کد خبر: ۱۴۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

دولت بایدن؛ گران‌ترین دولت تاریخ آمریکا!/ حقوق کارکنان کاخ سفید چقدر است؟

کارکنان کاخ سفید در دولت جو بایدن، بر اساس گزارش سالانه کارمندان کاخ سفید به کنگره گرانترین دولت تاریخ آمریکا از نظر پرداخت حقوق و دستمزدها هستند.
به گزارش  سرویس سیاسی شیرازه، حقوق و دستمزد ۵۶۷ کارمند کاخ سفید برای مالیات دهندگان آمریکایی  ۴۹.۶ میلیون دلار هزینه در بردارد.

در دوره ریاست جمهوری بایدن ۱۹۰ کارمند بیشتر از زمان دونالد ترامپ (۳۷۷) و ۸۰ نفر بیشتر از زمان باراک اوباما (۴۸۷) در کاخ سفید فعالیت دارند.

پیش بینی شده است  هزینه های چهار ساله حقوق و دستمزد کارکنان کاخ سفید در دولت بایدن  ۲۰۰ میلیون دلار باشد که در دولت ترامپ ۱۶۴.۳ میلیون دلار در فاصله ۲۰۲۰ - ۲۰۱۷ و دولت اوباما ۱۸۸.۵ میلیون دلار در سالهای  ۲۰۱۲- ۲۰۰۹ بود.

بر اساس این گزارش، ۳۲۰ کارمند زن  ۲۸.۹ میلیون دلار  و ۲۴۰ کارمند مرد ۲۰.۸ میلیون دلار سالانه حقوق دریافت می کنند.

بیشتربخوانید:






به گزارش بلومبرگ، حقوق کامندان زن و مرد کاخ سفید تقریبا برابر است. تفاوت در درآمد آنها فقط یک درصد بوده  و زنان به طور متوسط ​​۹۳ هزار و ۷۵۲ دلار و مردان ۹۴ هزار و ۶۳۹ دلار در سال درآمد دارند. نسبت زنان در میان کارمندان کاخ سفید حدود ۶۰ درصد است که کاملاً در تضاد با دولت دونالد ترامپ  رئیس جمهور پیشین آمریکا است که اختلاف حقوق زنان و مردان ده ها هزار دلار برآورد شده بود.

تعداد "دستیاران رئیس جمهوری" در  دولت بایدن با دولت های ترامپ و اوباما (۲۲ نفر) یکسان است که امسال این مشاوران از جمله ران کلاین رئیس دفتر، جن ساکی دستیار مطبوعاتی و سخنگوی کاخ سفید و سوزان رایس مشاور سیاست داخلی سالانه ۱۸۰  هزار دلار حقوق دریافت می کنند.

جیل بایدن بانوی اول کاخ سفید  ۱۲ کارمند دارند در حالیکه ملانیا ترامپ در اولین سال حضور در کاخ سفید در ۲۰۱۷ پنج کارمند داشت. میشل اوباما در سال ۲۰۰۹ برای داشتن ۲۴ دستیار، مشاور و معاون با انتقاد روبرو بود. کارمندان لورا بوش نیز ۱۸ نفر بودند.

۱۲ کارمند کاخ سفید که به جیل بایدن بانوی اول آمریکا خدمت می کنند،  ۱.۳۵ میلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه دارند.

اما گرانترین کارمند کاخ سفید مولی گروم است. او مشاور در زمینه سیاست مهاجرت است که حقوق سالانه اش ۱۸۵.۶ هزار دلار است.

کارمندان سطح پایین سالانه ۴۸ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند که کمترین حقوق مربوط به ژن اسپرلینگ اقتصاددان کاخ سفید و جف زینت هماهنگ کننده مبارزه با ویروس کرونا است که سالانه ۳۶ هزار دلار دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: ذوال امریکا ، بایدن ، دلار
نظرات بینندگان