کد خبر: ۱۴۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز در نشست مجازی:

مذاکره با قدرت‌های دنیا سودی ندارد/ نتیجه انتخاب افراد اصلح در جامعه تاثیر گذار است

آیت الله دژکام گفت: اگرچه دشمنان ما حرف هایی زده‌اند و الان هم تبلیغات وسیعی را آغاز کرده‌اند که رای دادن تاثیری ندارد اما هر کسی که کمترین اطلاعات سیاسی داشته باشد نمی‌تواند انکار کند که رای مردم است که فردی را به مسند ریاست جمهوری می‌نشاند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس روز یکشنبه در نشست مجازی "حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات ۱۴۰۰" که به همت نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی فارس در بستر فضای مجازی برگزار شده بود، افزود: انتخاب خوب داشتن چارچوب‌هایی دارد، در کشور ما الان ممکن است تعدادی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی شوند اما اگر بخواهیم تمام این افراد را دسته بندی کنیم در ۲ طیف جای می‌گیرند.

آیت‌الله دژکام افزود: عده‌ای می گویند باید با برخی قدرت‌ها در دنیا بسازیم تا وضعیت مردم خوب شود و در مقابل یک عده هم می‌گویند که تجربه ۱۵۰ ساله نشان می‌دهد که ما هر زمان که با آنها کنار آمدیم و ساختیم هیچ کاری برای مردم انجام ندادند.

وی ادامه داد: گروه دیگری می‌گویند که بگذارید به خودمان اتکا داشته باشیم، با اتکای خودمان می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر می خواهیم مسیری را انتخاب کنیم که با اتکای به توان داخل مسائل و مشکلات را حل کنیم، خاطرنشان کرد: یک انتخاب بسیار خوب است و امیدواریم در این راه انتخابی خوب رقم بزنیم تا با یک حرکت منسجم در مبارزه با فساد، مشکل معیشت مردم نیز برطرف شود.

امام جمعه شیراز، بالاترین انگیزه و نیت برای شرکت در انتخابات را انگیزه الهی و دینی با هدف بهبود وضعیت آینده جهان و حرکت به سمت فراهم کردن زمینه ظهور دانست و افزود: هرچند نیت‌های افراد ممکن است متفاوت باشد اما حداقل چیزی که فرد با حضورش در انتخابات می‌تواند رقم بزند این است که می‌توانند در تصمیم گیری برای آینده خودش و خانواده‌اش ایفای نقش کند.

بنابه عقیده آیت الله دژکام، اگر بخواهیم از نظر سیاسی تاکید کنیم، بحث بر سر این است که غیر ممکن است کسی بتواند تاثیر رای خود در انتخابات مختلف را در طول بیش از ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب گذشته است، انکار کند.

آیت الله دژکام اظهار داشت: اگرچه دشمنان ما حرف هایی زده‌اند و الان هم تبلیغات وسیعی را آغاز کرده‌اند که رای دادن تاثیری ندارد اما هر کسی که کمترین اطلاعات سیاسی داشته باشد نمی‌تواند انکار کند که رای مردم است که فردی را به مسند ریاست جمهوری می‌نشاند.

تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با بیان اینکه نتیجه و آثار انتخاب خوب و بد به خودمان باز می‌گردد تصریح کرد: باید این را به یک باور تبدیل کنیم که کسی که پای صندوق می‌آید باید مسئولیت انتخاب خود را بپذیرد و کسی هم که نمی‌آید گلایه نکند که چرا شرایط اینگونه شد.

به گزارش شیرازه، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان