کد خبر: ۱۴۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
یادداشت//

وصله نچسب شهر! پرچم آفساید بالاست!

سجاد زارع در طنین پاسارگاد نوشت: ورودی قدیمی شهر سعادت شهر است. ورودی های شهر نمادی از توسعه یافتگی شهرها هستند؛ اگر زیبا باشند، شهر در نظر مسافران و شهروندان زیباست، اگر هم که زشت باشد، تکلیف مشخص است.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، سجاد زارع خبرنگار شهرستان پاسارگاد در یادداشتی به ورودی قدیمی شهر سعادت شهر اشاره کرد و نوشت: ورودی های شهر نمادی از توسعه یافتگی شهرها هستند؛ اگر زیبا باشند، شهر در نظر مسافران و شهروندان زیباست، اگر هم که زشت باشد، تکلیف مشخص است.

بارها شهروندان سعادت شهری تصاویری را از این ورودی برای ما ارسال کردند و خواستار این شدند تا شهرداری برای این نقطه از شهر که همه شهروندان از آن ذی نفع اند را سر و سامانی دهد.

چند ده درخت تنومند کهنسال سالهاست با عقب نشینی دبیرستان امیر کبیر حالا در وسط خیابان قرار گرفته؛ انگار یک وصله نچسب!

وصله نچسب شهر! پرچم آفساید بالاست!  

کافی است در کنار این درختان انگار در افساید قرار گرفته و تا وسط خیابان آمده، وانت بارهای تره بار فروش هم بساطشان را پهن کنند

اگر کامیون ها و دیگر خودروها هم پارک کنند که محشری به پا ست؛ بازار شامی می شود؛ برای خودش

پشت این درختان تنومد و زمخت؛ میله های آهنی بر افراشته شده که معلوم نیست تکلیفش چیست؛ گفته می شود قرار بر این بوده بازارچه ای شود برای همان تره بار فروشان! که گویا آنها ( وانت های تره بارفروش) بر سر اجاره بها با شهرداری به توافق نرسیدند!

البته تا به امروز پارکینگ خوبی است برای خودرو برخی از کارمندان اداراتی که اداره آنها در همان حوالی قرار گرفته است

خلاصه اینکه شهروندان گلایه دارند و گلایه شان هم به حق است، می گویند درختان از اینجا برداشته شوند و خیابان را یک دست و  عریض تر کنند و بازارچه‌ تره بار فروشان هم سر و سامان دهند!

پیشنهاد برخی از شهروندان، این است که با هزینه فروش چوب همین درختان، می توان مسیر چند ده متری این نقطه را به سازی و آسفالت کرد و با کاشت درختان در اولین فرصت به توسعه فضای سبز در این نقطه از شهر هم کمک کرد

اگر این اقدامات نه آنچنان سخت اجرایی شود؛ منظر شهر در نگاه  مسافران و شهروندان زیباتر می شود؛ الحق و الانصاف هم که شهروندان درست می گویند؛ حالا کمی همت؛ کمی درایت می طلبد و تمام!

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان