کد خبر: ۱۴۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۰
در گفتگو با «شیرازه» مطرح شد:

تاخت و تاز آتش در منابع طبیعی شهرستان ارسنجان همچنان ادامه دارد/ اعزام بالگرد از اصفهان جهت مهار آتش در مراتع فارس

دبیر ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه دلیل آتش سوزی عوامل انسانی بوده است، اظهار کرد: تا کنون قریب به 100هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی در آتش سهل انگاری سوخته است.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، عبد الحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس از آتش سوزی ارتفاعات  سعادت آباد شهرستان مرودشت خبر داد و گفت: تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی برای مهار و کنترل آتش سوزی همچنان ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه این حریق از روز گذشته 11 تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد آغاز شد و تا کنون ادامه دارد، افزود: با توجه به گستردگی این حریق ، دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی آن به سمت نقاط دیگر شهرستان عملیات کنترل حریق با سختی مواجه شده که با مدیریت نیروهای عملیاتی ،تلاش بی وقفه و طاقت فرسا این آتش سوزی سرانجام ساعت 12 دیشب تحت کنترل نیروهای امدادی منابع طبیعی قرار گرفت و مهار شد.


صمد نژاد ادامه داد: این آتش سوزی مجددا از ساعت 5 صبح امروز شعله ور شده و درحال پیشروی به سمت دیگر مناطق جنگلی است اما هنوز آمار قطعی از میزان خسارت های این آتش سوزی گزارش نشده است.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به پیگیری های انجام گرفته جهت هلی برد نیروهای امدادی به ارتفاعات گفت: از امروز صبح جهت هلی برد نیروها یک دستگاه بالگرد از  استان اصفهان به این منطقه اعزام و استقرار یافته است. 


 وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر نیز عملیات پشتیبانی برای خاموش کردن آتش سوزی آغاز شده و تیم های عملیاتی در تلاش برای انتقال و جابجایی نیروهای هنگ امداد طبیعت و گروههای مردمی از سه شهرستان پاسارگاد و مرودشت و ارسنجان هستند که با انتقال نیرو ،امکانات و تجهیزات مورد نیاز انتظار می‌رود بزودی آتش کنترل و مهار شود.


 محمد قاسم زاده دبیر ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شیرازه از پیش روی آتش به سمت جنگل های ارسنجان خبر داد و گفت: به دلیل خراب بودن بالگرد امدادی هلال احمر فارس درخواست ارسال هلی برد از استان اصفهان داده شد.


وی با بیان اینکه این بالگرد طی سیزده مرحله پرواز 130 نفر از نیروهای ستاد بحران،منابع طبیعی، بسیج مردمی و... را جهت مهار آتش به ارتفاعات رسانده است، افزود: آتش در یک مرحله تا 70درصد مهار شد اما به دلیل وزش باد حریق شدت گرفته و شعله ور شد.

دبیر ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه دلیل آتش سوزی عوامل انسانی بوده است، اظهار کرد: تا کنون قریب به 100هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی در آتش سهل انگاری سوخته است.

قاسم زاده در پایان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود آتش تا پایان امشب به طور کامل مهار شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان