کد خبر: ۱۴۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
پنج شنبه‌های شهدایی «شیرازه»:

یاعلی، بریم به تکلیفمون عمل کنیم/ شهدا؛ پیشرو در صف رای‌گیری انتخابات

شهدا، شرکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی می دانستند و دائم پیگیر اخبار و برنامه های کاندیداها بودند تا بتوانند یک انتخاب خوب داشته باشند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، شهدا همواره به عنوان الگوهایی مهم به جامعه معرفی شده اند که با نگاه عمیق و تفکر در رفتار، سخنان، منش و اهداف آنها می توان راه درست را پیدا کرد و به کمال رسید.

انتخابات یکی از عرصه های مهم برای انقلاب، ملت و کشور ما است چراکه مردم با حضور در پای صندوق های رای سرنوشت آتی مملکت را با انتخاب یک فرد بعنوان رئیس جمهور، تعیین می کنند.

بیشتر بخوانید:

لذا در «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه»، برای پی بردن به اهمیت شرکت در انتخابات با همسران شهید مدافع حرم حاج عبدالله اسکندری، شهید مدافع حرم دادالله شیبانی و شهید مدافع امنیت اکبر عبدالله نژاد به گفتگو پرداخته ایم.

شهید اسکندری دغدغه مند نسبت به انتخابات بود

اعظم سالاری همسر سردار شهید بی سر مدافع حرم عبدالله اسكندری در گفتگو با خبرنگار شیرازه با تشریح رویکرد این شهید مدافع حرم نسبت به حضور در انتخابات گفت: شهید اسکندری شرکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی می دانستند و دائم پیگیر اخبار و برنامه های کاندیداها بودند تا بتوانند یک انتخاب خوب داشته باشند.

وی افزود: شخصا خودم دیدم که اگر در مورد نامزد انتخاباتی ابهامی داشتند با تماس تلفنی به همکاران و افراد مورد اعتماد، سوالات را مطرح می کردند تا با یقین به یک فرد اصلح برسند لذا این موضوع می تواند سرلوحه ما در انتخاب یک فرد با صلاحیت باشد. 

سالاری با بیان اینکه شهید اسکندری هر رای را موثر در سرنوشت کشور می دانست، اظهار داشت: ایشان فامیل، دوستان و آشنایان را به شرکت در انتخابات حتی با تماس تلفنی دعوت می کردند و بر این عقیده بودند که تثبیت نظام جمهوری اسلامی با شرکت در انتخابات رقم می خورد.

حضور در ساعات اولیه رای گیری

همسر شهید اسکندری، با اشاره به شرکت این شهید مدافع حرم و حضور خانوادگی در محل اخذ رای بیان کرد: روز برگزاری رای گیری ایشان بر رای دادن در ساعات اولیه بسیار تاکید داشتند و همیشه می گفتند که "کار خیر را نباید به تاخیر انداخت" لذا معتقد بودند که اگر تکلیف هرچه سریع تر انجام شود، بهتر است.

وی تصریح کرد: همیشه در انتخابات به اتفاق خانواده در رای گیری شرکت می کردیم و شهید اسکندری بچه ها را در صف اخذ رای مقدم بر خودشان قرار می دادند که این کار را می توان اهمیت دادن به خانواده و فرزندان دانست تا برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند.

سالاری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر شرکت رزمندگان اسلام دفاع مقدس در انتخابات گفت: قطعا در سنگر دفاع مقدس هم شهید اسکندری شرکت در انتخابات را تکلیف خودشان می دانستند و در رای گیری شرکت می کردند.

همسر شهید مدافع حرم، هجمه به سمت انقلاب اسلامی و دلسردی مردم توسط دشمنان را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: با این وجود می طلبد همه اقشار مردم در انتخابات شرکت کنند و با حضور در پای صندوق های رای تثبیت نظام جمهوری اسلامی صورت بگیرد. 

وی تاکید کرد: در تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی همه مردم سنگ تمام گذاشتند من امیدوارم که مردم کشور ما بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی دوباره حماسه ای دیگر در انتخابات پیش رو خلق خواهند کرد، رای خودشان را به صندوق می اندازند و دشمنان ما ناامید می شوند.

شهید اسکندری

بنابه عقیده سالاری، تاثیر گذاری انتخابات پیش رو و رای مردم در همه برهه ها پررنگ تر خواهد بود لذا باید کسی انتخاب شود که حب مال و قدرت نداشته باشد و برای خدا کار کند.

همسر شهید اسکندری تخصص را یکی از مهم ترین ویژگی نامزد اصلح دانست و اظهار داشت: باید نامزدی را انتخاب کرد که درد مردم را بشناسد و در بطن جامعه باشد؛ برای حفظ کشور شهدای زیادی فدا شده اند و شرکت در انتخابات به منزله پاسداشت خون شهدا است لذا حضور در پای صندوق های رای باعث حفظ کشورمان خواهد شد.

وی با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات خاطرنشان کرد: مردم کشور ما در روز 28 خرداد با حضور در پای صندوق های رای همراه خون سردار سلیمانی و سردار بی سر شهید اسکندری مشت محکمی به دهان دشمنان خواهند زد و امیدواریم با انتخاب صحیح، فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود تا شاهد رشد کشور در تمامی عرصه ها باشیم.

یاعلی، بریم به تکلیفمون عمل کنیم

زهرا شیبانی همسر شهید مدافع حرم سردار دادالله شیبانی در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به اهمیت انتخابات از دیدگاه شهید گفت: ایشان در ابتدای روز برگزاری انتخابات در اولین فرصت همه خانواده را جهت رای دادن راهی میکردند و با روی خوش همیشگی با اشاره به بیانات امام عزیز که می فرمودند انتخابات یک تکلیف الهی است، می گفتن "یاعلی، بریم به تکلیفمون عمل کنیم."

شیبانی افزود: زمانی که تهران ساکن بودیم، درشهرکی زندگی می کردیم که به دلیل جمعیت کم صندوق اخذ رای وجود نداشت و وسیله نقلیه هم نداشتیم پس ما با پای پیاده باید می گشتیم تاجایی برای شرکت در رای گیری پیدا کنیم؛ الحمدلله همواره با هرشرایطی در انتخابات شرکت کردیم چون شهید شیبانی بسیار مطیع امر امام و رهبر انقلاب بودند. 

وی با بیان اینکه دربرهه کنونی چشم همه دشمنان خارجی به ایران است تا ببینند چقدر مردم ما انقلاب و نظام را دوست دارند، اظهار داشت: با این وجود هر رای بسیار تاثیرگذار خواهدبود، این رای نه فقط به یک فرد بلکه به جمهوری اسلامی و قانون اساسی بوده و نشان دهنده پشتیبانی ملت ازانقلاب است.

شهدا؛ پیشرو در صف رای گیری انتخابات/ مردم همانند مدافعان وطن حماسه ای دیگر خلق می‌کنند

به گفته همسر شهید شیبانی، نامزد اصلح باید درخط امام و آرمانهای شهدا، ولایت پذیر دلسوز مردم بدور از تفکرات غربگرایانه باشد تا بتواندنظام اسلامی را درجامعه پیاده کندو انشالله کشور را به اهداف پیشروی حکومت مهدوی نزدیک کند.

شیبانی با اشاره به پایبندی مردم نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: مردم ما بسیار فهیم، دلسوز و انقلابی هستند شاید شرایط موجود مردم را خسته کرده باشد ولی هیچگاه از آرمانهای امام وشهدا دست برنخواهند داشت. 

وی تصریح کرد: بقول امام عزیز مردم ما از امت زمان پیامبر(ص) هم بهتر هستند که این جمله بسیارامیدبخش ومعنادار است؛ قطعا مردم ما برای سربلندی ایران اسلامی و کوری چشم دشمنان ازهیچ کوشش وتلاشی فروگذار نخواهند بود.

همسر شهید دادالله شیبانی سخنان رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار داد وبیان داشت: آیت الله خامنه ای فرمودند که "رییس جمهور هرچقدر رای بیشتری بیاورد در دنیا مقتدرتر عمل خواهدکرد" لذا همگی این جمله طلایی را باید بخاطرداشته باشیم.

شیبانی با تاکید براین موضوع که کشوری مقتدر و امن منوط به رای تک تک ما است، افزود: با حضور در انتخابات حماسه ای خلق خواهیم کرد تا تمام دشمنان انگشت بر دندان بمانند و انتقام خون شهدا را اینگونه بگیریم.

وی با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات گفت: به فضل خداوند مردم در روز 28 خرداد امسال همانند دیگر عرصه های کشور، حماسه ای دیگر خلق می کنند و برگ زرینی به افتخارات انقلاب اسلامی اضافه خواهد شد.

شهید عبدالله نژاد؛ مُبلغ و تشویق کننده اقوام برای حضور در صحنه انتخابات

مریم شجاعی همسر شهید مدافع امنیت اکبر عبداله نژاد نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهید عبدالله نژاد انتخابات را واجب شرعی و تکلیف می دانستند و شرکت در انتخابات را بسان تزریق یک خون تازه برای انقلاب و نظام قلمداد می‌کردند؛ ما همیشه جزء نفرات اول بودیم که به صندوق اخذ رای مراجعه می کردیم و ایشان همیشه تاکید داشتند که بچه ها را هم با خودمان ببریم.

وی اضافه کرد: ایشان همیشه سعی می کردند که مُبلغ و تشویق کننده اقوام برای رای دادن و انتخاب کاندیدا اصلح باشند.

یاعلی، بریم به تکلیفمون عمل کنیم/ شهدا؛ پیشرو در صف رای‌گیری انتخابات

همسر شهید عبدالله نژاد فضا سازی رسانه های بیگانه و معاند علیه انقلاب و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در صورت حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوقهای رای، بسیاری از توطئه های خارجی و داخلی خنثی شده و چشم طمع منافقین و معاندین کور می‌شود.

بنابه عقیده شجاعی، اصل حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات است تا در نهایت فردی اصلح سکان کشور را برعهده بگیرد. 

وی با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه گلایه های مردم از وضعیت اقتصادی را قبول داریم اما قهر با صندوق های رای مشکلی را حل نمی کند گفت: می توان گفت که راه حل مشکلات کشور حضور در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح است. 

شجاعی با دعوت از تمامی اقشار مردم ابراز داشت: مردم عزیز، اگر شما انتخاب نکنید دیگران برای شما تصمیم گیری می کنند لذا همه با هم برای تغییر در وضع موجود و حفظ هر چه بیشتر امنیت ایران اسلامی در انتخابات شرکت کنیم.

همسر شهید عبدالله نژاد، ولایتمداری و انقلابی بودن را از ویژگی مهم و بارز یک کاندیدا اصلح دانست و گفت: رئیس جمهور آینده کشور باید اراده لازم جهت برخورد با مفاسد را داشته باشد و در این انتخابات پیش رو فردی را انتخاب کنیم که دارای برنامه و عملکرد باشد.

حرف آخر اینکه...

شهدا در تمامی عرصه ها الگوی مردم کشور بوده اند لذا باتوجه به سخنان همسران شهدا مشخص شد که مدافعان کشور طلایه دار حضور در پای صندوق های رای بوده و دیگران را نیز به شرکت در انتخابات دعوت می کردند اکنون نیز در این برهه حساس و تاریخی ما هم باید همانند امام زادگان عشق در محل های اخذ رای حاضر شویم تا دشمنان را مایوس و سرنوشت کشور را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان