کد خبر: ۱۴۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
عراقچی؛

چند موضوع کلیدی در مذاکرات باقی مانده است

معاون وزیر امور خارجه ایران درباره مذاکرات وین با اشاره به اینکه «پیشرفت‌های خوبی» صورت گرفته است، اظهار داشت: چند موضوع کلیدی در مذاکرات باقی مانده که نیاز به تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها دارد.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیت مذاکره کننده ایران در وین در وین به خبرنگار صدا و سیما گفت: این نشستی که در پایان بیش از دو هفته مذاکرات خواهیم داشت و یک جمع بندی صورت خواهد گرفت. مجددا هیات‌ها برای مشورت به پایتخت ها مراجعه خواهند کرد.


وی افزود: در طول دو هفته گذشته که دور چهار مذاکرات بود به نظرم پیشرفت های خوبی حاصل شده و چند مورد از موضوعات کلیدی باقی مانده است که نیاز به مشورت بیشتر و تصمیم گیری در پایتخت ها دارد که امیدوار هستیم در چند روز آینده صورت بگیرد تا در دور بعدی مذاکرات بتوانیم درباره آنها به جمع بندی برسیم.

عراقچی تصریح کرد: در بقیه موارد توافق وجود دارد، روی متن ها نگارش خوبی صورت گرفته است لذا الان موقع آن است که رجوع مجددی به پایتخت ها داشته باشیم و آخرین مشورت ها صورت بگیرد و بعد ما مذاکرات را ادامه می دهیم.

نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه ‌های امورخارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) در گرند هتل وین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش/ر


منبع: مشرق
نظرات بینندگان