کد خبر: ۱۴۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

گرد و غبار و وزش باد شدید در روزهای پنجشنبه و جمعه مهمان ناخوانده مردم فارس است

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده گرد و غبار و وزش باد شدید برای روز‌های پنجشنبه و جمعه این هفته دور از انتظار نیست.
به گزارش سرویس رصد اجتماعی شیرازه، مهرداد قطره سامانی، با هشدار و اعلام سطح زرد هواشناسی برای استان اظهار داشت: برای روز پنج شنبه دوازدهم فروردین وقوع پدیده وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در کل استان به ویژه نیمه شمالی پیش بینی شده است.

تسنیم نوشت: مدیرکل هواشناسی استان فارس افزود: برای روز جمعه سیزدهم فروردین ماه از بعدازظهر احتمال وزش باد نسبتاً شدید گاهی با گرد و خاک به ویژه در نیمه شمالی و مرکز استان وجود دارد.

قطره سامانی ادامه داد: برای روز شنبه چهاردهم فروردین ماه وزش باد شدید تا خیلی شدید با گردوخاک در نیمه شرقی استان به ویژه نواحی شمالی شمال شرق و جنوب شرق و مرکز پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس بیان کرد: کاهش دید افقی، آلودگی و کاهش کیفیت هوا، خسارت به سازه‌های سبک و آسیب سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی از مخاطرات قابل انتظار در استان است.

وی توصیه کرد: هم استانی‌ها به ویژه کودکان، سالخوردگان و بیماران تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز به جهت بروز پدیده گرد و خاک پرهیز کنند و تمهیدات لازم به ویژه در بخش کشاورزی به جهت وزش باد شدید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان