جامعه پردازی دارد، الگوها و مدل های شرقی و غربی، با این خدایی که ما می شناسیم و معرفی می کنیم بیگانه هستند؛ ما بر اساس این حق و حقیقت و مبتنی بر رحمت الهی، باید الگوهای جامعه پردازی و مدیریتی تعریف کنیم.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم خود با تبریک فرار سیدن ماه رجب، این ماه آمادگی برای استقبال از ماه شعبان و رمضان دانست و بیان کرد: ماه های رجب، شعبان و رمضان در خودسازی بسیار مهم است؛ درخصوص خودسازی که در این ماه های پیش رو، ظرفیت های خوبی برای تحقق آن حاصل می شود، باید بدانیم ریشه جامعه پردازی و تمدن سازی نیز همین خودسازی است.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری تاکید کرد: انقلابی گری اگر با خودسازی فردی همراه نباشد، هیچ ارزشی ندارد. گام اول، خودسازی و تمرین کردن تقوا است. رهبر معظم انقلاب یک تذکر به ما می دهند و می فرمایند ادب را در فضای مجازی حفظ کنید؛ این موضوع بخشی از خودسازی است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ادب نسبت به دشمن هم باید نگه داشته شود، افزود: رهبری می فرمایند انتقاد کنید اما شرع مقدس به ما اجازه بی ادبی نداده است؛ در بین برخی ها، به غلط جا افتاده است که اگر بی ادبی کنند انگار خیلی انقلابی هستند. این مساله را چند بار باید رهبری به ما تذکر دهند؟ تجربه چهل سال گذشته نشان داده کسی که در نقد افراط می کند و بی ادبی می کند و ادای انقلابی بودن را در می آورد، روزی در نقطه مقابل قرار می گیرد؛ چنین فردی در صراط مستقیم گام بر نمی دارد و تعادل ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: در فضایی که به سمت انتخابات و رقابت های انتخاباتی می رویم، باید حواسمان باشد رقابت بسیار خوب و بی ادبی بسیار بد است. 

امام جمعه شیراز در واکنش نسبت به حضور حماسی ملت ایران در یوم الله 22 بهمن ماه، گفت: حضور حماسی و بسیار پرمعنای همه اقشار سربلند و سرافراز ایران اسلامی در روز 22 بهمن که علیرغم محمدویت های کرونایی، بسیار زیبا و نوآورانه بود و نشان دادند ملت ما پای ارزشهای دینی و انقلابی نیز ایستاده و عزم این ملت زمینه سازی ظهور است.

بنا به اظهار این مقام حوزوی، مردمانی بودند که از محرومیت رنج می بردند اما می گفتند این انقلاب همه چیز به ما داده است یعنی این انقلاب توانسته انسانها را با بعد دیگری از زندگی آشنا کند و معنویت و ارتباط با خدا را به این ملت هدیه دهد؛ اگر آدمها با این بعد زندگی آشنا شوند، پیرو امام حسین(ع) می شود. 

وی با بیان اینکه حضور مردم و دفاع آن‌ها از انقلاب وظیفه مسئولین را سنگین‌تر می‌کند، اضافه کرد: مدیران باری از روی دوش مردم بردارند و آنها نیز پای حرف حق بایستند. البته باید از همه کسانی که برای برگزاری راهپیمایی و خودروپیمایی و رژه موتوری و نمایش حضور مردم در 22 بهمن تلاش کردند، وقت گذاشتند و برنامه ریزی کردند تشکر می کنیم.

آیت‌الله دژکام با یادآوری رویکرد رهبری، ملت، مجلس و دولت در مواجهه با برجام، اظهار داشت: ما تعهدات برجامی را مدتها پس از خروج آمریکا از برجام و عدم وفای به عهد اروپایی ها ادامه دادیم و امروز اگر کسی حق دارد علیه برجام حرفی بزند ایران و ملت مظلوم ایستاده پای کار ایران است. این ما هستیم که باید بگوییم اگر برجام بخواهد زنده شود، طرف های مقابل چکار باید بکنند نه طرف مقابلی که عهدشکنی کرده است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با بیان اینکه آن دسته از شرکت های نفتی غربی که با ما بدعهدی کرده و زیر قول و قرارشان زدند متضرر خواهند شد، گفت: ملت ما که مردانه ایستاد و عزت خود را حفظ کرد و نام خدا را بر زبان آورد، سربلند خواهد بود. در ایران ما همه یک حرف می زنند و آن، همین کلام و سخن رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/ح / م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان