کد خبر: ۱۴۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

رتبه نخست کازرون در واحد های سردخانه ای نگهداری خرما

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: در حال حاضر 29 واحد سردخانه زیر صفر برای نگهداری خرما و رطب در این شهرستان فعالیت دارند .
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستانهای شیرازه، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون  تصریح کرد: شهرستان کازرون با دارا بودن 29 واحد سردخانه زیر صفر به ظرفیت سالانه 33 هزار و 350تن و اشتغال 170 نفر دارای رتبه اول در استان فارس است.

رشیدی با اشاره به تولید سالانه بیش از 42 هزار تن خرما در شهرستان کازرون اظهار کرد: خرما یکی از ظرفیت‌های مهم کشاورزی این شهرستان است که نقش مهم و تأثیرگذاری در تولید، اشتغال و صادرات دارد.

وی با تاکید بر اینکه، سردخانه‌های مجهز برای نگهداری محصولات کشاورزی از اولویت‌های رونق کشاورزی و زمینه‌ساز رونق اقتصادی است افزود: سردخانه‌ها در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی نقش کلیدی دارند و به عنوان حلقه واسط تولید و بازار می‌توانند در حفظ کیفیت محصول، نقش اساسی ایفا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: توسعه فضای سردخانه ای در این شهرستان علاوه بر فراهم شدن امکان نگهداری خرما و رطب برای باغداران، مشکلات کاهش کیفیت محصول و قیمت رفع شده و باغداران در زمان نیاز بازار اقدام به فروش محصول می‌کنند.

این مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: عمده سردخانه ها ی این شهرستان در بخش خشت، کنارتخته و کمارج واقع است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان