کد خبر: ۱۴۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
شیرازه از صحن علنی شورای شهر شیراز گزارش می‌دهد:

رقابت کاندیداهای شهرداری کلان شهر شیراز برای تصاحب سکانداری سومین حرم اهل بیت(ع) /معرفی گزینه نهایی شهرداری کلان شهر شیراز به روزهای پایانی نزدیک می‌شود

کاندیداهای شهرداری شیراز امروز در صحن شورای شهر به ارائه برنامه‌های خود در حوزه مدیریت شهری پرداختند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امروز یکم شهریور، صحن علنی شورای شهر شیراز در حالی برگزار شد که سخنگوی این شورا روز قبل با اعلام خبر تعطیلی این هفته ی جلسات کمیسیون ها و صحن علنی گفته بود قرار است شوراییان در خصوص انتخاب شهردار کلان شهر شیراز تصمیم گیری کنند.


افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بنا است در جلسات سه روزه انتخاب شهردار شهر شیراز، 22 نامزد واجد شرایط، به ارائه برنامه های خود بپردازند.

 وی از قرعه کشی نوبت واجدین شرایط، توسط منشیان  ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز خبرداد و گفت: در راستای اجرای شفافیت، این جلسات به صورت علنی با حضور اصحاب رسانه و به صورت پخش زنده برگزار شده است تا شهروندان نیز بتوانند از روند انتخاب شهردارمطلع شوند.


بر همین اساس امروز و از نخستین ساعات صحن علنی شورا کاندیدهای شهرداری شیراز در صحن علنی به ارائه برنامه‌های خود در حوزه مدیریت شهری پرداختند.


در این جلسه آقایان اصنافی،فرخ زاده، جمالی نژاد اردکانی، بدری، معایر،رعیتی فر، کشتکار، طالبان، معصومی،صحراییان، شمس، میرزایی،فرج زاده، نقیب زاده، بذرافشان، عبدالهی، حقیقت، چوبینی، طهماسبی، رضایی و کیانی به ترتیب تا ساعت 19عصر به ارائه برنامه خود پرداختند.


به گفته رییس شورای شهر شیراز، آقایان فرج‌زاده، نقیب زاده، بدری، اردکانی و معایر انصراف دادند و در پایان از میان افراد باقی مانده ۵ نفر برای حضور در مصاحبه انتخاب می‌شوند.


فعالیت اقتصادی و توجه به اقتصاد شهری و در آمد پایدار نخستین موضوع مورد توجه در برنامه های فرخ زاده 

محمد فرخ زاده که هم اکنون عضو ششمین دوره شورای شهر شیراز است امروز به عنوان نخستین کاندیدا به ارائه برنامه مدیریتی خود برای کسب سمت شهردار شیراز به شورا ارائه داد.


وی پیش از این به عنوان معاون شهردار در حوزه فرهنگی، ریاست سازمان خدمات آتشنشانی شیراز و سازمان حمل و نقل و ترافیک فعالیت داشته است. 


فعالیت اقتصادی و توجه به اقتصاد شهری و در آمد پایدار نخستین موضوع مورد توجه در برنامه های فرخ زاده بود، همچنین توجه به اقتصاد گردشگری، باغات شیراز ، خدمات شهری و گره خوردن این خدمات با منافع مردم از دیگر محورهای مهم مطرح شده از سوی او بود.


به گفته فرخ زاده سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری به عنوان خواستگاه آرامش بخشی به شهر باید مورد توجه قرار گیرد.


ایجاد پارک های تخصصی در حوزه های مختلف گیاهان دارویی، سلامت و...، تغییر سیستم های حمل و نقل درون شهری به ویژه تراموا، ایجاد جذابیت های جدید برای نسل جوان، توجه به ظرفیت های بین المللی شهر شیراز، اهمیت مدیریت بحران در سطح شهر شیراز به ویژه بافت تاریخی و بافت فرسوده، توجه به ابعاد فرهنگی به ویژه تبدیل کردن موضوع سومین حرم اهل بیت از یک مگا پروژه به ریز پروژه های کارآمد از دیگر مواردی بود که به عنوان سر فصل برنامه های مدیریتی فرخ زاده در این جلسه مطرح شد.


شيراز سومين حرم اهل بيت(ع)، نگين گردشگري ايران شعار محوري  رعیتی فرد


علي حسين رعيتي‌فرد، یکی دیگر از كانديداهايي بود كه در نخستين روز از بررسي برنامه‌هاي نامزدهاي تصدي شهرداري اين كلانشهر به ارائه برنامه‌هاي خود پرداخت.


وی طي سال‌هاي اخير در مسئوليت‌هايي چون؛ بخشدار مركزي شيراز، مديركل شوارهاي استانداري فارس، فرماندار جهرم و معاون اقتصادي سازمان بسيج سازندگي كشور فعاليت كرده است.


رعيتي‌فرد به چگونگي روند رشد جمعيتي شيراز طي ٥٠ -٦٠ سال اخير پرداخت و گفت: روند فزاينده جمعيتي موجب به وجود آمدن فقر، حاشيه نشيني و ديگر آسيب‌هاي اجتماعي شده است.


وی افزود: ١٥٢ محله در اين كلانشهر داريم و منطقه چهار شهرداري شيراز با ٢١ محله وسيع ترين منطقه شهري اين كلانشهر را به خود اختصاص داده است.


این کاندیدای شهرداری شیراز، شيراز سومين حرم اهل بيت(ع)، نگين گردشگري ايران را به عنوان شعار محوري خود عنوان كرد و گفت: ٤٤ درصد منابع شيراز متكي به عوارض صدور پروانه است.


وی همچنين به مشكلات و چالش هاي شيراز اشاره و عدم برنامه هاي فرهنگي متناسب با سومين حرم اهل بيت(ع)، نبود برنامه جامع براي حفظ باغ‌هاي قصردشت، عدم بروز رساني طرح جامع حمل و نقل، گران بودن هزینه‌ها برای اداره شهر، کاهش تاب‌ آوری شهر، میزان بالای حقوق و دستمزد، ناتوانی در جذب سرمایه‌گذاری، و ...را از جمله اين چالش‌ها عنوان كرد.


رعيتي‌فرد در پایان تصريح كرد: امروز ديگر پس از صد سال نمي‌توان با نظر شفاهي صحبت كرد، چرا كه فرصت آزمون و خطا نيست و بايد با برنامه پيش رفت و تلاش كرد با ارائه خدمات شاهد ارتقاي شهر در ابعاد مختلف باشيم.


حفظ شأنیت شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نخستین سرفصل برنامه های اصنافی


سید احسان اصنافی که هم اکنون عضو شورای ششم شهر شیراز است، سومین کاندیدای شهرداری شیراز بود که به ارائه برنامه‌های و دیدگاه های مدیریتی خود در صحن شورا پرداخت.


 اصنافی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ساخت و کارشناسی مهندسی عمران است؛ حفظ شأنیت شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت را به عنوان نخستین سرفصل برنامه های خود مطرح کرد.


 توجه به رفع مشکل حاشیه نشینی، تکمیل طرح های جامع ناتمام همچون طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز، اولویت بندی پروژه‌های ناتمام، بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری، مطالبه تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل، بازنگری در بعضی سازمان ها همچون معاونت حمل و نقل و سازمان حمل مسافر بخشی از محورهای مورد توجه اصنافی در ارائه برنامه‌های خود بود. 


توجه به برنامه های فرهنگی و اجتماعی و استفاده بهینه از بودجه شهرداری از دیگر موارد مورد تاکید وی بود.


اصنافی همچنین مبارزه با فساد در شهرداری را نیازمند شفافیت مانیتورینگ همه فعالیت های شهرداری دانست و گفت: ساختارهای پوسیده و ۶۰ ساله نظارتی در شهرداری باید بازنگری  شود.


توجه به منابع انسانی ازموضوعات مد نظر جمالی نژاد


مهدی جمالی نژاد دیگر کاندیدای شهرداری شیراز بود که به ارائه برنامه‌های مدیریتی خود در حوزه شهری پرداخت. 

 جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پس از سید محمدعلی افشانی، شهردار پیشین شهرهای اصفهان و یزد است.


به اعتقاد او نگاه مدیریت شهری نباید تنها دریک محور متوقف باشد بلکه موفقیت در مدیریت شهری به نگاهی توامان و فرا نگر در حوزه های مختلف فرهنگی عمرانی و... نیاز دارد. 


توجه به منابع انسانی از دیگر موضوعات مد نظر جمالی نژاد بود که در این خصوص گفت: نخبگی خلاقیت و نوآوری در تیم مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که معتقدم در بدنه شهرداری افراد مجرب و توانمند و دارای ایده های موثر وجود دارند و باید به کارگرفته شوند.


جانشین پروری،توجه به معماری و سهرسازی، توجه به پیوست های فرهنگی در  پروژه های بزرگ مقیاس، احیا محورهای تاریخی، استفاده از بخش خصوصی برای ایجاد ظرفیت های مختلف در شهر، ارتباط تنگاتنگ با شهروندان ، ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و مطرح کردن شیراز به عنوان شهر دانش پایه ، توجه به فضای سبز عمودی و توجه به میراث فرهنگی و سنت ها در مدیریت شهری از جمله سر فصل های مطرح شده از سوی جمالی نژاد بود.


به اعتقاد طالبان مهمترین مشکل در شهرداری شیراز نبود اقتصاد پایدار و توان ثروت آفرینی است


وی که هم اکنون در مرحله دفاع از پایان نامه دکتری شهرسازی با عنوان بازآفرینی شهری فرهنگ مبنا است پیش از این عضو و نائب رییس شورای چهارم شهر شیراز بوده و عناوینی همچون شهردار لارستان، شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز را درمان نامه فعالیت خود دارد. 


به اعتقاد طالبان مهمترین مشکل در شهرداری شیراز نبود اقتصاد پایدار و توان ثروت آفرینی است. 


وی با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری باید حرکت در جهت ثروت آفرینی برای شهر باشد افزود: هر چه درآمد مردم بالا برود شاهد افزایش ثروت در شهر خواهیم بود.


ضعف در برندسازی از دیگر موضوعات مورد توجه وی در ارائه دیدگاه های مدیریتی خود بود. به گفته طالبان امروزه استفاده از فرهنگ در جهت ایجاد درآمد برای مردم در کلان شهرها مورد توجه قرار می‌گیرد.


وی همچنین با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم مطهر در شیراز تهیه شده است، عنوان کرد به رغم تهیه این طرح تا کنون نتوانسته این از این ظرفیت غنی معنوی برای ثروت آفرینی در شیراز استفاده کنیم.


طالبان توجه به افزایش سرسام آور هزینه اجرای پروژه ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و بر لزوم برنامه ریزی در جهت کاهش آسیب های این افزایش هزینه ها تاکید کرد.


توجه حاشیه نشینی و تبعات آن ،عقب ماندگی شیراز در هوشمندسازی، عقب ماندگی در ایجاد فضاهای عمومی و پروژه های بزرگ مقیاس عمومی از دیگر موضوعاتی بود که در طرح دیدگاه های این کاندیدای شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد.


طالبان با اشاره به مشکلات فرهنگی شیراز در مقایسه با جایگاه سومین حرم اهل بیت شهرداری را در رفع این مشکلات اثرگذار دانست و گفت: تبدیل شهرنشین به شهروند مسئولیت پذیر در شهرداری و معاونت های مربوطه این نهاد امکان پذیر است.


اولین فرماندار ویژه شهرستان جهرم داوطلب سکانداری شهر شیراز


علیرضا صحراییان داوطلب تصدی پست شهردار شیراز  با حضور در صحن علنی شورای شهر به ارایه برنامه خود پرداخت.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و همچنین کارشناسی ارشد شهرسازی و دکترای مدیریت اجرایی از دانشگاه صنایع و معادن ، اولین فرماندار ویژه شهرستان جهرم ، دبیر شورای ترافیک استان و عضو کمیسیون ماده ۱۰۰استانداری و مسول دفتر فنی استانداری ،را در کارنامه سوابق خود دارد و هم اکنون معاون توسعه عمران و موقوفات آستان مطهر شاهچراغ و عضو هیئت امنای شاهچراغ است.

صحراییان با اشاره به رویکرد فرهنگی و مذهبی شیراز به عنوان سومین شهر  حرم اهل بیت معتقد است برنامه های شهرداری باید  تحول آمیز و تحول خواه باشد.

حاشیه نشینی،تعدد محلات  بافت فرسوده و تبدیل کاربری بی ضابطه باغ های استحفاظی ،عدم توزیع خدمات اساسی در مناطق مختلف،حجم بدهی بالا شهرداری و عدم استفاده از ظرفیت حرم های مطهر از جمله مشکلاتی بود که او به آن اشاره کرد و گفت : تحقق شعارهای شورای ششم نیازمند مدیریتی توانمند و جهادی و شهرداری است که بحران ها را تجربه کرده باشد.

حفظ ارتقا هویت مذهبی،گردشگری،تاریخی و توسعه عدالت محوری در تمام مناطق شهری،ارتقائ مدیریت واحد شهری ، ایجاد درآمد پایدار و  ایجاد زیر ساخت های شیراز شهر خلاق از جمله رویکردهایی بود که این داوطلب تصدی پست شهرداری برآنها تاکید کرد.

وی درباره طرح توسعه ۵۷هکتاری حرم های مطهر شاهچراغ نیز گفت: تعریف ایجاد یک  ظرفیت پایلوت در کشور در بین الحرمین ذیل طرح توسعه ۵۷هکتاری برای برگزاری آیین شهر سبز و  ارایه صنایع دستی شیراز در این محدوده در اقتصاد شهری و توریست پذیر بودن آن  اثر گذار است.

صحراییان عنوان کرد : بجای کاشی فرش و آسفالت و پیاده راه سازی  باید به  محلاتی از شهر شیراز برویم که از کمترین خدمات بی بهره هستند و در مناطق برخودار اقدامات دیگری انجام داد.

تقویت شهرداری های مناطق ،ارتقا تاب آوری شهری در مقابل حوادث طبیعی،رفع گره های ترافیکی و ایجاد ارتباط مناسب بین شهرداری و سایر ادارات برای حفظ منابع طبیعی از دیگر اقداماتی است که او در ارایه برنامه های خود به آن اشاره کرد.

صحراییان با اشاره به  اینکه در  حاشیه شهر شیراز دارای کلان روستاها هستیم که باید رویکرد و برنامه برای ساماندهی داشته باشیم بیان داشت: خروج پادگان با رویکرد افزایش سرانه فضای سبز و پدافند غیر عامل و بازنگری طرح  ساماندهی باغ های درون محدوده در لیست برنامه ها است.

ایجاد کلینیک ساختمانی ، سالن های آمفی تأتر ، ایجاد تقاطع در فلکه قصر دشت و میدان مطهری ،دفع مکانیزه آبهای سطحی و نگهداری و مرمت پل ها و تغییر هندسی در معابر اصلی است از جمله اقدامات بود که صحراییان در ارایه برنامه خود به آن اشاره کرد.

صحراییان با اشاره به نوع اقدامات در حوزه فرهنگی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی ارتقا شیراز به شهر متبرک و ایجاد قرارگاه فرهنگی با مدیریت نماینده ولی فقیه در فارس برای متمرکز کردن اقدامات  دستگاه‌های فرهنگی و مشارکت در ساخت سریال شاهچراغ با برند سازی این ظرفیت معنوی را دنبال خواهم کرد.

ایجاد محور شیراز و اصفهان برای گردشگری و ارتقا فضای سبز و رفع موانع مشاغل مزاحم از جمله دیگر برنامه بود که صحراییان به آن اشاره کرد و گفت: خودم را عضو چهاردهم شورا خواهم دانست و ملزم به پاسخگویی به ۱۳عضو هستم.


نگاه ویژه شمس به جوان گرایی، کادر سازی و تربیت نیروی انقلابی 


ناصر شمس از دیگر کاندیداها بود که دارای مدرک دکترای مدیریت آی تی است و در مسئولیت‌هایی چون معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز، رئیس فناوری اطلاعات شهرداری شیراز، رئیس دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز، معاون مهارت‌های پیشرفته کشور در وزارت تعاون، رئیس دانشگاه تربیت مربی کرج و مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس انجام وظیفه کرده است.

وی گفت: عمیقا معتقد به جوان گرایی، کادر سازی و تربیت نیروی انقلابی برای نظام هستم.

شمس، مسائل فرهنگی، نارضایتی و بی اعتمادی مردم، مبارزه با فساد، تصویب طرح‌های اجرا نشده، ترافیک را از مهمترین معضلات شیراز عنوان کرد.


وی با بیان اینکه شهرداری شیراز در حوزه مالی با بدهی‌های روز افزون مواجه است، اتکا به منابع درآمدی ناپایدار، پایین بودن سطح انضباط مالی، نبود مهندسی ارزش در این پروژه‌ها، عدم استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و عدم توفیق در جذب سرمایه گذاری را از دلایل این بدهی ذکر و خاطرنشان کرد: اگر صحبت از منابع درآمدی می‌شود سه منبع بیشتر نداریم، یا باید از شهروندان به اسم عوارض درآمدهایی وصول شود، یا سرمایه گذاری انجام شود و یا کارآفرینی و ایجاد ارزش در دستور کار قرار گیرد.


شمس همچنین بیان کرد: شبکه گسترده‌ای از فیبرنوری در شهرداری داریم که امروز تنها استفاده‌ای که از آن می‌شود هماهنگی با داوئر شهرداری است و درآمدی از محل این دینا سنتر بلااستفاده نیست.


وی که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز را یک اصل اساسی می‌داند، بازنگری مسیرهای حمل و نقل عمومی، اجرای طرح محدوده ترافیک و بازنگری خطوط بی آر تی را از مهمترین سرفصل‌های برنامه خود عنوان کرد.


شمس همچنین پنج اقدام فوری و عملیاتی برنامه های خود را تثبیت مدیریت جوان متخصص و انقلابی، تحقق بودجه ١٤٠٠، بازنگری طرح کنترل ترافیک محدوده مرکزی شهر، تحقق واقعی شهرداری الکترونیک و بازنگری و ساماندهی حمل و نقل عمومی با رویکرد تلفیقی برشمرد.


رانت خواری و عدم شفافیت در فعالیت های اجتماعی موجب مخدوش شدن چهره گردشگری شهر شیراز 


محمود میرزایی ،دیگر گزینه تصدی شهرداری شیراز گفت: محور قرار گرفتن شاهچراغ در شهر شیراز یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که باید در مدیریت شهری به آن توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: رانت خواری و عدم شفافیت در فعالیت های اجتماعی در مدیریت کلان شهری در کنار وجود بافت های تاریخی اما فرسوده موجب شده تا چهره گردشگری شهر شیراز مخدوش شود.

میرزایی اضافه کرد: ایجاد شهری هوشمند در کنار زیبا سازی شهر شیراز با همراهی مردم در مدیریت کلان شهری میتواند موجب توسعه شهر شیراز شود که البته شناخت اکوسیستم شهری می تواند برنامه ریزی شهری را بهبود دهد.


وی در ادامه عنوان کرد: مشارکت نخبگان در کنار شایسته سالاری می‌تواند زمینه برنامه ریزی بلند مدت را برای بهبود وضعیت عمومی شهر فراهم کند این در حالی است که ایجاد فضا های سرمایه گذاری مناسب برای سرمایه گذاران می تواند چالش های حوزه سرمایه گذاری را کاهش دهد.  

خود را برای شهرداری شیراز توانمند می دانم 

محمد بذرافشان داوطلب تصدی پست شهردار شیراز ،دکترای جامعه شناسی دارد و استاد دانشگاه و سرپرست فرمانداری شیراز و دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا را در کارنامه خود ثبت کرده و اکنون مدیرکل کمیته امداد خمینی استان فارس است.

بذرافشان در صحن علنی شورا به ارایه برنامه عملیاتی خود برای شیراز پرداخت و با اشاره به چالش های این کلانشهر عنوان کرد: حاشیه نشینی در اطراف کلان شهرها،افزایش بی رویه مهاجرت به فزونی آسیب های اجتماعی منجر می شود اما در حوزه مدیریت شهری مباحث عمرانی و عدم تکمیل پروژه های نیمه تمام خود فسادزا است و هرچقدر بین شروع و تکمیل پروژه فاصله باشد فساد بیشتری ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در بحث خدمات شهری و نظارت دقیق وعدم شفافیت کامل انواع قراردادها ،در حوزه شهرسازی عدم تکمیل خدمات شهرداری الکترونیک و حوزه برنامه ریزی بعنوان مرکز هر خدمات و همچنین بخش فرهنگی اقدامات بیشتری در شیراز نیاز است.

بذرافشان عنوان کرد: ایجاد ارزش افزوده املاک شهرداری نوعی درآمدزایی برای شهر است.


وی با اشاره به اینکه اعتماد سازی باعث شفاف سازی می‌شود خاطر نشان کرد: تعریف بسته های سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت قطب گردشگری و زیارت با ایجاد زیر ساخت ها و تعیین تکلیف محدوده طرح ۵۷هکتاری حرم مطهر شاهچراغ از جمله رویکردهای مهم شهری در شیراز است.


بذرافشان گفت: خود را برای شهرداری شیراز توانمند می دانم اما دو دل بودم و برای آمدن به شورا و ارایه برنامه  استخاره کردم.

وی خطاب به اعضای شورا خواست که از شهردار آینده شیراز حمایت کنند.


جان شهروندان را از خطرات کمربندی نجات می دهم

عبداللهی دیگر گزینه شهردار آینده شیراز است که ۲۲سال سابقه فعالیت در حوزه مسکن و شهرسازی را در کارنامه دارد و مدیر مسکن و شهرسازی شهرستان شیراز نیز بوده و اکنون دبیر کمیته راه و شهرسازی شیراز است.

عبدالهی یکی از اولین های کاری خود را در صورت تکیه بر صندلی شهردار شیراز ساماندهی کمربندی این شهر دانست و گفت: افراد بسیاری به علت تصادفات در کمربندی شیراز جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: ایجاد مسیرهای کندرو در کمربندی با توجه وجود شهرک های اطراف این مسیر برون شهری می تواند علاوه بر ایمنی ، ارزش افزوده املاک شهرداری را نیز حاصل کند.

او با اشاره به زیبا سازی شهر شیراز عنوان کرد: شیراز نظر زیبا سازی از شهرهای دیگر عقب است.

عبداللهی توسعه مترو و ایجاد تعامل با مدیریت شهری شهر جدید صدرا برای ایجاد راههای ارتباطی از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.


گزینه اصلی سرپرستی شهرداری شیراز و یکی از گزینه های نهایی شهردار آینده نیامده انصراف داد


آرش فرج زاده که به عنوان داوطلب تصدی پست شهردار شیراز با حضور در هشتمین جلسه علنی قرار بود به ارایه برنامه خود بپردازد با بیان اینکه پیش از این در جلسه انتخاب سرپرست شهرداری برنامه خود را به شورای شهر ارائه داده به تشریح مختصری از کارنامه فعالیت طولانی خود پرداخت.


فرج زاده که فارغ التحصیل دانشگاه شیراز و کارمند ۲۷شهرداری شیراز و مدیرکل ،  پست ۲شهرداری منطقه و ۲معاونت شهرداری را در کارنامه دارد معتقد است که با تغییرات رخ داده در دولت و شوراهای شهر، شهرداری ها نیز درحال گذر از یک مرحله حساس قرار گرفته اند.

فرج زاده با اشاره به بدنه ۱۳هزار نیروی انسانی فعال در شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز در این دوره باید در حالی از معضلات و مشکلات عبور کند که ۱۰۰هزار هکتار منطقه  خارج از محدوده دارد و باید برای یک شهر حدود ۲میلیونی خدمت رسانی انجام دهد.

این داوطلب تصدی پست شهردار از این دوران به عنوان نقطه عطف یاد و عنوان کرد: مواردی مثل عدالت اجتماعی که مردم مطالبه گر آن هستند و تسریع خدمات رسانی به مردم با مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند نیازمند این است که در انتخاب شهردار شیراز دقت و شناخت و کارآمدی مدنظر قرار گیرد و اگر این مورد لحاظ نشود تغییرات در شهرداری با شکست مواجه خواهد شد و شهر آسیب خواهد دید.

وی خطاب به ۱۳عضو شورا بیان کرد  در انتخاب شهردار دقت و شناخت لازم را داشته باشند چرا که اکنون در  یک برهه از مسئولیت اصلی شورای ششم قرار دارند.

فرج زاده با بیان اینکه طی ۲۷سال  گذشته یک بسیجی بوده و خواهم بود تاکید کرد: هرجا هستم  به عنوان یک بسیجی و زیر سایه مقام معظم رهبری در شهرداری خدمت می کنم.

وی در ادامه عنوان کرد: حجت را در ادامه مسیر برای خودم تمام شده می‌دانم و هرگونه تصمیم با اعضای شورا است و من به عنوان یک شهروند و نیروی شهرداری خدمت گذار مردم خواهم بود.

فرج زاده در لحظات پایانی جلسه امروز شورای شهر شیراز درخواست انصراف خود را به رییس شورای شهر تقدیم کرد.

این در حالی است که او بعنوان گزینه اصلی سرپرستی شهرداری شیراز و یکی از گزینه های نهایی شهردار آینده این کلانشهر مطرح شده بود.

شفافیت و اعتماد دو هدف مهمی که باید دنبال کرد

مسعود طهماسبی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که سابقه معاونت فنی فرمانداری شیراز ، شهرداری صدرا و شهرداری مناطق ۵و۳ را هم در سوابق خود دارد،در این جلسه ضمن ارایه برخی از برنامه های خود با تاکید بر عدالت محوری در ارایه خدمات به نقاط مختلف شهر گفت: اگر ما شفافیت و اعتماد را هدف قرار دهیم باعث افزایش اعتماد می‌شود و در این بین استمرار در بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان یکی از مهمترین مواردی است که باید دنبال کرد.

وی از نبود طرحهای تاب آوری  به عنوان برخی دیگر از مشکلات حوزه مدیریت شهری یاد کرد و افزود: توجه به درآمدهای پایدار ،استفاده بهینه از ظرفیت‌های شهری  ،جذب سرمایه های خرد،توانمند سازی پرسنل شهرداری شیراز و توجه به بستن بسترهای زایش فساد از جمله مواردی است که باید در دستور کار مدیریت آینده شیراز باشد.

وی با اشاره به افزایش سامانه های هوشمند ترافیک ‌به عنوان یکی از سرفصلهای برنامه هایش،گفت: متاسفانه ما در حوزه سیما و منظر برنامه مشخص نداریم و فقط بدنه سازی بخشی از بافت تاریخی را انجام داده ایم.


گزینه شهرداری شیراز که کرونا گرفت به صحن نرسید

کیانی رحیمی آخرین گزینه تصدی شهردار آینده شیراز بود که مقرر شده بود در هشتیمن جلسه امروز دوشنبه اول شهریورماه ۱۴۰۰ که تا شامگاه دوشنبه ادامه یافت به ارایه برنامه خود بپردازد که وی به دلیل ابتلا به کرونا از آمدن به این جلسه خودداری کرد.

مهدی نصیری،عضو شورای ششم کلانشهر شیراز به جای وی به سرفصل برنامه های این داوطلب شهرداری که توسعه ناوگان حمل و نقل شهری و توجه به هویت تاریخی شیراز بخشی از آن بود اشاره کرد.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان