کد خبر: ۱۴۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
با ورود دستگاه قضا در فارس؛

مزایده کارخانه آی تی آی ایران لغو شد

کارخانه آی تی آی ایران بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که ۳۴۵ میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده بود و با ورود دستگاه قضا لغو شد.
به گزارش سرویس رصد اقتصادی شیرازه، مدیراجرایی کارخانه مخابرات راه دور ایران (آی تی آی)، گفت: این کارخانه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که ۳۴۵ میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده بود و با ورود دستگاه قضا لغو شد.

خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس نوشت: محمدی نژاد با بیان این که کارخانه مخابرات راه دور ایران ۱۷ هکتار مساحت دارد افزود: کارخانه به دلیل بدهکاری به بانک به مزایده گذاشته شده بود که با درخواست مسئولان کارخانه و ورود دستگاه قضا، قرار شد مجددا به مزایده گذاشته شود.

وی گفت: کارخانه آی تی آی ۴۰۰ میلیارد تومان به بانک و کارگران بدهکار است و با توجه به توان کارخانه، با انجام چند قرارداد، می‌تواند این بدهی را پرداخت کند.

مدیراجرایی کارخانه مخابرات راه دور ایران (آی تی آی) با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: در صورت داشتن مهلت، نه تنها بدهی بانک بلکه بدهی کارکنان نیز پرداخت می‌شود و کارخانه بدون مزایده، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

محمدی نژاد با بیان این که کارخانه به تازگی قراردادی با ارزش صد میلیارد تومان برای تولید قطعه ریگلاژ صندلی خودرو بسته است افزود: در صورت انجام این قرارداد، هزار و ۲۰۰ کارگر کارخانه دوباره مشغول به کار می‌شوند.

کارخانه مخابرات راه دور ایران یا آی تی آی در مدت بیش از ۳۰ سال فعالیت خود، انواع تجهیزات مخابراتی و رادیویی در کشور را ساخته است.

این کارخانه سال ۱۳۸۳ به بخش خصوصی واگذار شد، اما به دلیل فروش نرفتن محصولات، سال بدهی زیادی به بار آرود و عملا در سال ۱۳۹۱ تعطیل شد.

این کارخانه همان سال به هیات حمایت که متشکل از نمایندگان چهار وزارتخانه است سپرده شد و هیات حمایت در چند نوبت حدود ۲۷ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های بانکی و مطالبات کارگران پرداخت کرد، اما باز هم کارخانه راه اندازی نشد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان