کد خبر: ۱۴۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

همتی طرفدار پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران است/ بررسی طرح تفحص از حقوق‌های نامتعارف به زودی در صحن مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس با اعلام اینکه تصویب طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به زودی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، گفت: حقوق‌های نجومی تبعات اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی دارد و نگاه مدیریتی همتی در پرداخت‌های نامتعارف به کشور آسیب خواهد زد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره ادامه دار بودن حقوق‌های نجومی، اظهار کرد: این نوع پرداخت‌ها، ظلمی است که از ابعاد مختلف قابل بررسی است، زیرا از منابع بیت المال مبلغ مازادی بر آنچه حق است، با رانت به افرادی داده می‌شود که این مغایر با قانون و نامشروع و از پایه اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق‌های نامتعارف تخلف است، افزود: فرد اعطاکننده و امضاء کننده پرداخت این حقوق‌ها و دریافت کننده آن متخلف بوده و هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از افرادی در مجموعه‌های خود مزایای کمی دارند و در اداره زندگی خود با مشکل مواجه هستند اما در همان سازمان مدیری حقوق نامتعارف دارد، یا اینکه آنهایی که در استخدام دولت نیستند پس از مدتی از درون، نسبت به اصول نظام احساس کینه خواهند کرد و این حس تبعیض کم‌کم به جایی خواهد رسید که تبعات اجتماعی و سیاسی و حتی امنیتی را به دنبال خواهد داشت.

طرح تفحص از حقوق‌های نجومی به زودی در صحن مجلس
 
حاجی دلیگانی گفت: برای جلوگیری از تبعات پرداخت حقوق‌های نامتعارف، مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را اخیرا در دستور کار خود قرار داده و چند ماه است که در حال بررسی بوده و خوشبختانه در کمیسیون‌های مربوطه تصویب شده و هم اکنون در دستور صحن مجلس قرار دارد تا با بررسی‌های کارشناسی به ابعاد پنهان آن دست پیدا کرده و پس از تصویب تبدیل به قانونی برای مبارزه با این پرداخت‌ها شود.

وی ابراز داشت: افرادی که با سوء برداشت از قانون بر خلاف حق، این‌گونه پرداخت‌ها و دریافت‌ها انجام داده‌اند، بدانند که با آنها برخورد خواهد شد، و در جاهایی که قوانین باعث سوءبرداشت و تفسیر به رای شده نیز به زودی اصلاح خواهد شد.

نگاه همتی به کشور آسیب خواهد زد

حاجی‌دلیگانی با اشاره به بالاترین میانگین پرداخت در بانک مرکزی در سال ۹۸، گفت: نگاه آقای همتی با توجه به مدیریتی که از ایشان دیده شده، در سطح کلان به کشور آسیب زیادی خواهد زد و در زمان ایشان بانک مرکزی در پرداخت حقوق‌ها بالا و نامتعارف پیشرو بود. دیدگاه او در این زمینه متفاوت از مدل مدیریتی‌اش نیست و لوکس‌گرایی و رانت سازی او، مغایر با نگاه اسلامی در مدیریت جامعه است.

پرداخت بالاترین حقوق در بانک مرکزی در زمان همتی

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در بانک مرکزی بیشترین مزایای و حقوق برخلاف قانون پرداخت شد، توضیح داد: بانک مرکزی در زمان مدیریت همتی یکی از دستگاه‌های بود که برخوردی متضادی با مردم داشت و کارمندانش، همیشه از بالاترین مزایا برخوردار بودند؛ همیشه متکبرانه با مردم برخورد کرد.

وی بیان کرد: هر زمان نمایندگان مجلس، فردی از مردم و یا تشکل‌های مردمی را برای حل مشکل‌شان، به همتی معرفی می‌کرد، اما او در هیچ شرایطی آن فرد را نمی‌پذیرفت و با تکبر خاصی، اجازه بازدید به کسی داده نمی‌شد. ایشان شرایطی را به وجود آورد که مردم جای در بانک مرکزی نداشتند.

انتهای پیام/ش/ر
منبع: دانا
برچسب ها: بانک مرکزی ، خائن ، همتی ، نجومی
نظرات بینندگان