کد خبر: ۱۴۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری سارقان ميلياردی عابر بانک افراد كهنسال تا عامل انتشار كليپ کودک‌آزاری در اینستاگرام

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

سرقت 2 ميلياردي از افراد كهنسال و دستگيري سارقان

رئیس پلیس آگاهی استان از متلاشی شدن اعضاي باند 3 نفره سارقان و کلاهبرداران حرفه‌ای و کشف 60 فقره کارت عابر بانک مسروقه از آنان در شیراز خبر داد.

کاووس حبیبی، اظهار کرد: در پي شكايت تعدادي از افراد كهنسال مبني بر سرقت كارت بانكي توسط جواني كه قصد كمك به آنان در دريافت وجه از عابر بانك را داشت، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي افزود: با توجه به اهمیت موضوع، كارآگاهان با اقدامات فني و پلیسی مطلع شدند كه اعضاي باند 3 نفره در كنار عابر بانك‌هاي سطح شهر كمين كرده‌اند و پس از شناسايي افراد مسن و كهنسال به بهانه كمك به آنها در جهت دريافت وجه، مبالغي را به حساب خود منتقل يا اينكه در يك لحظه پس از دريافت رمز، كارت شهروندان را با يك كارت مشابه سوخته جابه جا مي‌كردند.

رئیس پلیس آگاهی استان، عنوان کرد: ماموران موفق شدند با اقدامات اطلاعاتي و تخصصي، در اين خصوص هر 3 سارق را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

 حبيبي با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه به برداشت 2 ميليارد ريال از حساب 60 نفر شاكي اقرار كردند، گفت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

اين مقام انتظامي به شهروندان توصيه كرد نسبت به اطراف خود هوشیار بوده و تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر قابل اطمینان و ناشناس که بعضا در کنار دستگاه های ای تی ام به منظور سرقت و کلاهبرداری ایستاده اند، ندهند .

کشف کالای  قاچاق ميلياردي در رستم

فرمانده انتظامي رستم از كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 800 ميليون ريال در بازرسي از يك سواري 405 خبر داد.

 قربانعلی روستا، بيان كرد: ماموران انتظامي رستم به همراه كاركنان يگان تكاوري حين کنترل خودروهای عبوری، به يك خودرو 405 مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر توقيف كردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از آن خودور، 45 دستگاه دریل برقی، 2 عدد موتور جوش، 70 دستگاه مینی سنگ فرز و 60 دستگاه سشوار حرارتی خارجی قاچاق را كشف كردند.

فرمانده انتظامي رستم با بيان اينكه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مكشوفه، يك ميليارد و 800 ميليون ريال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص يك نفر دستتگير و تحويل مراجع قضائي شد.

عامل انتشار كليپ کودک آزاری در اینستاگرام دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصویری با محتوای کودک آزاری در اینستاگرام  کرده بود خبر داد و گفت: کودک آزاری به هر شیوه و با هر انگیزه ممنوع است و مرتکب، به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهد شد.

 حشمت سلیمانی، اظهار داشت: كارشناسان پليس فتا با رصد فضای مجازی، به تصویری که در آن فردی طی یک حرکت غیر انسانی در اینستاگرام کودکی را بازیچه تفریح و سرگرمی خود قرار داده و آن را آویزان کرده بود، برخورد كردند.

وی با اشاره به اینکه دست به دست شدن این تصویر در فضای مجازی، ناراحتی کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت، گفت: تصویر مذکور در همان لحظات اولیه انتشار، توسط ماموران پلیس فتا رصد و بلافاصله در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با سرعت عمل افسران سایبری پلیس فتا مخفی گاه متهم در یکی از شهرستان‌های استان فارس شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، آن را دستگير كردند.

 سليماني با اشاره به اينكه متهم در بازجويي اوليه هدف از این کار خود را شوخی و مزاح بیان کرد، عنوان داشت: متهم تحويل مراجع قضائي شد.

 این مقام انتظامي از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشابه حتما از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir موضوع را با کارشناسان در میان بگذارند تا سریعا اقدامات لازم صورت پذیرد.

گازگرفتگي با يك كشته و 2 مسموم در خرمبيد

فرمانده انتظامي خرمبيد گفت: پيرمرد 85 ساله به دليل گاز گرفتگی فوت و همسر 50 ساله و دختر 12 ساله‌اش نيز مسموم و راهي بيمارستان شدند.

حميد جوكار، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر حادثه گازگرفتگي منجر به فوت در يك منزل مسكوني در شهر خرمبيد، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان خرمبيد، تصريح كرد: ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند، پيرمردي 85 ساله به دليل گازگرفتگي فوت و همسر 50 ساله به همراه دخترش مسموم و توسط عوامل امدادي راهي بيمارستان شدند.

 جوكار توصيه كرد: شهروندان بايد موارد هشدار دهنده هنگام استفاده از وسايل گرمايشي را جدي بگيرند تا شاهد چنين حوادث ناگواري نباشيم.

كشف 29 هزار ليتر گازوئيل قاچاق

فرمانده انتظامي مهر از توقيف يك دستگاه تريلر كشنده و كشف 29 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل به ارزش يك ميليارد و 740 ميليون ريال خبر داد.

عظيم اله كرمي، بيان كرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامي بخش گله دار با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي با يك دستگاه تريلر قصد انتقال سوخت قاچاق به استان‌هاي شرقي كشور را دارد.

وي افزود: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با برپايي تور ايست و بازرسي در محورهاي مواصلاتي شهرستان مهر، خودرو را مشاهده و برای بررسی بیشتر آن را به يگان انتظامي انتقال دادند.

فرمانده انتظامي مهر با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، 29 هزار لیتر گازوئيل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این زمینه يك نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائي شد.

 كرمي با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش سوخت مكشوفه، يك ميليارد و 740 ميليون ريال برآورد شده است، اظهار کرد: پليس به صورت كاملا فعال و جهادي با اين پديده شوم برخورد و فعاليت قاچاقچيان فرآورده هاي نفتي و كالا را ناكام خواهد گذاشت.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامي شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در 72 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

 فرج شجاعی، بيان كرد: در راستاي جلب رضايت شهروندان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي طی 72 ساعت گذشته در محله‌هاي جرم خيز شیراز به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجراي این طرح، 19 معتاد و خرده فروش دستگير و در بازرسي از مخفیگاه آنان، 5 کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامي شیراز تصريح كرد: دستگیری 49 سارق، 6 محکوم تحت تعقیب، کشف 15 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتور سیکلت مسروقه، توقیف 160 دستگاه وسايط نقليه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح در 72 ساعت گذشته بود.

 شجاعی هدف از اجراي اين طرح را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگيري تمام توان عملياتي و انتظامي خود در تامين نظم و امنيت مردم تلاش مي‌كند.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف خودرو مسروقه و دستگیری سارق خبر داد.

 مراد صارمی، بيان كرد: در پی اخبار واصله مبنی بر وجود یک دستگاه وانت نيسان مسروقه در يكي از محلات شهر دژکرد اقلید، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران سريعا به محل مورد نظر اعزام و در بررسی اوليه و استعلام از مركز مطلع شدند كه خودرو دارای سابقه سرقت از شیراز می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف کالای قاچاق 12میلیاردی در  مهر  

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف قطعات خودرو خارجي  قاچاق به ارزش 12 میلیارد ریال خبر داد.

 عظیم اله کرمی، اظهار داشت: در جهت حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با کالای قاچاق، مأموران این فرماندهی حين گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی لامرد-مهر، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از اين خودرو، يك دستگاه موتور کامیون، 4 دستگاه دیفرانسیل و 20 عدد رینگ خارجي قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه در این رابطه 2 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را 12 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سارق با 21 فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامي ممسنی از دستگيري سارق محتويات داخل خودرو و كشف 21 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

 محمد نیکبخت، بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت محتويات داخل خودرو در شهرستان ممسنی، پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وي افزود: ماموران اين فرماندهي با جمع آوري اطلاعات اوليه از شيوه و شگرد سرقت و همچنين اظهارات مالباختگان، موفق به شناسايي يك نفر سارق شدند و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفيگاهش در يكي از محلات اين شهرستان دستگير کردند.

فرمانده انتظامي ممسنی با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 21 فقره سرقت محتويات داخل خودرو اقرار كرد، عنوان داشت: اين سارق حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

کشف 170 فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی كازرون از دستگیری 80 سارق و کشف 170 فقره انواع سرقت طي يك ماه گذشته در اين شهرستان خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: در راستای برخورد با سارقان و ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی يك ماه گذشته در كازرون به مرحله اجرا در آمد.

وی با بيان اينكه با هماهنگی مقام قضائی در اجرای این طرح‌ها، 80 سارق دستگیر شدند، گفت: متهمان در بازجويي اوليه به 170 فقره انواع سرقت درون خودرو، منزل، اماكن خصوصي، باغات، مغازه، موتورسيكلت و ... اقرار كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش شهروندان يكي از اولويت‌هاي كاري پليس است، گفت: مردم در صورت برخورد با موارد مشکوک موضوع را از طریق سامانه تلفنی 110 به پلیس اطلاع دهند.

مطب دندان پزشکی قلابي در فسا تعطیل شد

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری دندانپزشک قلابی و پلمب مطب وی، در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام، در تشریح این خبر بيان كرد: در پی دریافت اخبار مبنی بر فعالیت غیر مجاز فردی به عنوان دندانپزشک در واحد مسکونی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی با همراهی کارشناسان معاونت بهداشت و درمان علوم پزشکی شهرستان فسا، از مطب بازرسی و دندانپزشک قلابی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد، خاطر نشان کرد: با دستور مقام قضائی، تجهیزات دندانپزشکی ضبط و مطب نیز پلمب شد.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان