کد خبر: ۱۴۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس:

اعلام فراخوان سرمایه گذاری در موقوفات موجب رونق اشتغال و تولید در فارس می‌شود

حجت الاسلام موسوی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با هدف رونق تولید و اشتغال ۱۱ طرح سرمایه گذاری در موقوفات استان را به فراخوان گذاشته است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی در بازدید از مجموعه کاروانسرای تاریخی ایزدخواست فارس با اعلام فراخوان ۱۱ طرح سرمایه گذاری در موقوفات فارس گفت: با هدف ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات استان و کمک به چرخه تولید و اشتغال، ۱۱ طرح سرمایه گذاری ویژه موقوفات فارس تهیه شده که در قالب پروژه های سرمایه گذاری آماده واگذاری به بخش خصوصی در سال جاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: برخی از موقوفات عرصه و اعیان وقف مانند کاروانسراهای تاریخی بسته «فاریاب» در لارستان، کاروانسرای تاریخی «خانه زنیان» که دارای موقعیت گردشگری هستند نیز شامل این طرح می شود.

وی اضافه کرد: برخی از پروژه ها شامل احداث واحدهای مسکونی و تجاری نیز است که پروژه ۳۹ واحدی کوی «وحدت» شیراز که از محل موقوفه «حاج خلیل زالی» و با مساحت هفت هزار و ۱۴۵ مترمربع برای سرمایه گذاری آماده شده نیز می شود.

به گفته حجت الاسلام موسوی، احداث ۱۷۳ واحد مسکونی موقوفه عمران مساجد در جبل «دراک» شیراز نیز با همین هدف کارشناسی شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی با اشاره به طرح سرمایه گذاری ویژه موقوفات فارس در شهر صدرا بیان کرد: احداث ۲۶۰ واحد تجاری، خدماتی و اداری در صدرا با زیربنای ۲۴ هزار و ۳۷۸ متر مربع و آغاز عملیات احداث مجموعه بزرگ پرورشگاه موقوفه مرحوم «حاج خلیل زالی» از دیگر طرح های سرمایه گذاری در سال جاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: 2 طرح سرمایه گذاری در حوزه های تولید و دانش بنیان آماده شده که شامل پروژه کشت و صنعت موقوفه «آسمانی» ارسنجان شامل یکصد هکتار زمین و سه حلقه چاه در قالب راه اندازی گلخانه و دامپروری است و همراه با طرح احداث باغات ۲ طبقه نخلستان مرکبات مجموعه کشت و صنعت «فورگ» داراب با ۵۳ هکتار زمین آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

حجت ‌الاسلام موسوی اضافه کرد: موقوفه آب انبار «محمید» لامرد در «دهشیخ»، پروژه موقوفه «صداقتیان» برای احداث واحدهای تجاری مسکونی با زیربنا ۶۸۰ مترمربع واقع در «سفیر جنوبی» شیراز، احیا و بازسازی خانه تاریخی موقوفه «حمیری» با کاربری گردشگری در محله «سنگ سیاه» شیراز و ... از دیگر موارد است.

وی با بیان اینکه ورود سازمان اوقاف و امور خیریه به عرصه های سرمایه گذاری در سال های اخیر با هدف  رونق تولید و اشتغال و توسعه اقتصادی با استفاده از ظرفیت موقوفات بوده است، اظهار داشت: در سال ۹۴ کاروانسرای تاریخی «ایزدخواست» از زیباترین کاروانسراهای عصر صفوی پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان اوقاف در قالب قرارداد BOLT و با کاربری گردشگری و بومگردی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

حجت الاسلام موسوی گفت: سرمایه گذاران، پیمانکاران بخش خصوصی و علاقمندان به مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های موقوفات فارس با مراجعه به ادارات اوقاف در شهرستان ها و در شهر شیراز با مراجعه به معاونت بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف فارس می توانند اطلاعات بیشتر کسب کنند.

پایان پیام/ح

نظرات بینندگان