کد خبر: ۱۴۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

زهرا نعمتی نامزد دریافت جایزه کمیته بین‌المللی پاراالمپیک شد

طبق فهرست اعلام‌شده از سوی کمیته بین‌المللی پاراالمپیک، دو نماینده ایران نامزد دریافت جایزه ویژه روز جهانی زن در سال جاری میلادی شدند.
به گزارش سرویس رصد ورزشی شیرازه، فهرست نامزدهای تقدیر بخش بانوان برای روز جهانی زن در سال ۲۰۲۱ میلادی که از سوی کمیته بین‌المللی پاراالمپیک اعلام شده، دربرگیرنده اسامی کاندیداها در 3 گروه مؤسسان، بخش نسل جوان و گروه کمیته‌های ملی پاراالمپیک و فدراسیون‌های جهانی است.

روزنامه وطن امروز نوشت: در بخش مؤسسان این فهرست، بتول مشرف جوادی که سال‌های متمادی به عنوان معاون ورزش دانشجویی، عضو هیات اجرایی کمیته ملی پاراالمپیک و نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان بوده، تنها نماینده ایران است. اسکاتلند، آمریکا، چین تایپه و فیجی دیگر کشورهایی هستند که در این بخش نماینده دارند.

همچنین در بخش نسل جوان نام زهرا نعمتی، کماندار ایران که نخستین مدال طلای بانوان در بازی‌های پاراالمپیک را به دست آورد، به چشم می‌خورد. نعمتی سال ۲۰۱۸ به عنوان فردی که در اهداف توسعه ورزش بانوان فعالیت داشته به عنوان سفیر انتخاب شد.

نعمتی برای دسترسی به جایزه ویژه کمیته بین‌المللی پاراالمپیک، نمایندگانی از سنگاپور، مالدیو، کلمبیا و نیز نماینده مهاجران را به عنوان رقیب  در مقابل خود دارد.

در بخش فدراسیون‌های جهانی و کمیته‌های ملی پاراالمپیک فهرست مورد نظر بخش پاراوزنه‌برداری کمیته بین‌المللی پاراالمپیک و کمیته‌های ملی پاراالمپیک نیوزیلند و پرو کاندیدا هستند.

برنامه مورد نظر از سال ۲۰۱۳ و با هدف تقدیر از بانوانی که نقش مؤثر در جنبش پاراالمپیک و نیز الهام‌بخشی داشته‌اند و در راستای آرمان‌های این جنبش قدم برداشته و الگو بوده‌اند، آغاز شد.

برگزیدگان این فهرست ۱۸ اسفندماه همزمان با روز جهانی زن معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
برچسب ها: ورزش ، ورزشی ، المپیک ، شیرازه ، شیراز
نظرات بینندگان