کد خبر: ۱۴۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

رکورد گل‌های ملی علی دایی شکسته شد؛ کریس رونالدو در صدر برترین گلزن ملی جهان ایستاد

کریستیانو رونالدو مهاجم مشهور تیم ملی فوتبال پرتغال در مصاف با تیم فوتبال فرانسه در مسابقات یورو ۲۰۲۰ با به ثمر رساندن دو گل از روی نقطه پنالتی رکورد علی دایی را شکست و در جدل برترین گلزنان ملی بالاتر از او در صدر قرار گرفت.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، کریستیانو رونالدو با گلزنی در دیدار برابر فرانسه به رکورد علی دایی با ۱۰۹ گل زده ملی دست پیدا کرد.

کریستیانو رونالدو، ستاره و کاپیتان تیم ملی پرتغال در مسابقه مقابل تیم ملی فرانسه در چارچوب رقابت های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) موفق شد بار دیگر برای تیم خود گلزنی کند و علاوه بر رسیدن به رکورد گل‌های ملی علی دایی، رکورد جدیدی را در تاریخ بازی‌های جام جهانی و جام ملت‌های اروپا به نام خود ثبت کند.

کریستیانو رونالدو با گلزنی مقابل تیم ملی فرانسه، سیزدهمین و چهاردهمین گل خود در تاریخ جام ملت‌های اروپا را به ثمر رساند و با هفت گلی که این ستاره در جام جهانی فوتبال به ثمر رسانده است، با ۲۱ گل زده در مجموع (جام جهانی و جام ملت‌های اروپا) بالاتر از کلوزه نوزده گله قرار گرفت و آقای گل تاریخ یورو و جام جهانی شد.

بیشتربخوانید:
رونالدو اکنون با ۵ گل زده در صدر جدول گلزنان یورو ۲۰۲۰ نیز قرار دارد.

نام علی دایی در طول یک سال گذشته حتی بیش از زمانی که در زمین بازی حضور داشت و رکورد تاریخی خود را برای تیم ملی ایران ثبت می‌کرد، در سراسر جهان مطرح بوده است، چرا که تمام رسانه‌های ورزشی جهان مشغول گمانه زنی درباره این موضوع هستند که کریستیانو رونالدو چه زمانی رکورد علی دایی در بیشترین تعداد گل ملی را خواهد شکست.

علی دایی، شهریار فوتبال ایران، در طول ۱۴۹ بازی خود برای تیم ملی ایران از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶، موفق شد ۱۰۹ گل به ثمر برساند. دستاورد ارزشمندی که بسیاری فکر می‌کردند هرگز مهاجم دیگری در جهان به آن نخواهد رسید.

انتهای پیام/ش/ر
نظرات بینندگان