کد خبر: ۱۴۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از دستگيري سارقان حرفه‌اي و كشف ۵۰ فقره سرقت تا غافلگير شدن راننده قاچاقچي در ورودي شيراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید



فرمانده انتظامي استان از كشف 250 كيلو حشيش و دستگيري يك قاچاقچي در بازرسي از يك سواري پرايد در ورودي شيراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: در راستاي برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند يك قاچاقچي حرفه‌اي با يك سواري پرايد در حال انتقال محموله حشيش از داراب به شيراز مي‌باشد كه بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران سريعا به محور مذكور اعزام و در ورودي شيراز خودرو پرايد را شناسايي و دستور ايست صادر كردند كه راننده بدون توجه به فرمان پليس اقدام به فرار كرد.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند خودرو را توقيف كنند، گفت: در بازرسي از اين سواري، 250 كيلو حشيش كشف شد.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه راننده دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

180 كيلو شيشه مايع در ني‌ريز كشف شد

جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف يك دستگاه اتوبوس و كشف 180 كيلو مايع شيشه در بازرسي از آن خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، بيان كرد: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر ني‌ريز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند يك دستگاه اتوبوس قصد انتقال مواد مخدر از شرق كشور به شيراز دارد كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي سريعا طرح مهار را در محورهاي مواصلاتي منتهي به شهرستان ني‌ريز اجرا و موفق شدند اتوبوس مذكور را شناسايي و توقيف كنند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي از این خودرو، 180 كيلو مايع شيشه که به صورت ماهرانه‌اي در باك سوخت جاسازي شده بود كشف شد، گفت: مواد مكشوفه از مرز‌هاي شرقي وارد کشور شده است.

سردار ملك‌زاده با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، تأكيد كرد: پليس در راستاي برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بي امان با اين پديده شوم از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.
اعطاء کارت معافیت  به معلولان جسمي و ذهني توسط سردارملک زاده 

روز گذشته جانشين فرمانده انتظامي استان به 60 نفر از معلولان جسمی و ذهنی کارت معافیت اعطاء كرد


در راستاي خدمات رساني مضاعف به شهروندان، روز گذشته مراسمي جهت تعیین تکلیف خدمت وظیفه عمومی معلولان جسمی و ذهنی با حضور جانشين فرمانده انتظامي استان و جمعي از كاركنان و معلولان در معاونت وظيفه عمومي برگزار شد. 

سردار يوسف ملك‌زاده در اين مراسم بيان كرد: امروز نیروی انتظامی به عنوان مدافع حریم پاک ولایت خدمت رسانی به افراد محروم و ناتوان را در اولويت خود قرار داده است.

وي خاطر نشان كرد: با همت خيرين امنيت ساز و معاونت وظيفه عمومي استان تعداد 60 نفر از معلولان جسمی و ذهنی تحت پوشش يكي از موسسات شيراز که چشم امیدشان به بذل توجه و محبت ما است كارت معافيت از خدمت مقدس سربازي دريافت كردند.


عملکرد فرماندهی انتظامی استان فارس در 4 ماهه اول سال 1400 

معاون عملیات انتظامی استان از عملکرد 4 ماهه اول سال 1400 این فرماندهی خبر داد. 


 محمدعبادی نژاد، اظهار داشت: برابر آمارهای دریافتی  از سامانه مرکز فرماندهی و کنترل درچهار ماهه اول سالجاری با تلاش ماموران انتظامی، سرقت های بانک و  طلا فروشی منفی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در چهار  ماهه اول سالجاری کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش داشته است گفت: وقوع سرقت به عنف طی چهار ماهه اول سال 1400 حدود 21درصد کاهش داشته و جرائم قتل نیز با 8 درصد کاهش روبرو بوده است.

معاون عملیات استان خاطر نشان کرد: وقوع انواع شرارت و تحرکات اراذل و اوباش با طرح ها  و عملیات های گسترده ای که طی سال گذشته انجام شد 86درصد کاهش داشته است.

 عبادی نژاد بیان داشت: در چهار ماهه اول سال مقدار 21 تن و 402 کیلو  انواع مواد مخدر کشف که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش نشان می دهد و همچنین کشفیات سوخت حدود 6 برابر افزایش داشته است

این مقام انتظامی در پایان از افزایش 16 درصدی کشفیات سلاح غیر مجاز خبر داد و از شهروندان خواست: به دلیل ارتقاء نظم و امنیت در سطح استان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را سریعا به مرکز فرویت های پلیس 110 اعلام کنند.

دستگيري سارقان حرفه‌اي و كشف 50 فقره سرقت

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري 2 سارق حرفه‌اي و كشف 50 فقره سرقت سيم و كابل مخابراتي در شيراز خبر داد.

 كاووس حبيبي، بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت سيم و كابل مخابراتي در برخي از محلات شهرستان شيراز، موضوع با تشكيل كارگروهي به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان اداره عمليات ويژه پليس آگاهي با انجام تحقيقات گسترده و اقدامات فني، موفق شدند در اين خصوص 2 سارق حرفه‌اي و سابقه دار را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه آنان را دستگير كنند.
رئيس پليس آگاهي استان با بيان اينكه متهمان كه همدست يكديگر بودند در بازجويي اوليه به 50 فقره سرقت سيم و كابل برق اقرار كردند، گفت: در اين زمينه 2 نفر مالخر نيز دستگير شدند.

 حبيبي با بيان اينكه متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك مراتب را بلافاصله از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

رافت پليس و دعاي پيرزن 

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: خدمت رسانی به محرومان فرصتی برای پالایش روح و جان انسان ها است .

 ابوالحسن مزارعی در حاشیه اجرای طرح مردم یاری و گروه جهادی در شهرستان بوانات، اظهار کرد: گرفتن دست مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت‌های مؤمنان است، به گونه‌ای که می‌توان آن را در کنار واجبات الهی از برجسته ترین عبادات به شمار آورد.

وی کمک به نیازمندان را موجب تقویت روحیه خدمت گذاری عنوان كرد و افزود: خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان فرصتی ارزشمند و زمینه ساز جلب سرمایه های اجتماعی است.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات تصریح کرد: نيکي به برادران و خواهران ديني و تلاش و جديت براي رفع مشکلات آنان در تمام زمينه ها، در هر شرايط برخواسته از ايمان خالص است و ايمان به خدا و نفع رساندن به بندگان او دو امر نيک است و برتر از آن چيزي نيست.

 مزارعي با اشاره به ساخت و تجهیز یک باب حمام و سرویش بهداشتی در منزل پيرزني از اهالی محروم شهرستان با مشارکت کارکنان فرماندهی انتظامی بوانات، خاطر نشان کرد: در ایام بیماری منحوس کرونا کمک به نیازمندان و محرومین یک امر مهم و تاثیر گذار در مقوله امنیت فردی و اجتماعی به شمار می‌رود.
گفتني است اين پيرزن بواناتي از اقدام خداپسندانه پليس خيلي خوشحال شد و از صميم قلب دعا گوي سلامتي سبزپوشان ناجا در زمينه برقراري نظم و امنيت شد.

انهدام باند سارقان منزل در فسا 

فرمانده انتظامي فسا از دستگيري و انهدام باند 3 نفره سارقان منزل در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام ، با اعلام این خبر بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان فسا، شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وي افزود: افسران تجسس کلانتری 11 شهدا موفق شدند با اقدامات پلیسی و بررسي شيوه و شگرد سارقين، 3 نفر از عاملان سرقت را شناسايي و آنان را دستگير كنند.

فرمانده انتظامي فسا با بيان اينكه در بازرسی از مخفيگاه متهمان 55 قلم انواع لوازم خانگي مسروقه كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

 قسام با اشاره به اينكه تا كنون 5 نفر مالباخته مراجعه و اموال مسروقه تحويل انان شده است، گفت: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

کشف کوزه سفالی تاریخی با حضور به موقع پلیس

فرمانده انتظامی سروستان از کشف یک کوزه سفالی با قدمت تاریخی در این شهرستان خبر داد.
 عبدالرسول مجتهدی، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی سروستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در بیابان‌های اطراف اين شهرستان در حال حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیاء عتیقه هستند که سریعا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به همراه نمایندگان اداره میراث فرهنگی شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی سروستان با بیان اینکه حفاران غیرمجاز قبل از حضور پلیس از محل متواری شده بودند، گفت: در بازرسی از آن مکان یک عدد کوزه سفالی دارای قدمت تاریخی کشف شد.

 محتهدی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری حفاران غیر مجاز به صورت جدی در دستور كار پلیس قرار دارد، بیان کرد: کوزه مکشوفه برای تعیین قدمت و ارزش ریالی آن تحویل نماینده میراث فرهنگی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و در تامین امنیت جامعه سهیم باشند.
 

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان