کد خبر: ۱۴۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در گفتگو با «شیرازه»:

آزاد سازی ۱۱۲ زندانی از ابتدای طرح نذر رهایی تا کنون/ ۱۲ هزار بسته معیشتی با اعتبارات مردمی و هدایت مساجد و گروه‌های جهادی توزیع شد

علیپور از توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی با اعتبارات مردمی و هدایت مساجد و گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: امروز بخشی از این اقدامات در قالب این رزمایش اجرا می شود و فردا نیز بزرگترین پخت غذا توسط این ناحیه سپاه صورت خواهد گرفت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز امروز در حاشیه آئین توزیع ۱۲هزار بسته معیشتی، طبخ ۶۰ هزار پرس غذای گرم ، توزیع ۱۵ سری جهیزیه و آزادی ۱۲ زندانی جرايم غیر عمد و افتتاح دو کارگاه اشتغال به مناسبت اعیاد قربان و غدیر در گفتگو با خبرنگار شیرازه، گفت: به مناسبت ایام اعیاد قربان و غدیر برنامه ها و اقدامات موثری توسط بسیجیان سپاه ناحیه بقیه الله انجام شده است که به شرح زیر می باشد.

 وی از توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی با اعتبارات مردمی و هدایت مساجد و گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: امروز بخشی از این اقدامات در قالب این رزمایش اجرا می شود و فردا نیز بزرگترین پخت غذا توسط این ناحیه سپاه صورت خواهد گرفت. 

 علیپور در ادامه در خصوص نذر قربانی گوسفند نیز عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ راس گوسفند به مناسبت عید قربان، قربانی و در بین نیازمندان توزیع شد. وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار بسته طبخ غذا در دستور کار داریم که فردا انجام می شود، اظهار کرد: ۱۱ هزار پرس غذا در مکان مجتمع فرهنگی شلمچه پخت و بسته بندی و در بین شهروندان توزیع می شود که این کار توست توسط گروه های جهادی و مساجد صورت می گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز به آزادسازی زندانیان نیز اشاره کرد و افزود: توفیق شد روز گذشته ۱۲ زندانی جریان غیر عمد را آزاد کنیم که در شب عید در کنار خانواده های خود حضور داشته باشند. وی با بیان اینکه طرح نذر رهایی از دی ماه سال گذشته کلید خورد و تاکنون نیز ادامه دارد، گفت: در این طرح حدود ۸۰۰ زندانی در استان فارس آزاد شده‌اند که از این تعداد ۱۱۲ زندانی توسط سپاه ناحیه بقیه الله آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند. 

آزاد سازی ۱۱۲ زندانی از ابتدای طرح نذر رهایی تا کنون/ ۱۲ هزار بسته معیشتی با اعتبارات مردمی و هدایت مساجد و گروه‌های جهادی توزیع شد

 علیپور با بیان اینکه این طرح به مناسبت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد، عنوان کرد: به این خاطر که سردار شهید سلیمانی در راستای رهایی و آزاد کردن مظلومان کشور های مختلف و سرزمینهای تحت ظلم فعالیت داشتند و در این راه جان شیرین خود را از دست دادند، به همین مناسبت اسم این طرح نذرهایی گذاشته و در روز سالگرد شهادت ایشان آغاز شد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که این طرح چقدر در راستای آزاد سازی و حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد بسیار موثر بوده است؟ گفت: خیرین زمانی که ماجرای زندانی شدن و گرفتاری زندانیان را می شنوند که هر کدام بنا به بدهکاری یا پرداخت مهریه، تصادف و علل دیگر که غیر مرتبط با جرایم خشن هستند به زندان افتاده اند در این مسیر پیشگام شده و از طریق جمع آوری مبالغی اقدام به آزاد کردن افراد در بند می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز با اشاره به اینکه اکثر خیرین که در این طرح شرکت می‌کنند از مناطق جنوب و متوسط شهر شیراز هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه شاید از شرایط مالی بسیار مرفه ای برخوردار نباشند اما در این کار خیر قدم بر می دارند و قطعا وقتی موارد خاص را بشنوند، خود را مقید می بینند که در این راه قدم بردارند. علیپور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شیرازه که اولویت آزادسازی زندانیان زنان هستند یا مردان؟ عنوان کرد: در مرحله اول وقتی به سازمان امور زندان ها مراجعه میکنیم و لیست زندانیان جرایم غیر عمد را می‌خواهیم، اولویت ما با زنان زندانی و سرپرست خانوار است که در جایگاه و مقام یک مادر در زندان به سر نبرند.

وی با اشاره به اینکه به طور مثال جوانی با گرفتن تسهیلات بانکی یک سری تجهیزات و دستگاه ها خریداری کرده بود تا کاری را آغاز کند، گفت: متاسفانه به محض آغاز به کار تمام دستگاه ها و تجهیزات کارگاه به سرقت می‌رود و جوان از عهده بدهکاری خود بر نیامده و به زندان افتاده بود که به کمک خیرین با جمع آوری مبلغ بدهکاری وی را از زندان آزاد کردیم . علیپور در پایان با بیان اینکه امروز افتخار می کنیم که یکی از نواحی سپاه که بیشترین تعداد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را چه در استان فارس و چه در کل کشور به خود اختصاص داده است، سپاه ناحیه بقیه الله می باشد، اظهار کرد: طرح نذر رهایی اولین بار توسط سازمان حقوقدانان بسیج کلید خورد و در ادامه دیگر نواحی و خیرین و ستاد دیه به ان پیوستند. 

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان