کد خبر: ۱۴۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
دبیر سابق ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر فارس:

لزوم فعالیت راهبردی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر/ تفاوت دیدگاه در حوزه علمیه مورد توجه واقع شود

مهدوی با اشاره به اینکه در حوزه های علمیه تفاوت دیدگاه و نگاه در خصوص امر به معروف وجود دارد، از مسئولین امر خواست تا این موضوع به صورت ویژه مورد توجه واقع شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سلیمان مهدوی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در جلسه معارفه دبیر جدید این ستاد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) گفت: اگر کارهای راهبردی انجام نشود، مشکل اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر خواهیم داشت.

وی افزود: گزارش کار را باید در تغییر جامعه دید چراکه امر به معروف یک کار اجتماعی است. 

مهدوی با بیان اینکه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر برای احیا واجب فراموش شده راه اندازی شده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ رهبر انقلاب امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار می دهند لذا به نظر می رسد این واجب آنطور که باید در جامعه جاری نیست. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امر به معروف دارای مراحل و مقدماتی است، گفت: نگاه و تفکر تسامح و تساهل در احیا و یا اجرای این واجب دینی وجود دارد که باعث از کنار گذشتن حتی مدیران از این مسئله شده است. 

مهدوی پیشنهاد داد که  معاونت پژوهش های مجلس تسامح و تساهل را مورد تحقیق قرار داده و قانون حمایت از آمران و ناهیان از منکر نیز مورد بازبینی قرار گیرد چراکه نقیضه هایی در حقوق شهروندی و در قانون امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.


دبیر اسبق ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در ادامه تشکیل شورای استانی با حضور دستگاه های مختلف دولتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باتوجه به اینکه شورا راه اندازی شده اما شاهد عدم حضور و عدم پشتیبانی توسط ادارات هستیم. 

بنا به گفته مهدوی، احیا در صورتی انجام می شود که موانع مخصوصا موانع فکری برطرف شود لذا جریان سازی صحیح باید صورت بگیرد، کتب دانشگاهیان اصلاح شود لذا در غیر این صورت در راهبری احیا امر به معروف و نهی از منکر مشکل خواهیم داشت. 

مهدوی با اشاره به اینکه در حوزه های علمیه تفاوت دیدگاه و نگاه در خصوص امر به معروف وجود دارد، از مسئولین امر خواست تا این موضوع به صورت ویژه مورد توجه واقع شود.
مهدوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک امر به معروف و نهی از منکر برخواسته از تفکر امام خمینی(ره) است، اذعان داشت: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر انسجام قوی در بین مسئولین باید شکل بگیرد. 

دبیر اسبق ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس پیشنهاد داد تا برای جریان سازی مطلوب، روسای امر به معروف استان ها با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشند تا روند کار ها، فعالیت ها و... بررسی شود و این مدیران از رهنمود های رهبر انقلاب بهره مند گردند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان