کد خبر: ۱۴۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

گاز چالش اصلی کشور برای رییس جمهور و وزیر نفت آینده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: چالش اصلی کشور برای رییس جمهور و وزیر نفت آینده موضوع گاز است و با این میزان مصرف و تولید، امسال و سال آینده قطعا با خاموشی‌های گسترده رو به رو خواهیم بود.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس در جلسه بررسی نقشه راه صنعت فارس در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان شیراز و فارس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان برگزار شد، به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پالایشگاه سازی برای جلوگیری از صدور نفت خام و اقتصاد بالا اشاره کرد و گفت: نهایت بهره از ظرفیت های حوزه صنعت پتروشیمی در راستای تنوع سازی و درآمدهایی که از نفت حاصل می شود بایستی انجام گیرد.

وی با اشاره به وجود و فعالیت حدود ۷۲ هزار واحد صنعتی در کشور و تعداد ۴ هزار واحد صنعتی در استان، تاکید کرد: باید از ظرفیت و توانمندی های فارس در حوزه انرژی بهره مند شویم.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان فارس به واسطه پتانسیل ها و ظرفیت ها از نعمت بزرگی برخوردار است، بطور مثال این استان تامین کننده ۱۲ درصد غذای کشور است و ۴۰ درصد درآمد فارس از بخش کشاورزی حاصل می شود که نباید از حوزه انرژی غافل شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی گفت: چالش اصلی کشور برای رییس جمهور و وزیر نفت آینده موضوع گاز است و با این میزان مصرف و تولید، امسال و سال آینده قطعا با خاموشی های گسترده رو به رو خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای طرح ضربت در حوزه زاگرس جنوبی گفت: بهینه سازی مصرف انرژی در همه حوزه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است که با برنامه‌ریزی مدون و اجرای پروژه های مستمر، نسبت به کاهش مصرف انرژی اقدامات اجرایی انجام شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی ۷ پالایشگاه در کشور داشتیم و در حال حاضر ۳ پالایشگاه داریم، مجددا بر ضرورت استفاده از آن ها تاکید کرد و خوراک اولیه پتروشیمی ها را گاز دانست.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان