کد خبر: ۱۴۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
فرماندار شهرستان شیراز در پاسخ به «شیرازه»؛

جای خالی سامانه دریافت نتایج صلاحیت‌های داوطلبان در شرایط کرونایی/صلاحیت ۵۵.۸درصد از داوطلبین شورا تایید شد

امیری با بیان اینکه صلاحیت بیش از ۴۴ درصد از داوطلبانی که برای حضور در انتخابات شوراهای شهرستان شیراز ثبت‌نام کرده بودند از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت، احراز نشده است، افزود: در نهایت ۵۵.۸درصد از افراد نیز تایید صلاحیت شدند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز چهارشنبه 8 اردیبهشت در یک  نشست خبری  به بررسی آخرین وضعیت داوطلبین انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز پرداخت و گفت: در مجموع ٧٧٦ داوطلب در شهرستان شیراز که شامل شهرهای شیراز، داریان، خانه زنیان و صدرا می‌شود برای شوراها ثبت نام نهایی کرده بودند که از این تعداد ۱۶ نفر انصراف دادند و از ۷۶۰ نفر باقیمانده، صلاحیت ۴۲۴ نفر توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت احراز نشده است.

وی با بیان اینکه صلاحیت بیش از ۴۴ درصد از داوطلبانی که برای حضور در انتخابات شوراهای شهرستان شیراز ثبت‌نام کرده بودند از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت، احراز نشده است، افزود: در نهایت  ۵۵.۸درصد از افراد نیز تایید صلاحیت شدند.

فرماندار شیراز اظهار کرد: ۸۵ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده زن و ۳۳۹ نفر مرد هستند، همچنین ۳۴ نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده زن و ۳۰۲ نفر مرد هستند.

امیری همچنین عنوان کرد:  امروز فرصت زمان اعلام نتیجه تایید یا رد صلاحیت به داوطلبان است که از ساعت 9 صبح آغاز شده و تا 19 عصر ادامه دارد و داوطلبین طی برنامه‌ زمان‌بندی شده و برای رعایت شرایط کرونایی به فرمانداری مراجعه و در آنجا نتیجه به آنها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که کسانی که در هیئت اجرایی و نظارت ردصلاحیت شدند فرصت دارند تا از نهم تا 12 اردیبهشت ماه اعتراض خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند، تصریح کرد: هیئت نظارت نیز 10 روز فرصت دارد تا به شکایات رسیدگی کند و می‌بایست تا 21 اردیبهشت ماه نتایج را اعلام کند.

امیری خطاب به داوطلبان ردصلاحیت شده در شیراز، گفت: این افراد می‌توانند برای ثبت شکایت خود به آدرس بلوار سیبویه، خیابان حسینی، میدان آستانه، مجتمع تجاری بین الحرمین، واحد ١٢ مراجعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با بیان اینکه  براساس ماده ٥٣ قانون داوطلبان ردصلاحیت شده در روستاها می‌توانند به هیات نظارت شهرستان شکایت و داوطلبان شهرها می‌توانند به هیات نظارت استان شکایت کنند، اضافه کرد: برای شهرهایی با جمعیت 200 هزار نفر و کمتر نظر هیئت نظارت استان در اعتراضات قطعی است، اما در شهرهایی که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارند، اگر اعتراض فرد داوطلب توسط  هیئت نظارت استان مورد قبول واقع نشده فرد می‌تواند به هیئت نظارت در مرکز مراجعه و شکایت خود را مطرح کند و در نهایت17 خرداد ماه نتیجه نهایی ابلاغ و آگهی قطعی نامزدها منتشر می‌شود.

امیری ادامه داد: از 20 تا 26 خردادماه نیز کاندیداها فرصت تبلیغ دارند و پس از آن روز 28 خرداد انتخابات برگزار می‌شود.

فرماندار شیراز در پایان از برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در کلانشهر شیراز خبر داد و عنوان کرد: پیش‌بینی شده که 10 درصد شعب اخذ رای بیشتر از دوره قبل باشد تا مردم بتوانند با توجه به شرایط کرونا و انتخابات الکترونیک در رای‌گیری مشارکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار «شیرازه» مبنی برعلت تجمع داوطلبان برای دریافت پاسخ تایید یا ردصلاحیت‌ها و وجود نداشتن یک سامانه آنلاین به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: به دلیل محرمانه بودن پاسخ‌ها امکان دریافت از طریق سامانه نیست و متاسفانه هنوز سامانه‌ای جهت اجرای این کار طراحی نشده است.

 انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان