کد خبر: ۱۴۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
رئیس ستاد انتخابات فارس:

سلامت و امنیت انتخابات، اولویت ماست

احمدزاده با بیان اینکه اولویت ما سلامت و امنیت انتخابات است، بر تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سیداحمد احمدی زاده رئیس ستاد انتخابات فارس در همایش هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان فارس با اشاره به در پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های شهر و روستا گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران برپایی بیش از ۴۰ انتخابات تاکنون است که حتی در بدترین شرایط و بحران‌ها نظیر جنگ تمام انتخابات‌ها به موقع و در تاریخ معین برابر قانون اساسی برگزار شده است و مردم هم حضور خوبی در صحنه انتخابات داشته اند.

احمدی زاده با تأکید بر تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان جهت برگزاری انتخابات سالم و با شکوه گفت: هدف ما برگزاری انتخاباتی امن، سالم، مشارکتی و رقابتی که ۴ رکن اصلی در برگزاری انتخابات است.

وی با بیان اینکه اولویت ما سلامت و امنیت انتخابات است، گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا وبه منظور حفظ سلامت مردم تصمیم به افزایش تعداد شعبه‌های اخذ رأی گیری با توافق وزارت کشور در نقاط مختلف استان به خصوص در کلان شهر شیراز گرفته ایم که آن را اجرایی خواهیم کرد تا شاهد ازدحام مردم در شعبه‌های رأی گیری نباشیم.

احمدی زاده با تصریح اینکه قریب ۴ هزار شعبه اخذ رأی در استان فارس خواهیم داشت که البته هنوز تعداد آن‌ها قطعی نشده است، گفت: حدود ۸۰ هزار نفر در استان فارس نیز دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند که ساماندهی و سازماندهی این تعداد افراد زحمات زیادی هم برای حوزه نظارت و هم اجرا دارد.

رئیس ستاد انتخابات فارس یادآور شد: در استان فارس ۲ هزار و ۳۰۰ روستای واجد شرایط برای برگزاری انتخابات شورا‌های روستا‌ها و ۱۱۵ شهر برای انتخابات شورا‌های شهر داریم که واقعاً حجم و گستره انتخابات را بالا می‌برد، اما تمام تلاش ما این است که انتخاباتی خوب و باشکوه برگزار کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای جذب مشارکت مردم در انتخابات انجام می‌دهیم، گفت: حضور در انتخابات صرف نظر از داشتن سلایق سیاسی اعم از چپ و راست، یک وظیفه قانونی، اخلاقی و شرعی است که باید تلاش کنیم مشارکت فعالی داشته باشیم.

وی در ادامه به مباحث تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌ها هم اشاره کرد و گفت: برای تبلیغات کاندیدا‌ها ستاد ملی کرونا یکسری مصوباتی ارسال کرده است که مصوبات آن مانند مصوبات آن برای همه لازم الاجراست.

احمدی زاده با تأکید بر اینکه برپایی کارناوال‌های انتخاباتی و تبلیغاتی و تجمعات کاملاً ممنوع است، گفت: البته برگزاری تجمع در فضای باز با توجه به شرایط آن اعم از استادیوم ورزشی، حیاط مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی و ... میسر است که در این راستا یکسری ظرفیت سنجی را از دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهیم که به هیئات نظارت و اجرا اعلام خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت استفاده حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضا‌های باز و حداکثر ۲ ساعت زمان جلسه با فاصله اجتماعی حداقل ۸ متر برای برگزاری تجمعات انتخاباتی ضروری است و برای رعایت این نکات هم وزارت کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی با همکاری نیرو‌های انتظامی و نظامی مسئولیت نظارت بر رعایت شیوه نامه‌ها را به عهده دارند.

احمدی زاده با تأکید بر اینکه همه باید به رعایت این قوانین پایبند باشیم و به همدیگر کمک دهیم تا به مشکل برنخوریم، گفت: در شعب اخذ رأی نیز خط کشی با فاصله یک و نیم تا دو متر انجام خواهد شد تا ازدحامی شکل نگیرد و سلامت مردم به خطر نیفتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه به تمام فرمانداران استان تأکید شده است تا نهایت هماهنگی و همکاری را با مسئولان هیئت نظارت داشته باشند، گفت: در حوزه امنیت انتخابات هم طرح‌های امنیتی و حفاظتی با همکاری نهاد‌های امنیتی تدوین و اجرا کرده ایم که برای هر حوزه انتخابیه‌ای متناسب با شرایط آن اجرایی خواهیم کرد.

وی خواستار همکاری و همدلی اعضای هیات نظارت و اجرا شد تا بتوان انتخاباتی خوب، امن و با مشارکت گسترده مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/ع/ر
برچسب ها: انتخابات ، شیرازه ، امنیت
نظرات بینندگان