کد خبر: ۱۴۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
«شیرازه» از شیوع کرونا در سایه سهل انگاری گزارش می‌‌دهد:

ابتلای ۱۲۳ هزار شیرازی به کووید۱۹ از ابتدای شیوع تاکنون/ صدای ناقوس مرگ بر اثر کرونا در پارک‌های بازی شهر شنیده می‌شود + فیلم

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر لزوم اعمال محدودیت های کرونایی در تعطیلات آخر هفته با همکاری مسوولان ارشد استان تاکید کرد و خواستار اعمال محدودیت های کرونایی در تعطیلات پایان هفته جاری شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، صدایی که در کلیپ زیر می شنوید نه شادی و هیجان است نه تفریح و دل خوشی، بلکه صدای ناقوس مرگی است که در کمین تک تک عزیزانمان به انتظار نشسته است.

مرگی که گر چه بر اثر شیوع یک بیماری به سراغ افراد می آید اما خودمان با دست خود آن را هم برای خود و هم اطرافیانمان به سهولت می خریم،آن هم با پرداخت بلیط.

برای اثبات این گفته کافی است شبها سری به پارک شهرها و بوستانهای شهر بزنید تا شاهد صف های طولانی خرید بلیط و تجمع شهروندانی باشید که به جای در خانه نشستن و رعایت نکات بهداشتی با سهل انگاری تمام وجب به وجب در پارک، باغ و بوستان به راحتی نشسته اند و کرونا این مهمان ناخوانده را به جسم و جان خود و دیگران دعوت می‌کنند.

انسان زمانی به بلوغ اجتماعی می رسد که بتواند مسئولیت کار خود را برعهده بگیرد، اکنون می طلبد افراد در شرایط بحرانی کنونی نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران متعهدانه و مسئولانه برخورد کنند و با پرهیز از سفرهای غیر ضروری و کاهش تفریح و باغ و بوستان گردی کمی هم به فکر نجات جامعه و ریشه کن این بیماری منحوس باشند.

و این مهم امکان پذیر نیست جز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اعمال محدودیتهای اعلام شده از سوی متولیان بهداشت.

آمار نشان می‌دهد اگر چه در مراحلی شیوع کرونا سیر نزولی را طی کرده است اما هرگاه هم وطنان نکات بهداشتی و توصیه های پزشکان را نادیده گرفته اند این روند رو به رشد بوده است.

بر همین اساس با نزدیک شدن به تعطیلات چند روزه خردادماه رییس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شيراز بر لزوم اعمال محدودیت های کرونایی در تعطیلات آخر هفته با همکاری مسوولان ارشد استان تاکید کرد و خواستار اعمال محدودیت های کرونایی در تعطیلات پایان هفته جاری و در راستای پیشگیری از بحران جدید کرونا با همکاری مسوولان ارشد استان شد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

با پرهیز از هرگونه دورهمی خانوادگی، در کاهش چرخه های انتقال این بیماری همکاری و مشارکت داشته باشیم

مهرزاد لطفی با اشاره به خطر تجمعات و سفر، به عنوان عوامل اصلی انتشار کروناویروس در سطح جامعه، از مردم خواست تا ضمن خودداری از سفر در تعطیلات پایان هفته و پرهیز از هرگونه دورهمی خانوادگی، در کاهش چرخه های انتقال این بیماری همکاری و مشارکت داشته باشند تا بتوانیم کنترل مناسبی بر روند شیوع ویروس کرونا در استان داشته باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با بیان آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، آمار تجمعی موارد ابتلا به این بیماری در شهرهای مختلف استان را اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 903 هزار و 676  تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 261 هزار و 203 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون،103 هزار و 998 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 15 هزار و 466 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 276 هزار و 669 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز یک هزار و 134 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 193 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

ابتلای ۱۲۳ هزار شیرازی به کووید۱۹ از ابتدای شیوع تاکنون/ صدای ناقوس مرگ بر اثر کرونا در پارک‌های بازی شهر شنیده می‌شود + فیلم

جان باختن 16 هم استانی دیگر بر اثر کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام جان باختن 16 هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و 565 نفر اعلام کرد و در ادامه به آمار ابتلای تجمعی به این بیماری در شهرستان های استان فارس پرداخت و اظهار کرد: شیراز با 123 هزار مورد مبتلا از ابتدای شیوع تاکنون، بیشترین آمار را در استان به خود اختصاص داده است.

همتی ادامه داد: کازرون با 8787 مورد؛ مرودشت با 6994 مورد؛ ممسنی با 5577 مورد؛ داراب با 5095 مورد؛ فیروزآباد با 4453 مورد؛ کوه چنار با 3696 مورد؛ آباده با 3652مورد؛ استهبان با 3248 مورد؛ کوار با 3201 مورد؛ اقلید با 2948 مورد؛ سپیدان با 2869 مورد؛ لامرد با 2861 مورد؛ نی ریز با 2611 مورد؛ فراشبند با 2391 مورد؛ قیروکارزین با 2338 مورد؛ زرین دشت با 2337 مورد در تله های بعد قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: رستم با 2254 مورد؛ ارسنجان با 2075 مورد؛ زرقان با 1988 مورد؛ خرم بید با 1867 مورد؛ خرامه با 1739 مورد؛ پاسارگاد با 1712 مورد؛ مهر با 1502 مورد؛ بوانات با 1122 مورد؛ سروستان با 1084 مورد؛ بختگان با هزار و 67 مورد؛ بیضا با 1005 مورد و سرچهان با 596 مورد، دیگر آمارهای ابتلا به کووید19 در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون را به خود اختصاص داده است.

حرف آخر اینکه:

اگر چه عدم مدیریت صحیح در بحث مشکلات پیش آمده در حوزه معیشت مردم، مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خیزش کرونا از سوی مسئولان کاملا مشهود است، اما انگار مردم نیز دیگر همانند گذشته کرونا را جدی نگرفته و با ادامه روند معمول زندگی در شیوع بیشتر این ویروس همت جدی به خرج می‌دهند.

از سوی دیگر تعلل مسئولان امر در بحث جلوگیری و ممانعت از سفر مردم در ایام تعطیلات و جلوگیری از حضور در پارکها و اماکن تفریحی ، فاجعه بزرگی را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان