کد خبر: ۱۴۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا؛

سلامت مردم خط قرمز تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات است/شروع انتخابات از ساعت ۷صبح

قاسمپور با بیان اینکه مواردی از کرونای آفریقایی در جنوب فارس و در یکی از روستاهای لارستان مشاهده شده است،افزود: اما از آنجا که کرونای آفریقایی و هندی شرایط سرایت و خطر آن از موارد دیگر مثل چینی و انگلیسی خطرناک تر است باید تمام نکات بهداشتی رعایت و اجرا شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عبدالرضا قاسمپور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: استان فارس در بحث انتخابات آمادگی کامل برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات دارد و امید است این انتخابات با مشارکت حداکثری مردم مواجه شود.

وی با بیان اینکه آن چیزی که این انتخابات را نسبت به انتخاب های دیگر متفاوت می کند شرایط کرونایی جامعه است، اظهار کرد: در ستاد انتخابات استان و ستاد استانی مدیریت کرونا برنامه ریزی هایی که انجام شده و تدابیری که اتخاذ شده به منظور مشارکت حداکثری مردم  و در عین حال رعایت تمام نکات بهداشتی است، چرا که سلامت مردم خط قرمز تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات است.

قاسمپور ادامه داد: به همین دلیل از ماه ها قبل رعایت تمام نکات و دستورالعملهای بهداشتی را الزامی و پروتکل ها را ابلاغ کرده ایم و توسط فرمانداری ها و بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های نظارتی کنترل و نظارت شده است. 

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونا در رابطه با تبلیغات نیز عنوان کرد: در این راستا تجمعات، مناظره، گفتگو و سخنرانی در فضاهای بسته به طور کلی ممنوع اعلام شد و مناظره فقط در صدا و سیما مجاز اعلام شد، اما در فضای باز هم با رعایت پروتکل های بهداشتی بهنجار به برقراری هستند، به این شکل که زمان مناظره حداکثر دو ساعت باشد، تنها از یک سوم کل فضای در نظر گرفته شده جهت حضور افراد استفاده شود، فاصله های اجتماعی به ازای هر یک نفر ۸ متر مربع رعایت گردد، درب خروجی و ورودی مکان مناظره تجمع و رفت و آمد زیادی شکل نگیرد و این مکان ها با توجه به رنگ بندی هر شهر متفاوت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات امروز و فردا نیز ادامه دارد، گفت: با توجه به اینکه موج تازه ای از شیوع کرونا در استانهای همجوار از جمله بوشهر و خوزستان شکل گرفته است و برخی از شهرهای جنوب کشور از جمله بندرعباس و دیگر شهرها همچون کنگان، دیر، عسلویه که همجوار با لار، لامرد، خنج و گراش   هستند جز شهرهای قرمز به شمار می‌روند و امکان سرایت به شهر شیراز و استان فارس را دارد، باید نکات اعلام شده به طور کامل رعایت شود.

قاسمپور با بیان اینکه مواردی از کرونای آفریقایی در جنوب فارس و در یکی از روستاهای لارستان مشاهده شده است،افزود: اما از آنجا که کرونای آفریقایی و هندی شرایط سرایت و خطر آن از موارد دیگر مثل چینی و انگلیسی خطرناک تر است باید تمام نکات بهداشتی رعایت و اجرا شود.

 وی با تاکید بر اینکه ما هم برای اینکه با موج پنجم کرونا در استان مواجه نشویم باید از برگزاری تجمعات، مراسم ختم و عروسی جداً جلوگیری شود، اظهار کرد:
 موضوع دیگری که باید به آن توجه شود این است که فضا، فضای متناقضی شده است چرا که از یک طرف شاهد تجمعات و برگزاری میتینگ های تبلیغاتی و مناظرات و حضور نامزدهای انتخاباتی در سطح شهرها و روستاها هستیم اما از طرفی به مردم اعلام می‌کنیم که تجمعات، ختم، عروسی و مهمانی را کنسل کنند که همین فضا باعث شده تا آنگونه که باید شرایط جدی گرفته نشود.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: اگرچه برای تجمعات و میتینگ های انتخاباتی پروتکل هایی در نظر گرفته شده که ملزم به رعایت آن هستند اما فرمانداران و دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند از هرگونه تجمع مذهبی، ورزشی، فرهنگی و هنری جلوگیری کنند چون عامل اصلی شیوع کرونا تجمعات است، نیروی انتظامی باید سختگیری بیشتری در مبادی ورودی و خروجی استان به خصوص شهرهای هم جوار با استان ها و شهرهای قرمز داشته باشد .

قاسم پور با بیان اینکه همه تصمیمات با این هدف است که موج پنجم در استان فارس شکل نگیرد، گفت: در همین راستا غیر از اقدامات ذکر شده همچنان ممانعت از تردد شبانه از ساعت ۲۳ آغاز و تا ۳ بامداد ادامه دارد، همچنین نظارت دقیق بر اصناف و اماکن به منظور جلوگیری از عادی انگاری مردم از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای روز انتخابات نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است، افزود: از ابتدا در ستاد انتخابات استان پیش بینی ها بر این بوده که تعداد شعبه ها در شهرها، روستاها و مرکز استان افزایش یابد تا از تجمعات و شلوغی ها جلوگیری شود، همچنین انتخاب شوراها در شهر شیراز کاملا به صورت الکترونیکی برگزار می شود.


انتخابات از ساعت ۷ صبح آغاز و در صورت ضرورت تا ۲ بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت

قاسمپور به این نکته نیز اشاره کرد که روز انتخابات زمان رأی گیری نسبت به دوره های قبل تغییر کرده است به گونه‌ای که انتخابات از ساعت ۷ صبح آغاز و در صورت ضرورت تا ۲ بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت، در شعب اخذ رأی پیش بینی ها به این شکل بوده که مکان هایی به عنوان شعب انتخاب شوند که تهویه مناسب داشته باشند، از هوای تازه بتوان استفاده کرد، درب ورود و خروج خط کشی شده که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، رأی دهندگان باید خودکار شخصی به همراه داشته باشند تا از دست به دست شدن خودکار جلوگیری شود، همچنین افراد مسن به عنوان عامل شعبه در نظر گرفته نشده و بیشتر سعی شده از جوانان استفاده شود.

وی افزود: به مردم نیز توصیه می‌شود که از آوردن خردسالان و افراد بیمار کم توان به همراه خود جلوگیری شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا در خصوص موارد برخورد با کاندیداهای متخلف نیز عنوان کرد: در مرحله اول به کاندیداها و ستاد انتخاباتی آنها تذکر داده می شود، در مرحله دوم ممنوعیت و قطع ارائه خدمات به آن هاست و مرحله سوم درخواست لغو و ابطال کاندیداتوری نامزد انتخابات می شود.



این امکان فراهم شده که نیروهای بهداشت و درمان با لباس مخصوص کرونایی از افراد مبتلا به کرونا که تمایل به شرکت در انتخابات دارند رای گیری انجام شود


 قاسم پور با بیان اینکه در ب خی از شهرستان‌ها و روستاها شعب سیار در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: حتی این امکان فراهم شده که نیروهای بهداشت و درمان با لباس مخصوص کرونایی بتوانند از افراد مبتلا به کرونا ک تمایل به شرکت در انتخابات دارند رای گیری انجام شود.

معاون استاندار ادامه داد: در جلساتی که برگزار شده  ادارات خدمات رسان اجرایی و ارتباطات و اپراتور ها  مکلف شدند که شرایط را به‌گونه‌ای  مهیا کنند که در روز انتخابات شبکه های ارتباطی و به خصوص برق قطع نشود تا انتخاباتی سالم و آرام برگزار شود.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان