کد خبر: ۱۴۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
شهردار شیراز:

طرح همیاران مهربان ترافیک حامل پیام دعوت شهروندان به قانونمندی است/ پایتخت فرهنگی ایران خاستگاه حضور خیرین در عرصه فرهنگ سازی

اسکندرپور گفت: نفس حضور مردم در تمامی سطح سنی، از تمامی اقشار مردم در طرح همیاران مهربان ترافیک در کنار پلیس حامل این پیام است که همگی باید برای زیست بهتر قانون را رعایت کنیم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در حاشیه بازدید و تقدیر از همیاران مهربان ترافیک در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز فرصتی را در شیراز تجربه می کنیم که زمینه حضور شهروندان در کنترل ترافیک شهری شکل بگیرد و با نهاد های مرتبط هم افزایی انجام شود.

وی با بیان اینکه شیراز شهر مهربانی است، اظهار کرد: در قالب این طرح زمینه ای فراهم شده تا بتوانیم مهربانانه شهروندان را چه عابر پیاده و چه وسائل نقلیه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دعوت کنیم. 

اسکندرپور نتایج طرح همیاران مهربان ترافیک در شهر شیراز را مورد اشاره قرار داد و خاظرنشان کرد: با این طرح بخشی از نابسامانی های ترافیک کنترل می شود و در نتیجه شاهد کاهش و کنترل تصادفات شهری هستیم.

وی ادامه داد: در شهر راز شهروندان وارد میدان شدند و در قالب طرح همیار مهربان ترافیک با حضور در چهارراه های پرتردد و اصلی شهر به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی  آمدند.

به گفته شهردار شیراز، نفس حضور مردم در تمامی سطح سنی، از تمامی اقشار مردم در طرح همیاران مهربان ترافیک در کنار پلیس حامل این پیام است که همگی باید برای زیست بهتر قانون را رعایت کنیم؛ شهرداری در کنار این مجموعه به پشتیبانی می پردازد و اصل کار مردم هستند. 

اسکندرپور ضمن تشکر از فعالیت مجمع خیرین در موضوع فرهنگ سازی، گفت: در سالیان قبل شاید احساس می شد که خیرین تنها باید در موارد خاص ورود کنند اما اکنون در شهر شیراز پایتخت فرهنگی ایران شاهد هستیم که با حضور موثر و نیک اندیشی خیرین در حوزه های مختلف مخصوصا «فرهنگ» اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است.

این مقام مسئول "فرهنگ سازی" را یکی از عوامل مهم در کلان شهر ها دانست و افزود: حتما با پول نیاز نیست چیزی را بسازیم یا اینکه مکانی را احداث کنیم بلکه می توانیم با تصحیح بعضی از ناهنجاری اجتماعی به ارتقا سطح فرهنگ جامعه کمک کنیم چراکه با این کار مسائل جانبی حل خواهد شد.

شهردار شیراز در ادامه با اشاره به حضور خیرین در ساخت مجموعه های ورزشی گفت: در ساخت اماکن ورزشی و فرهنگی خیرساز، شهرداری زمین را فراهم می کند و مجمع خیرین عهده دار حضور خیران در ساخت مجموعه ها است که شاهد بهره برداری از یکی از بهترین مجموعه های ورزشی خیرساز در جنوب شهر شیراز هستیم. 

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان