کد خبر: ۱۴۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
مدیر حوزه‌های علمیه فارس درگفتگو با «شیرازه»؛

انتخاب هوشمند، نیازمند گفتگو کارشناسانه و عالمانه است

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی گفت: انتخاب رئیس جمهور نیاز به گفتگوهای کارشناسانه و استدلال‌های عالمانه دارد تا مردم مسیر انتخاب صحیح را بپیمایند و کشور را اسیر لجاجت های کودکانه قرمز و آبی نکنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه بار دیگر موسم انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و مردم در آستانه آزمون بزرگ دیگری قرار گرفته اند، گفت:  انتخابات تعیین سرنوشت چهارساله بلکه هشت ساله کشوری است که با چالش ها، مشکلات، تهدیدها و فرصت های متعدد و متنوعی روبرو است.

وی افزود: رئیس جمهوری که قرار است مردم انتخابش کنند نقش بسیار مهمی در حرکت کشور به سمت پیشرفت و عدالت و همچنین مرتفع کردن مشکلات کشور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار، معتقد است که نوع جهان بینی رئیس جمهور، تیم همراهش و نظام اولویت بندی مسائل آنها در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین توان مدیریتی و اجرایی در کنار روحیه جهادی و عملگرایی و میزان اعتقاد آنها به عدالت اجتماعی و توانمندی های بومی در انتخابی شایسته و بایسته بسیار موثر است.

وی ادامه داد: موتور پیشران قوه اجرایی کشور رئیس جمهور است که اگر انرژی، ایمان و اراده کافی در مدیریت مسائل کشور نداشته باشد نخواهد توانست کشتی بر گل نشسته اقتصاد و معیشت مردم را به ساحل نجات برساند.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس با بیان اینکه از برخی گروه ها و جریان های خاص سیاسی که سودایی جز ماندن در قدرت ندارند و به دنبال آشکارتر وضع موجود هستند توقعی نیست که به فکر مشکلات اساسی کشور و نیازهای واقعی مردم باشند، اضافه کرد: دلسوزان کشور و مخصوصا خود مردم باید در این زمینه با چشمانی باز و حواسی جمع کاندیداهای ریاست جمهوری و اطرافیان آنها را رصد کنند و برنامه محور بودن آنها را در مسیر حل مشکلات واقعی کشور بیازمایند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار، وضعیت کنونی عرصه سیاست کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: عرصه سیاست بازی فوتبال نیست که با رنگ بندی های قرمز و آبی و بنفش و ایجاد دو قطبی های کاذب، موج احساسات به راه بیندازند، عده ای را بدون استدلالی خاص طرفدار این تیم و گروهی را طرفدار آن تیم کنند و مقدرات چند ساله کشور را با راه انداختن موج های احساسی رقم بزنند، همانگونه که در غالب انتخابات های دو دهه اخیر شاهد آن بوده ایم.

مدیرحوزه های علمیه فارس تاکید کرد: انتخاب رئیس جمهور نیاز به گفتگوهای کارشناسانه و استدلالهای عالمانه دارد تا مردم مسیر انتخاب صحیح را بپیمایند و کشور را اسیر لجاجت های کودکانه قرمز و آبی نکنند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی، امسال که لیلة القدر انقلاب است، تنها انتخاب خوب مردم است که می تواند در ابتدای گام دوم انقلاب کشور عزیزمان را در مسیر پیشرفت و عدالت، اخلاق و معنویت، علم و پژوهش و استقلال و عزت شتابی دوباره ببخشد.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان