کد خبر: ۱۴۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
هشدار جدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تکمیل ۱۰۰درصدی ظرفیت تخت های بستری کرونا در فارس/ میزان رعایت اصول بهداشتی در استان به زیر ۳۵ درصد رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تکمیل ۱۰۰درصدی ظرفیت بخش های بستری بیماران کرونا در استان، هرگونه سهل انگاری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کنونی را تهدیدی جدی برای سلامت عمومی دانست.
به گزارش  سرویس سلامت شیرزاه، مهرزاد لطفی 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه هشدار داد: متاسفانه آمارها نشان می دهد که میزان رعایت اصول بهداشتی در استان به زیر ۳۵ درصد رسیده است و در شرایط کنونی به یک تعطیلی کامل در استان نیاز است.

وی با بیان اینکه با بستری ۵۲۸ بیمار جدید کرونا در بیمارستان های فارس، متاسفانه بیشترین آمار بستری از ابتدای شیوع تا کنون در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار در بخش های کووید۱۹ بیمارستان های فارس بستری شده اند و با افزایش لیست انتظار بیماران مواجهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به وضعیت بحرانی و اوج گرفتن کروناویروس در فارس، گفت: آمارها نشان می دهند طی هفته های اخیر بسیاری از افزایش موارد ابتلا به صورت خانوادگی بوده که لازم است در صورت مشاهده هرگونه نشانه بیماری، خود را قرنطینه و حفظ فاصله از دیگران را جدی بگیریم تا چرخه های انتقال این بیماری کاهش یابد.

 لطفی همچنین با تقدیر از روسای مراکز بهداشت شهدای والفجر و شهدای انقلاب شیراز برای موفقیت در اجرای واکسیناسیون در شیراز، از حضور همیشه در صحنه و فعالیت های شبانه روزی و ایثارگرانه کارکنان بهداشت از ابتدای شیوع تا کنون قدردانی کرد.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار بیمارستان های پشتیبان در پوشش خدمت رسانی به بیماران کووید۱۹، روند ارایه خدمات در مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا(۱۶ ساعته) و شیوه ارجاع بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی را مورد بررسی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای درصد تزریق واکسن کووید۱۹ در استان به تفکیک شبکه های بهداشت و درمان و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان