کد خبر: ۱۴۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
دبیرنهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس مطرح کرد:

واکنش مزدورانه اینستاگرام نسبت به طـرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی

باقری گفت: ساعاتی پیش از شروع گفتگوی زنده اینستاگرامی بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، شبکه اجتماعی اینستاگرام در یک اقدام مزدورانه و خلاف آزادی و حقوق کاربران اقدام به مسدود سازی دو صفحه برگزار کننده این برنامه و متعلق به نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی کشور و استان فارس بدون هیچ گونه دلیلی نمود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محسن باقری دبیرنهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: ساعاتی پیش از شروع گفتگوی زنده اینستاگرامی بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که صرفا با محوریت بیان اهداف و بررسی ابهامات این طرح بود، شبکه اجتماعی اینستاگرام در یک اقدام مزدورانه و خلاف آزادی و حقوق کاربران اقدام به مسدود سازی دو صفحه nasraa_ir و savadrasane_ir برگزار کننده این برنامه و متعلق به نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی کشور و استان فارس بدون هیچ گونه دلیلی نمود.

باقری افزود: یکی از اهداف این طرح متعهد نمودن ارایه دهندگان خدمات و پلتفرم ها نسبت به حقوق کاربران و عدم مسدود سازی صفحات و صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی می باشد.

دبیرنهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه دفعات زیادی شاهد این گونه اقدامات اینستاگرام و برخی از پلتفرم های خارجی دیگر هستیم، اظهار داشت: پیام رسان ها و پلتفرم های خارجی هیچ گونه آزادی و تعهدی نسبت به حقوق کاربران نداشته و در صورت بروز هرگونه مشکل پاسخگویی نسبت به کاربران ندارند.

واکنش مزدورانه اینستاگرام نسبت به طـرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی

این مقام مسئول در پایان سخنان خودش به برگزاری این گفتگو زنده اینستاگرامی اشاره کرد و گفت: این گفتگوی زنده بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در صفحه اینستاگرامی instagram.com/alizakariaee6 امشب ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان