کد خبر: ۱۴۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۱ تير ۱۴۰۰
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا:

محدودیتهای هوشمند مطابق رنگ بندی هر شهر بایستی اعمال شود/ در ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوعیت ها به قوت خود باقی است

معاون استاندار فارس با بیان اینکه محدودیتهای هوشمند مطابق رنگ بندی هر شهر بایستی اعمال شود، اظهار کرد: اصناف و مشاغل نیز به شرح زیر مجاز به فعالیت هستند،در وضعیت قرمز فقط اصناف گروه یک می توانند فعالیت کنند در وضعیت نارنجی گروه شغلی یک و دو و در وضعیت زرد هم گروه شغلی یک، دو و سه مجاز به فعالیت هستند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، با توجه به اوج گیری مجدد کرونا در کشور و قرمز شدن مجدد برخی از کلانشهر ها ، همچنین احتمال قرمز شدن استان فارس عبدالرضا قاسمپور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا در گفتگو با خبرنگاران حوزه سلامت به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان فارس پرداخت و گفت: در حال حاضر 11شهر استان فارس در وضعیت قرمز، 13شهر در وضعیت نارنجی و12 شهر در وضعیت زرد  به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه محدودیتهای هوشمند مطابق رنگ بندی هر شهر بایستی اعمال شود، اظهار کرد:  اصناف و مشاغل نیز به شرح زیر مجاز به فعالیت هستند،در وضعیت قرمز فقط اصناف گروه یک می توانند فعالیت کنند در وضعیت نارنجی گروه شغلی یک و دو و در وضعیت زرد هم گروه شغلی یک، دو  و سه مجاز به فعالیت هستند.

قاسمپور با اشاره به اینکه شهر شیراز در حال حاضر در وضعیت نارنجی به سر می‌برد، عنوان کرد: کلانشهر شیراز نیز اگر در روزهای آتی قرمز شود باید محدودیتها مطابق رنگ قرمز اعمال شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه بر اساس جلساتی که با اصناف و گروه های مختلف برگزار شد، مقرر گردید با اولویت سلامت مردم و در جهت تعادل بین اقتصاد و معیشت فعالیتها ادامه پیدا کند، گفت: در این راستا مشکلات اصناف، گرفتاری های مالی و معیشت آنها مد نظر قرار گرفت.

جانشین استاندار در ستاد استانی کرونا در ادامه با بیان اینکه در بخش های تردد خودرویی چه شبانه و چه ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوعیت ها به قوت خود باقی است، افزود: در خصوص آموزش و برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ادارات نیز دورکاری ها باید اعمال شود و آموزش ها کاملا مجازی است.

قاسمپور با اشاره به اینکه مراسم و برنامه های ختم و عروسی و جشن ها مجدد ممنوع اعلام شده است، تصریح کرد: تنها در خصوص نماز جمعه و جماعات ستاد ملی کرونا برگزاری آنها را با جمعیت کم، زمان محدود و فضای باز مجاز دانسته و اعلام کرده، شهرهای قرمز با حداکثر 70نفر جمعیت و شهرهای نارنجی 100نفر  در مدت زمان چهل دقیقه مجاز به برگزاری نماز جماعت هستند.

به گفته وی تفرجگاه ها، بوستان و پارکها نیز تعطیل اعلام شده و باید از اسکان مهمانان تابستانه نیز توسط شهرداران و دهیاران جلوگیری شود و مهمانسراهای دولتی نیز از پذیرفتن مهمان خودداری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در پایان با اشاره به روند انجام واکسیناسیون در استان گفت: با ورود محموله واکسن روند واکسیناسیون ادامه دارد و برای جلوگیری از تجمع در مراکز واکسیناسیون تدابیر لازم در نظر گرفته شده و ۶۰ اداره نیز در این زمینه برای راه اندازی سالن های واکسیناسیون همکاری می کنند و از دانشگاه علوم پزشکی ایجاد تجمع پذیرفته نمی شود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان