کد خبر: ۱۴۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

پرهیز از سفر‌های غیرضروری در تعطیلات آخر هفته

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ضرورت مشارکت مردم در رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری برای قطع زنجیره‌های انتقال کروناویروس تاکید کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و سی و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ پرهیز از سفر‌های غیرضروری و همچنین دورهمی‌های خانوادگی در تعطیلات آخر هفته را الزامی دانست.


مهرزاد لطفی در این نشست با توجه به تعطیلات آخر هفته، ضرورت مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری برای قطع زنجیره‌های انتقال کروناویروس را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: نباید عادی انگاری و رعایت نکردن اصول بهداشتی موجب شود بار دیگر با موج جدیدی از این بیماری مواجه شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: موفقیت در کنترل و مهار کروناویروس، مشارکت مردم و همکاری تمامی سازمان ها، ادارات و ارگان‌های مختلف را می‌طلبد، بنابراین همه اقشار مردم جامعه در قبال این بیماری خطرناک مسئول هستند.

لطفی با بیان اینکه همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از سفر‌های غیرضروری و دورهمی ها، مهم‌ترین توصیه‌های بهداشتی به عموم افراد جامعه است؛ عامل اصلی ایجاد وضعیت بحرانی در استان و آغاز موج‌های جدید کروناویروس را جدی نگرفتن این توصیه‌های بهداشتی عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان