کد خبر: ۱۴۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۴ تير ۱۴۰۰
در گفتگو اختصاصی با «شیرازه» مطرح شد:

دستگیری عاملان آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی فیجان شهرستان ارسنجان/ استقرار ۶۰ نیرو جهت پایش منطقه و اطمینان ازمهار کامل آتش

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از دستگیری عاملان آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی فیجان شهرستان ارسنجان خبرداد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حسن خسروانيان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از شناسایی و دستگیر شدن عاملان آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی فیجان شهرستان ارسنجان خبر داد و گفت: دو نفر از افرادی که در زمان آتش سوزی در ارتفاعات حضور داشتند توسط مامورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شناسایی و پس از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی کارشناس حقوقی این اداره بعنوان مظنونان آتش سوزی با معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب ارسنجان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.


وی با اشاره به بررسی های بیشتر پرونده و پیگردهای قانونی و قضایی برای این متخلفان افزود: درحال حاضر مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، مجازات ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت نقدی ناشی از سوختن عمدی درختان و پوشش گیاهی جنگلی در انتظار این متهمان می باشد.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از مردم و بویژه افراد محلی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از قبیل: دود ،آتش سوزی، قطع درختان، احداث کوره ذغالی، تخریب و تصرف در عرصه های طبیعی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

استقرار 60نیرو جهت پایش منطقه و اطمینان ازمهار کامل آتش

محمد قاسم قاسمزاده دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان مرودشت نیز در گفتگو با خبرنگار شیرازه از مهار کامل آتش خبر داد و گفت: در ساعات آخر اطفاء حریق ارتفاعات روستای سعادت آباد شوشتری از توابع شهرسیدان که منتهی به گسترش آتش  به کوه های شهرستان ارسنجان گردید، چهار سورت  پرواز با بالگرد سنگین  میل انجام شد که هر سری ۱۷ نفر را به ارتفاعات  منتقل کرد.

قاسمزاده  با بیان اینکه برای پایش منطقه واطفاء نهایی حریق این پروازها انجام شد، افزود: در نهایت ۶۰ نفر نیرو با تجهیزات کامل مورد نیاز جهت اسکان ۲۴ ساعت در منطق مستقر شدند تا از مهار کامل آتش  و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آن اطمینان حاصل کنند.


وی به اعزام یک نفر امدادگر و یک بلدچی محلی با هر اکیپ جهت ایمنی بالاتر نیزاشاره کرد وگفت: حریق در طبیعت و ارتفاعات مرتع فیجان ارسنجان و ارتفاعات شهرستان مرودشت علی رغم وزش باد، کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه و وجود پوشش گیاهی خشک سرانجام با تلاش نیرو‌های هنگ امدادطبیعت ارسنجان ، حضور  مردم، فرمانداری، ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان ونیروهای هلال احمر و بسیج  در نهایت پس ازگذشت  72 ساعت کنترل و مهار شد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان