کد خبر: ۱۴۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

ماجرای انتخاب شهردار تهران به کجا رسید؟/سروری: شهرداری در تراز ملی و متعامل می خواهیم

بزودی شهردار تهران مشخص می شود. کمیته ای برای مشخص شدن شاخص های شهردار آینده تشکیل شد. منتخب شورای شهر تهران می گوید:شهردار باید تراز ملی داشته و با دولت، مجلس و دستگاه‌ها ارتباط خوبی داشته باشد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، انتخابات شورای شهر تهران در 28 خرداد برگزار و لیست شورای ائتلاف پیروز انتخابات شدند.

یکی از مهمترین وظایف منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران انتخاب شهردار تهران است.

کلان شهر تهران به دلیل گستردگی که دارد باید شهرداری سکان اداره آن را در دست گیرد که توانمند، آشنا به امور و در تراز ملی باشد تا بتوانند این شهر را که در 4 سال گذشته دچار عقب ماندگی های زیادی شده نجات دهد.

بیشتر بخوانید:

گزینه‌های احتمالی برای شهرداری تهران

گل استقلال ملاثانی اهواز کاملا خطابود

ادعای ایجاد محدودیت مجلس برای کار در فضای مجازی صحت ندارد

سرباز فراری‌ها خودشان را معرفی کنند/ از مجازات خبری نیست!

پایان حالت آماده باش حشد شعبی در اطراف بزرگترین پایگاه نظامی در عراق

توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در این 4 سال به صورت قطره چکانی بود و دولت هم به وظایف خود عمل نکرد و خروجی خاصی هم پنجمین دوره مدیریت شهری نداشت و حتی برخی اعضا هم اذعان داشتند که کار جدی صورت نگرفت.

قرار است در 15 مرداد مدیریت جدید سکان اداره شهر را در دست بگیرد و باید قبل از این منتخبین شهردار آینده را انتخاب کرده که بعد از شروع به کار رسمی رای گیری آغاز و شهردار جدید سکان اداره شهری با هزاران مشکل را به دست بگیرد.

کمیته 9 نفره ای تشکیل شده که شاخص های انتخاب شهردار آینده را احصا کنند و قرار است این شاخص ها هم اعلام شود.

سروی: شهردار آینده تهران با دولت، مجلس و دستگاه‌ها ارتباط خوبی داشته باشد

پرویز سروی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ویژگی های شهردار آینده تهران می گوید: شهردار آینده تهران باید بتواند نقایص را جبران کند. شهردار باید به دنبال هم‌افزایی برود. ما فرصت اختلاف نداریم و حرف اول را هم‌افزایی می‌زند. شهرداری در چهار سال گذشته عقب‌ماندگی‌های زیادی داشته و باید شهردار آینده تهران با دولت، مجلس و دستگاه‌ها ارتباط خوبی داشته باشد تا بتوانیم مشکلات را حل و فصل کنیم. 

 شهردار باید تراز ملی داشته باشد/شهردار متعامل می خواهیم

سروری تاکید کرد:شهردار آینده باید از نظر کارآمدی مورد قبول باشد. شهردار باید تراز ملی داشته و همچنین با دولت و مجلس برای رفع مشکلات بتواند رایزنی‌های لازم را انجام دهد. ما باید یک شهردار متعامل داشته باشیم تا بتواند از ظرفیت‌های کشور برای اداره شهر استفاده کند و همین‌طور ظرفیت‌های تهران را دراختیار مدیریت کشور قرار دهد و دولت از شهرداری برای رسیدن به اهداف استفاده کند و شهرداری برای توسعه از ظرفیت دولت استفاده کند.

شهرداری باید انتخاب شود که مورد اعتماد قوا باشد

این منتخب شورای شهر تهران ادامه داد: حتماً شهرداری باید انتخاب شود که این موضوع را داشته باشد و مورد اعتماد قوا باشد و حرفی برای گفتن در این زمینه داشته باشد. شهردار باید به سرعت بعد از ورود بتواند کارهای شهر را آغاز کند و همچنین با شورا هم‌افزا و همدل باشد.

سروری ادامه داد: شهرداری و شورا محل جنگ نیست. شهردار باید بداند که شورا مجموعه بالادستی است و حق نظارت دارد و باید با شورا در تعامل باشد. ما نباید شورای شهر و شهرداری را به محل منازعه بی‌خاصیت تبدیل کنیم،  باید بعد نظارتی را تقویت کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

شهردار سوپرمن می خواهیم/شهرداری و شورای سیاسی باعث عقب‌ماندگی شهر می‌شوند

این مقام مسوول اضافه کرد: باید افرادی در شهرداری به کار گرفته شوند که پاکدست و کارآمد بوده، توانمندی‌های لازم را داشته، خوش‌انگیزه و انقلابی باشند و ترکیبی از جوانی در مدیریت شهری جلوه کند. ما یک شهردار سوپرمن می‌خواهیم. فردی که قدرتمند بوده و از حاشیه گریزان باشد. ببینید! شهرداری و شورای سیاسی باعث عقب‌ماندگی شهر می‌شوند. در دوره پنجم هم شاهد موضوعات این‌چنینی بوده‌ایم.

شهردار آینده تهران باید فردی با روحیه جهادی در حل مشکلات کلان شهر تهران باشد.«مهدی پیرهادی» منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در  این باره گفت: اولین دوره شوراهای شهر و روستا پس از بیانیه گام دوم انقلاب با رأی معنادار شهروندان تهرانی به فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همراه شد. این ترکیب، طبیعتا شهرداری متناسب با ویژگی‌های مطروحه در مانیفست انقلاب که در بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) آمده است، لازم دارد.

انقلابی‌گری هم در قول و هم در فعل از ویژگی های شهردار آینده تهران

پیرهادی با اشاره به شاخص‌ها و معیارهای مورد توجه اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار آینده تهران، بیان کرد: انقلابی‌گری هم در قول و هم در فعل، تعهد، تخصص حوزه شهری و کارآمدی از اصلی‌ترین شاخصه‌های شهرداری است که اعضای منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در نظر دارند.

شهردار آینده تهران باید فردی با روحیه جهادی باشد

وی ادامه داد:  شهردار آینده تهران باید فردی با روحیه جهادی در حل مشکلات این کلان شهر باشد. زندگی برای شهروندان تهرانی بواسطه معضلات زیادی که در این کلان شهر وجود دارد، سخت شده و انتظار دارند که مدیریت شهری انقلابی و با روحیه‌ای جهادی هر چه سریعتر مشکلات را برطرف کرده و رفاه شهروندان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مسئولیتی سنگین بر دوش اعضای شورای شهر قرار دارد، خاطرنشان کرد: مردم شهر تهران، تخصص و تجربه مدیریت شهری، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، شفافیت در عملکرد و تأکید به نقش مردم در اداره امور شهر را از نمایندگان خود در پارلمان شهری مطالبه می‌کنند. بنابراین ما موظف به شناسایی و انتخاب فردی با این خصوصیات و توانمندی‌ها هستیم. تلاش خواهیم کرد شهردار تهران علاوه بر صفات پیش‌گفته، به‌دور از سیاسی‌کاری و  آشنا به حوزه شهری باشد.

پیرهادی تاکید کرد: شهردار آینده باید قادر باشد تا شهروندان را در مدیریت آن سهیم کند. در واقع با احیا شورایاری‌ها و سمن‌های شهر تهران که نمود بارز مشارکت شهروندان در مدیریت شهر است می‌توان به توسعه و عمران هرچه بهتر شهر امیدوار بود.

هنوز منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران وارد مصادیق انتخاب شهردار آینده تهران نشدند.

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در هر دوره از انتخابات سعی کردیم اشکالات دوره‌های گذشته شورای ائتلاف را رفع کنیم تا این سازوکار برای انتخابات آینده حفظ شود.

وی ادامه داد: جلسات شورای ائتلاف برقرار است اما درباره انتخاب شهردار تهران هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم.

 سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: شاخصه‌هایی در حال تدوین است که شهردار آینده تهران باید از آن برخوردار باشد که در حال عملیاتی کردن این شاخص‌ها هستیم. اما درباره مصادیق نهایتا تصمیم‌گیر اصلی منتخبان شورای شهر تهران هستند. اینکه اعضای منتخب شورای شهر با شورای ائتلاف با هم در تماس و تعامل هستند، طبیعی است و این ارتباط وجود دارد ولی این شورای شهر است که شهردار را انتخاب می‌کند نه شورای ائتلاف.

امانی: شهردار آینده تهران نباید از داشتن فکر و برنامه و نگاه ملی هم غافل باشد

شهردار تهران باید نگاه ملی داشته و  با مجلس و دولت بتواند در تعامل باشد. ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در این باره گفت: شهردار آینده تهران باید علاوه بر تخصص مرتبط با شهرداری و تجربه روحیه جهادی هم داشته باشد همچنین به غیر اینکه نگاه به پایتخت دارد نباید از داشتن فکر و برنامه و نگاه ملی هم غافل باشد فردی که سکان‌دار شهرداری تهران می‌شود برای حل برخی از چالش‌ها و مشکلات نیاز به تعامل با مجلس و دولت همچنین سایر ارکان‌ نظام دارد. بنابراین این موضوع نیز مدنظر منتخبین شورای ششم است.

شهردار آینده باید ویژگی نگاه ملی را داشته باشد

وی ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی، مقابله با آلودگی هوا، جمعیت‌پذیری طرح جامع، نوسازی بافت فرسوده تهران از جمله موضوعاتی است که باید به آن نگاه ملی داشت و تنها با توجه به حوزه مدیریت شهری تهران این چالش‌های قابلیت حل شدن ندارد. بنابراین شهردار آینده باید ویژگی نگاه ملی را داشته باشد و از طرفی مقبولیت لازم را نیز در بدنه شهرداری کسب کرده باشد ولی به طور کلی در جمع دوستان و منتخبین شورای شهر ششم باید گزینه‌های مختلف را بررسی کنیم تا ببینیم چه فردی این شاخص‌ها را دارد و می‌تواند آینده‌ای بهتری برای تهران و شهروندان آن رقم زند.

وی در خصوص ورود به مصادیق انتخاب شهردار آینده تهران گفت: گزینه‌های مختلفی در رسانه‌ها و فضای مجازی در مورد انتخاب شهردار مطرح شده و ما هم آن را می‌شنویم گاهی هم در رسانه‌های رسمی مورد طرح و گفت‌وگو قرار گرفته ولی در جمع ما در شورای منتخب هنوز هیچ بحثی در زمینه انتخاب شهردار نشده و حتی در زمینه شاخص‌ها نیز بحث انجام نگرفته حالا چه برسد به اینکه در حد مصداق‌ها بخواهیم صحبت کنیم ولی ان‌شاءالله وقت مناسبی به این موضوع اختصاص می دهیم و باید به یک جمع‌بندی در شاخص‌ها برسیم و پس از آن مصداق‌ها را در نظر گیریم.

بر اساس این گزارش، قرار است بزودی شهردار تهران انتخاب شود. شهر دچار عقب ماندگی جدی است و باید فردی سکان اداره شهر را بر عهده بگیرد که توانمند،متعهد، در سطح ملی بوده، و متخصص و ... باشد تا بتواند برای این شهری که با هزاران هزار مشکل دست به گریبان است کاری انجام دهد حال باید دید لیست شورای ائتلاف چه کسی را به عنوان شهردار آینده تهران انتخاب می کنند؟

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان