کد خبر: ۱۴۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
استاندار فارس:

تقسیم استان فارس صحت ندارد/ راه اندازی ۳ بیمارستان صحرایی

رحیمی گفت: در سطح دولت هیچ موضوعی در زمینه تقسیم استان فارس مطرح نشده و اگر مطرح می‌شد نخستین فرد مطلع از این جریان استاندار فارس بود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی مدیران اجرایی برای توسعه و پیشرفت استان و رفع مشکلات از این تلاش‌ها تقدیر کرد و در ادامه افزود: بخشی از این تلاش‌ها در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی تبلور می‌یابد و انتظار بر این است که آمادگی لازم را داشته باشند که پروژه‌های باقی مانده را در ایام هفته دولت، که از دوم شهریور ماه آغاز می‌شود، به مردم شریف استان فارس تقدیم کنیم.

استاندار فارس از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست اقدامات خود را در راستای فعالیت‌های اعلامی و در آینده ابلاغی ریاست جمهوری تنظیم کنند.

وی، مبارزه با فساد را از جمله برجستگی‌های مد نظر رییس جمهور در صحبت ها، جلسات شورا‌ها و آنچه از سوی او اعلام شده دانست و با بیان اینکه فساد امروز یکی از مشکلات اصلی در جامعه است ابراز کرد: در گذشته نیز این موضع مد نظر قرار داشته وامیدواریم اصلاح ساختار‌ها و سیستم‌ها و ایجاد شفافیت لازم سبب جلوگیری از فساد شود.

استاندار فارس همچنین خطاب به مسئولان اجرایی استان گفت: این ایام نیازمند شناسایی مشکلات مردم و سپس به کار گرفتن همه تلاش و توان برای رفع این مشکلات است که در این مسیر باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور لیست کابینه دولت را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است، ابراز امیدواری کرد: مجلس با رای بالایی که به وزرا خواهد داد حمایت خود از دولت را تکمیل کرده و دولت برای حل مشکلات مردم با آمادگی کامل آغاز به کار کند.

رحیمی با اعتقاد به اینکه باید از تمام ظرفیتی که در کشور وجود دارد در راستای رفع مشکلات کشور بهره گرفته شود، عنوان کرد: بی تردید یکی از عظیم‌ترین پتانسیل‌های کشور نیروی انسانی توانمند است؛ از این رو نمایندگان مجلس، شورا‌های شهر و روستا، سپاه و بسیج و دستگاه قضا، شخصیت‌ها و علما و نخبگان سمن‌ها و دانشگاهیان و... همه پتانسیل‌هایی هستند که باید از آن‌ها برای توسعه و عمران و آبادانی کشور استفاده کرد.

وی تاکید کرد: پیشبرد امور با اتحاد و همدلی موثرترین راهکار برای عبور از مشکلات و ایجاد امیدواری در مردم است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به همه گیری کرونا اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت این موضع از همه دستگاه‌های اجرایی خواست هرگونه امکانات اعم از ساختمان، نیروی انسانی و... که دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری یا درمان از آن‌ها مطالبه می‌کند باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی در خصوص تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای تعطیلات شش روزه نیز گفت: محدودیت در رفت و آمد‌ها و محدودیت‌های تجمعی اعم از اصناف و گروه‌های مختلف و تعطیلی ادارات اعمال می‌شود، اما تاکید می‌کنم تعطیلی‌ها به معنای آن نیست که افراد این زمان را به سفر یا دور همی‌ها اختصاص دهند؛ بلکه به معنای این است که با رعایت کامل دستورالعمل‌ها زنجیره ویروس را با کم کردن برخورد‌ها و تعاملات کاهش دهیم.

رحیمی قطع زنجیره انتقال ویروس را اقدامی اثر بخش در راستای کمک به مردم و کادر درمان که به شدت تحت فشار هستند دانست.

استاندار فارس به بروز بعضی مشکلات در توزیع اقلام دارویی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون ورودی بیمارستان‌ها افزایش یافته است گفت: ۱۰۷ درصد تخت‌های عادی بیمارستانی و بیش از ۹۶ درصد از تخت‌های مراقبت‌های ویژه در استان اشغال شده که نشان می‌دهد باید رعایت پروتکل‌ها بیشتر شود تا ورودی بیماران با امکانات هماهنگی داشته باشد.

به گفته استاندار فارس مقرر شده است سه بیمارستان صحرایی به مجموعه بیمارستان‌های استان افزوده شود.

او همچنین به رفع مشکل کمبود سرُم اشاره کرد و افزود: این موضوع با انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی و پیگیری گمرک تولید سرم و مواد اولیه آن، تامین شد که با تدابیر اندیشیده شده شاهد رفع کامل مشکل باشیم.

به گفته استاندار فارس بر اساس گزارش‌ها دارو‌های مورد نیاز به اندازه کافی در دسترس است که برخی از این دارو‌ها به بیمارستان‌ها مربوط می‌شود و مابقی نیز در داروخانه‌ها بر اساس تجویز پزشک متخصص در دسترس قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای صف‌های تزریق واکسن را مدیریت کند که مردم ناچار نباشند به مدت طولانی در صف‌های متراکم منتظر بمانند.

این مقام مسئول از مجموعه اصناف و اتحادیه‌ها که تاکنون برای رعایت شیوه نامه ها  بسیار کمک کرده اند تقدیر و ابراز امیدواری کرد در تعطیلی ۶ روزه پیش رو نیز این همکاری همچون گذشته ادامه داشته باشد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به مطالبی که درباره تقسیمات کشوری و تقسیمات استان شنیده شده اشاره کرد و افزود: در سطح دولت هیچ موضوعی در زمینه تقسیم استان فارس مطرح نشده و اگر مطرح می‌شد نخستین فرد مطلع از این جریان استاندار فارس بود.

استاندار فارس تاکید کرد: هویت و انسجام استان فارس در انسجام و یکپارچگی آن است و قطعا فارس بزرگ می‌تواند اقتدار لازم را داشته باشد و هویت ایران اسلامی را نشان دهد.

وی ادامه داد: فارس همواره به عنوان استانی پیشرو در زمینه‌های مختلف اعم از موضوعات سیاسی، دفاع از نظام و تولید ثروت برای کشور مطرح بوده است و اگر ضرورتی برای چنین تقسیماتی وجود داشته باشد نیازمند طی مراحل قانونی و رضایت مردم است.

به گفته رحیمی، تقسیمات کشوری باید سبب همگرایی و انسجام بیشتر و خدمات رسانی مناسب‌تر باشد و اگر این اقدام در هر گوشه از کشور واگرایی، تنش و دلخوری و نارضایتی در پی داشته باشد در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

وی از فرمانداران و روسای دستگاه‌های اجرایی خواست در ادارات تکریم ارباب رجوع و برخورد درست با مردم را با جدیت همچون گذشته در دستور کار قرار دهند.

استاندار فارس در ادامه خاطرنشان کرد: مردم امروز با مشکلات مختلفی درگیر هستند ما مدیران باید بدانیم که مردم، ولی نعمت ما هستند و بپذیریم که نگرانی و ناراحتی آن‌ها را ما نیز باید درک و تحمل کنیم و با خوش رفتاری و گشاده رویی به حل مشکلات آن‌ها اهتمام داشته باشیم.

وی آرامش حاکم بر استان را نشات‌گرفته از اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مدیریت استان دانست و گفت: حاصل تلاش‌های اعضای شورای تامین، ارائه مشاوره درست و همچنین اقدامات به‌موقع، امنیتی را به ارمغان آورده که در سایه همفکری و همدلی ایجاد شده و خود بسترساز توسعه و پیشرفت استان خواهد بود.

رحیمی با اشاره به اینکه مدیران باید بر مبنای برش‌هایی که در قالب دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل به آن‌ها ابلاغ شده، عمل کنند، ابراز داشت: ضروری است به این موضوع اهتمام داشته باشیم تا بتوانیم از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

استاندار فارس یکی از مسایل نگران‌کننده این استان را بروز آتش‌سوزی‌های وسیع در جنگل‌ها و مراتع دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود فرمانداران و همه دستگاه‌های اجرایی، به ویژه دستگاه‌های تخصصی مربوطه از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست برای جلوگیری از این موضوع تلاش کرده، تیم‌های واکنش سریع تشکیل دهند.

وی اعلام کرد: در این خصوص، با رایزنی‌های صورت‌گرفته یک فروند هلیکوپتر از سوی یکی از هم‌استانی‌ها در اختیار گذاشته شده که درصورت نیاز استفاده خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: در همین زمینه، هم دستگاه ارتش و هم مجموعه سپاه همواره به تناسب وجود یا عدم وجود پرنده در استان کمک لازم را ارائه کرده‌اند؛ اما نیاز است در مدت باقیمانده از فصل گرم با برنامه‌ریزی و همچنین حساسیت بیشتری در مجموعه منابع طبیعی از، نابودی این ثروت عظیم ملی جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از موضوع تامین آب و برق باعنوان چالش و نیاز اساسی توسعه استان یاد کرد و اظهار داشت: بسیاری از مردم به ویژه در کلانشهر‌ها در ساختمان‌های بلند مرتبه زندگی می‌کنند و با رفتن برق همه امکانات از دسترس شهروندان خارج می‌شود که اثرات منفی بر رضایتمندی مردم دارد.

وی افزود: بخش عظیمی از استان فارس در منطقه گرمسیری قرار دارد و زندگی با گرمای بیش از ۴۵ درجه، بدون برق طاقت‌فرساست و باید درک کنیم که اگر مردم اعلام نارضایتی می‌کنند، کاملا حق دارند؛ اما مقدورات این است و باید تلاش کنیم آن‌ها را افزایش دهیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در این زمینه باید از ظرفیت‌های مختلف بخش خصوصی و دولتی به‌منظور افزایش تولید به تناسب، افزایش مصرف استان استفاده کرد، تصریح کرد: در زمینه قانون‌گذاری، به ویژه بستر سازی برای جذب سرمایه بخش خصوصی، در حوزه تولید انرژی و مخصوصا انرژی‌های تجدید‌پذیر، اقداماتی صورت گرفته که اگر انجام نشده بود در اکثر نقاط استان خیل عظیمی از جمعیت دچار بحران تامین آب در شهر‌ها و روستا‌ها می‌شدند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: البته این بدان معنا نیست که وضعیت مطلوب است و قطعاً تا رسیدن به بهترین شرایط دشواری‌هایی وجود دارد که رفع آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رحیمی در ادامه خواستار سرعت بخشی به پروژه‌های آبرسانی به ارسنجان، ساخت و سازها، مباحث کالبدی و عمرانی، زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در سراسر استان شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های قرارگاه‌های مختلف همدلی و کمک‌های مومنانه اشاره کرد و عنوان داشت: در این راستا، در مجموعه‌های مختلف بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان کالای معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است که قطعاً باید باتوجه به تداوم و شدت‌گیری شیوع کرونا در این ایام افزایش یابد.

وی یکی دیگر از اقدامات تأثیرگذار استان فارس را تهیه و تنظیم نقشه مهندسی فرهنگی برشمرد و گفت: این سند، نقشه راهی است که باید به سمت اجرای آن پیش رفت و اهمیت دارد که در این حوزه، در قالب طرح خانواده متعالی از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استان و کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت خانواده زنان استفاده شود.

رحیمی همچنین بیان کرد: کسب رتبه برتر استان در سطح کشور در حوزه سواد آموزی، کسب رتبه دوم در اجرای طرح ملی نماز و نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان و کسب عنوان اولین شهر خلاق کتاب و کتابخوانی برای شهر صدرا و کسب عنوان دومین شهر پایتخت کشور در کتاب و کتابخوانی برای شهر شیراز از دستاورد‌های ارزشمند استان است که باید تداوم یابد. نیازبه کارکارشناسی عمیق دارد و باید محاسن و مضرات، همگرایی‌ها و واگرایی‌های احتمالی را بررسی نمود، اما برداشت کلی حفظ تمامیت تقسیماتی و سرزمینی فارس است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان