کد خبر: ۱۴۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
زاکانی:

حاضرم برای موفقیت جریان انقلاب، فداکاری کنم/ رئیس جمهورِ با رأی بالا، مسیر اصلاحی را بهتر پیش می‌رود

زاکانی گفت: یکی از این دو نگاه؛ نگاهی است که مانند بختک و اختاپوس؛ شیره جان ملت را می‌مکد و شرایط را طوری دنبال می‌کند که دست به دامان دشمنان مردم باشد و از طریق توسل به دشمنان مردم می‌خواهد مشکلات مردم را حل کند در حالی که از مار و عقرب انتظاری جز نیش نیست.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعاً جریان انقلاب مهمتر از افراد است و من حاضرم برای موفقیت این جریان فداکاری کنم.

بیشتر بخوانید:

متهم ردیف اول فاجعه بنزینی آبان‌ ۹۸/ روایتی از دستبرد شبانه به اعتماد مردم و اعتبار نظام


 علیرضا زاکانی پس از حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا بنا دارید برای موفقیت جریان انقلاب از صحنه انتخابات کناره گیری کنید؟ افزود: ما منطقی را دنبال می‌کنیم و بر همان اساس حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که هم اکنون دو نگاه فکری باهم رقابت می‌کنند که مردم باید یک نگاه را انتخاب کنند، گفت: یکی از این دو نگاه؛ نگاهی است که مانند بختک و اختاپوس؛ شیره جان ملت را می‌مکد و شرایط را طوری دنبال می‌کند که دست به دامان دشمنان مردم باشد و از طریق توسل به دشمنان مردم می‌خواهد مشکلات مردم را حل کند در حالی که از مار و عقرب انتظاری جز نیش نیست.

آقای زاکانی افزود: این گروه می‌خواهد از آمریکا و اروپا شفا بگیرد و ما معتقدیم که نباید به آن‌ها تمسک کرد، اما در عین حال با ارتباط برقرار کردن هم مخالف نیستیم.

وی گفت: نگاه دیگری هم داریم که به توانمندی‌های داخلی، جوانان، دانش درونی، ذخایر و ملت تکیه می‌کند و از همه فرصت‌های منطقه و جهان سود می‌برد که چند نفر از نامزد‌ها این نگاه دوم را دارند و ما از این طریق می‌توانیم با تکیه بر دانشمندان و جوانانمان به خود باوری برسیم و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که ضمن برخورد با فساد و متکبران و مسئولانی که به دنبال تحقیر مردم هستند؛ شعار استقلال، آزادی، معنویت و پیشرفت کشور را باهم ببینیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: معتقدم کسانی که این نگاه دوم را دارند برای این که ریل نادرستی را که گروه اول برقرار کرده اند از بین ببرند باید باهم صحبت کنند و ببینند چه کسی می‌تواند بهترین فرصت‌ها را خلق کند.

آقای زاکانی گفت: من این نگاه را منعکس کرده ام و خودم هم حاضرم برای موفقیت این جریان؛ فداکاری کنم و اگر دوستان به جمع بندی برسند؛ من هیچ ابایی از کناره گیری ندارم و قدرت را برای قدرت نمی‌خواهم بلکه قدرت را برای خدمت می‌خواهم.

وی افزود: جریان مهمتر از افراد است و البته آن‌هایی که آرزوی این کناره گیری‌ها را دارند آرزوی خودشان را می‌کنند و من به وظیفه خود عمل خواهم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعاً مهمترین چیز در انتخابات؛ مشارکت بالاست و رئیس جمهور اگر با رأی بالا انتخاب شود؛ با صلابت می‌تواند مسیر اصلاحی را پیش ببرد.

آقای علیرضا زاکانی افزود: پیروزی تیم ملی فوتبال را تبریک می‌گویم و امیدوارم شادی مستمر برای مردم عزیز باشد و دهه کرامت را هم تبریک می‌گویم و امیدوارم مردم ما از دستان پر برکت حضرت فاطمه معصومه (س) عیدی بگیرند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که مشارکت بالای مردم در انتخابات چه تأثیری دارد؟ گفت: مهمترین چیزی که در انتخابات وجود دارد؛ مشارکت بالاست و این مشارکت امکانی را ایجاد می‌کند که نظام جمهوری اسلامی از قوام بیشتری و از پشتوانه بهتری برخوردار شود.
آقای زاکانی افزود: رئیس جمهور منتخب هر قدر تعداد آرایش بالاتر رود با صلابت می‌تواند مسیر اصلاحی را پیش برود.

وی از همه ایرانیان چه در داخل و چه در خارج کشور خواست در انتخابات حضور گسترده داشته باشند و تأکید کرد: ملت شب قدر خودشان را پای صندوق‌های رأی با مشارکت بالا در انتخابات داشته باشند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: البته دولت کنونی به جهت فشار‌هایی که به مردم وارد کرده است؛ آن مشارکت 70 درصدی را که در سال 96 داشتیم؛ شاید کمتر شود.

آقای زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چقدر برنامه‌های رسانه ملی را در این ایام مناسب دیدید؟ گفت: رسانه ملی این بار فوق العاده با تنوع برنامه‌ها به مردم خدمت کرد و رشد و آگاهی مردم را افزایش داد که جای تشکر دارد.

وی افزود: رسانه ملی امکانات مختلفی را در اختیار نامزد‌ها گذاشت که البته هیچ کدام از هفت نامزد از ظرفیت‌های رسانه ملی استفاده کامل نکردند.

آقای زاکانی گفت: البته تجربه نشان داد که در مناظرات می‌شود تغییراتی را لحاظ کرد که پرشورتر، دقیق‌تر و مبتنی بر برنامه باشد که البته برخی در این مناظره‌ها مسیر را به گونه‌ای رفتند که مجبور شدیم ما مشت آن‌ها را باز کنیم.

وی افزود: امکان مناظره دو نفره هم خوب بود که فراهم شود و البته ما هر چه از برخی نامزد‌ها خواستیم مناظره دو نفره باهم داشته باشیم؛ فرار کردند.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: انتخابات ، شیرازه ، زاکانی
نظرات بینندگان