کد خبر: ۱۴۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

اعطای کارت هنر به ۱۶۶۰ هنرمند استان فارسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از صدور ۱۶۶۰ هنر کارت ویژه هنرمندان این استان خبر داد و گفت: توزیع این کارت‌ها آغاز شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آئین نمادین اهدای کارت هنر که در شیراز برگزار شد، گفت: با شیوع بیماری کرونا صندوق حمایت از هنرمندان، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تعطیل و خسارت‌های جبران ناپذیری به حوزه هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما و.... وارد شد.

وی افزود: شیوع این بیماری تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان را تحت تاثیر قرار داد و تعطیل شد؛ اگرچه تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد به صورت حضوری است و هر حرکتی در حوزه فرهنگ و هنر حتما باید در قالب گردهمایی باشد، اما این بیماری باعث شد تمام حوزه‌ها تعطیل شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، از ابتدای شیوع این بیماری، وزیر ارشاد بارها در هیات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا تلاش کردند تا کمک هایی را برای هنرمندان در نظر بگیرند، چرا که منبع درآمد آنها در این زمینه بود و باید بخشی از خسارت‌ها جبران می‌شد.

سهرابی با تشکر از همراهی هنرمندان در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: هنرمندان فارس از ابتدای شیوع کرونا و از یکسال گذشته تاکنون در حوزه‌های مختلف هم در تولید محتوا و هم در اطلاع‌رسانی رسانه‌های برخط و مکتوب به جد تلاش و همراهی کردند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد با حمایت دولت تسهیلات خوبی را گرفت، تاکید کرد: از ابتدا رشته‌های متفاتی را در بر گرفت که باعث رونق بخشی شد و پس از آن سامانه تحفه را راه‌اندازی کردند و در ارائه تسهیلات، فارس از آنجا که در رشته‌های فرهنگی و هنری سرآمد است، نسبت به استان‌های دیگر ویژه‌تر دیده شد.

اعطای کارت هنر به ۱۶۶۰ هنرمند استان فارسی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس ضمن یادآوری تدابیر این نهاد در حمایت از اقشار فرهنگی، گفت: اگرچه تدابیر بسیار خوبی اندیشیده شد، اما بخشی از خسارات بخصوص در آموزشگاههای آزاد هنر، سینماها، سالن‌های نمایش، تئاترهای خیابانی و نمایشگاه کتاب جبران ناپذیر بود. البته از این تهدید فرصتی را پیش آوردیم و هم هنرمندان کمک کردند و به صورتی متفاوت با برگزاری جشنواره‌هایی در فضای مجازی، آنها امیدوارتر شدند.

بنا به اظهار این مقام مسئول در حوزه فرهنگ و هنر، صدور هنر کارت باعث ایجاد نشاط در جامعه هنرمندان شد تا هنرمندان بدانند دولت به فکر آنهاست و تلاش می‌کند مشکلات آنها را رفع کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره با باز پرداخت دوره پنج ساله و تنفس ۶ ماهه از ۱۰۰ میلیون تا چند میلیارد خبر داد و گفت: بخشی از این تسهیلات تا قبل از پایان امسال پرداخت می‌شود و این روند تا پرداخت به بنگاه‌های مختلف تداوم می‌یابد.

سهرابی همچنین اعلام کرد که در این مراسم چهار هنر کارت به صورت نمادین به چهار هنرمند در رشته‌های مختلف از جمله استاد حیدرپور در حوزه تعزیه، فتوحی مهر در حوزه هنرهای تجسمی نقاشی، محرری در حوزه خوشنویسی و صالحی‌نیا در حوزه موسیقی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ح / م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان