کد خبر: ۱۴۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
مدیر مخابرات منطقه فارس مطرح کرد:

رفع اختلال مکالمه و اینترنت در شیراز نیازمند احداث ۱۲۴ سایت جدید/ شهروندان همراهی کنند

پس از پیگیری چندروزه خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در خصوص قطعی مکالمات در حین صحبت، ضعیف بوده اینترنت همراه اول و.... در شهر شیراز امروز مدیر مخابرات منطقه فارس با حضور در نشستی به بیان دلایل مشکلات پرداخت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، پس از پیگیری چندروزه خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در خصوص قطعی مکالمات، ضعیف بوده اینترنت همراه اول و.... امروز ۱۹ مرداد ماه نشست خبری مدیر مخابرات منطقه فارس به همت روابط عمومی این مجموعه جهت پاسخ دهی به مشکلات برگزار شد.

پس از طرح مشکلات در این نشست توسط خبرنگاران، فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، گفت: در خصوص قطعی یا سکوت حین مکالمات دلایل متفاوتی وجود دارد که اصلی ترین آن وجود تقویت کننده های غیرمجاز است چراکه این تقویت باعث اختلال در شبکه می شود.

ایزدی ادامه داد: ۳۹ نقطه اختلال در شبکه به دلیل وجود تقویت کننده غیرمجاز در فارس شناسایی شده و سازمان تنظیم مقررات وظیفه جمع آوری را برعهده دارد که اکثر این تعداد در شیراز است.

مدیر مخابرات منطقه فارس پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی و ارتقا ۴g به ۵g را مورد اشاره قرار داد و افزود: زمانی که تکنولوژی ها به نسل های بعدی ارتقا پیدا می کند باید پهنای باند بیشتری به مشترک اختصاص داده شود لذا برد سایت ها و دکل ها (منطقه تحت پوشش) کمتر می شود؛ زمانی هم که برد کم می شود بین دو سایت فضای خالی ایجاد شده که نیاز به افزایش سایت وجود دارد. 

این مقام مسئول در حوزه ارتباطات با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ سایت جدید در فارس راه اندازی شده است، اظهار کرد: در این مدت ۲۴۸ سایت ارتقا پیدا کردند و در سال ۱۴۰۰ تا ابتدای سال آینده باید در شهر شیراز و توابع ۱۲۴ سایت جدید ایجاد و ۵۳ سایت هم در سایر شهرستان ها احداث شود.

ایزدی با اشاره به اینکه ۲۴۶  سایت نیز باید با تکنولوژی روز ارتقا پیدا کند بیان داشت: در راستای اجرای این پروژه ها همانند احداث سایت، ارتقا و... مشکلاتی داریم یکی از مشکلات ترس مردم از تشعشعات مخابراتی است بنابراین مردم از ایجاد دکل می ترسند و در زمان اجرای عملیات احداث سایت، مردم اجازه نمی دهند که این کار انجام شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه بیماری های ناشی از وجود دکل های مخابراتی هیچ پایه علمی ندارد، تاکید کرد: در شهر شیراز سنسورهای اندازه گیری نصب شده و مردم می توانند نمودار این سنسورها از بخش تشعشعات سایت سازمان تنظیم مقررات به آدرس  www.cra.ir شهروندان گرامی می توانند مشاهده کنند.

وی اولویت های احداث سایت مخابراتی را فضاهای سبز، مکان های عمومی و ... اعلام کرد و گفت: اگر جایی وجود نداشته باشد مجبوریم از مکان های شخصی استفاده کنیم و اجاره بها پرداخت شود.

این مقام مسئول تصریح  کرد: برخی اوقات مردم با تفکر اشتباه باعث می شوند که سایت جمع شود به طوری که فرد صاحب ملک که دکل در آنجا نصب شده، اجازه ورود به کارکنان ما را ندهد و همین امر باعث می شود که دکل از کار بیفتد و یا مجبور شویم جمع آوری کنیم.

ایزدی با بیان اینکه جمع آوری دکل ها با توجه به توضیحات بالا موجب کاهش خدمت رسانی می شود، اظهار کرد: سعی شده تعداد جمع آوری به حداقل برسانیم اما در برخی از نقاط شیراز مثل در خیابان های شهید آقایی، محلاتی، پزشکان و بلوارهای کوهسار و جمهوری و شهرک های میانرود، گلستان و «شهید بهشتی» دچار مشکل عدم فضای مناسب برای احداث هستیم.

مدیرمخابرات منطقه فارس ادامه داد: صاحبان ملک در مناطق فوق می توانند برای همکاری برای نصب دکل در ملک خودشان و رفع مشکل مردم به مخابرات منطقه فارس مراجعه کنند و ما بلافاصله بعد از مسائل اداری، عملیات احداث را اجرایی می کنیم و اجاره به مالکان بر اساس منطقه و قیمت تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کندی اینترنت به کمبود سایت ها بر می گردد، یکی از دلایل این مشکل را حضور افراد در مرز پوشش دکل ها دانست و اظهار داشت: مشکل دیگر ما قطعی برق است و اگر پاور و باتری سایت خراب شوند یا سایت کلا قطع و یا از سرویس دهی مناسب و کامل خارج می شود که روی قطع مکالمه تاثیر فراوان دارد.

بنابه گفته این مقام مسئول، بیش از ۹۷ درصد در ۲جی  تحت پوشش هستند لذا در صدد هستیم مشکلات همراه اول را کاهش دهیم.

ایزدی تصریح کرد: در سیاست همراه اول برای رفع مشکلات، اولویت با نقاطی است که بیشتر از سوی مردم مشکلات خرابی شده باشد بنابراین مردم اگر جایی مشکل پوشش دارند با ۹۹۹۰ تماس بگیرند و اعلام خرابی کنند چراکه گزارش های مردمی باعث می شود تا این مناطق اولویت بیشتری بگیرند.

مدیرمخابرات منطقه فارس، مشکل سرقت تجهیزات مخابراتی یکی از دیگر دلایل اختلال در خدمت رسانی دانست و عنوان داشت: نیروی انتظامی و قوه قضائیه همکاری بسیار خوبی در زمینه سرقت کابل ها و تجهیزات دارند اما سرقت ها زیاد شده است و حتی سیم های انتهایی مخابرات را هم سرقت می کنند.

وی ادامه داد: سارقین حتی فیبرهای نوری را می شکنند و زمانی که به سیم مسی برخورد نمی کنند، آن را رها کرده و می روند اما در این میان متاسفانه خطوط و ارتباط قطع می شود؛ ۲ مورد سرقت تجهیزات مخابرات از سوی مردم به پلیس اطلاع داده شد که موجب دستگیری سارق گردید.

ایزدی با اشاره به اینکه ارتباط ۴۶ هزار مشترک به خاطر سرقت کابل قطع شده بود و میانگین اینست که کمتر از سه ساعت شبکه هوایی و کمتر از ۷۲ ساعت شبکه کابلی رفع خرابی شود، اظهار داشت: البته مواردی هم بیشتر شده است که بیشتر به خاطر زیاد شدن سرقت ها بوده و فردی که به خرابی ها رسیدگی می کند زمان دیگری برای رفع مشکل خرابی جدید ندارد و صف خرابی ایجاد می شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس گرانی قطعات، تجهیزات و ... را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان: همه مواد اولیه و تجهیزات گران شده ولی تعرفه مخابرات بیش از ده سال است که تغییر نکرده است و دخل و خرج مخابرات بهم نمی خورد.

این مقام مسئول شرکت مخابرات، در خصوص پیامک های قطع تلفن هم اظهار کرد که پیامک های ارسالی از سوی همراه اول سیستمی است و به زودی مشترکین خوش حساب از سایر گروه ها جدا سازی می شوند.

ایزدی پیرامون اینترنت ۲۰۲۰ هم گفت: به خاطر افزایش نیازها و مصارف مردم، پهنای باند اینترنت ۲۰۲۰ استان را دو برابر افزایش داده ایم، نزدیک به ۶۰۰ نقطه را ارتقا داده ایم بنابراین چند نقطه محدود باقی مانده است در آینده مشکل آن چند نقطه را هم رفع می کنیم، نوسانات برق بر روی تجهیزات ما اثرات مخرب می گذارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط شهر فیبرنوری را به موازات شبکه مسی راه اندازی کردیم، تاکید کرد: اگر ممانعت های مردم وجود داشته باشد در خصوص نسبت سایت به وسعت و نسبت سایت به تراکم جمعیتی از سایر کلان شهرها عقب می مانیم.

مدیر مخابرات منطقه فارس در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ورود فناوری نسل پنجم به شیراز و استان فارس، تاکید کرد: یک سایت در بلوار جمهوری شهر شیراز زیر بار ۵G هست که آزمایشی بوده هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان