کد خبر: ۱۴۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۰

واکنش به آلودگی واکسن وارداتی کرونا به برخی کشورها/ نماینده مجلس: واکسن‌ از کشورهای مطمئن خریداری شود

فاطمه محمد بیگی ضمن تاکید بر واردات واکسن از مراکز و کشورهای معتبر و مطمئن گفت: شرط خرید واکسن نخست سلامت و ایمنی آن بوده و دوم اینکه واکسن در فاز آزمایشی نباشد و تاییدات اولیه فاز سوم بالینی را رد کرده باشد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آلودگی واکسن‌‌های وارداتی کرونا به کشور ژاپن، ضمن تاکید بر واردات واکسن از مراکز و کشورهای معتبر و مطمئن اظهار داشت: خدا رو شکر این مراقبت تاکنون توسط مسئولان محترم وزرات بهداشت و سایر دستگاه‌های مسئول رعایت شده و انتظار داریم که بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی در این باره افزود: قضیه واکسن‌های خارجی وارد شده به ژاپن و اتفاقاتی که در این کشور به وجود آورده این حقیقت را روشن می‌سازد که کشورها باید همواره به فکر خودکفایی در زمینه تولیدات واکسن باشند.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: ما در کمیسیون بهداشت مجلس همواره ضمن حمایت از  تولید داخل و خودکفایی در زمینه تولید واکسن کرونا و دیگر ویروس ها، بر خرید  واکسن  خارجی نیز تاکید داشتیم که این مسئله باید سریع انجام شود تا مردم کشور هرچه سریع‌تر واکسینه شوند.

محمدبیگی اضافه کرد: شرط خرید واکسن کرونا، نخست سلامت و ایمنی بوده و دوم اینکه واکسن در فاز آزمایشی نباشد و تاییدات اولیه فاز سوم بالینی را رد کرده باشد تا بتوانیم اجازه ورود آن واکسن را صادر کنیم. حتماً واکسنی که وارد کشور می‌شود باید به لحاظ علمی در داخل کشور تاییدیه خود را اخذ کند که اخذ تاییدیه نیز دارای مراحل خاص خود است.

وی تاکید کرد: این موضوع را با اطمینان به هم وطنان عزیز عرض می‌کنیم که تا این تخلفی در زمینه واردات واکسن صورت نگرفته است.

محمدبیگی به بازدید خود از مراکز تولید واکسن کرونا در کشور اشاره و تصریح کرد: متخصصان ما در مراکز تولید واکسن کرونا به صورت شبانه روزی به فعالیت خود ادامه می‌دهند به دلیل پیچیده بودن مراحل تولیدی فرآورده های بیولوژیک در سایت های خیلی بزرگ، زمان بر است و همچنین برخی از تجهیزات لازم هم در کشور وجود ندارد و باید از کشور های دیگری تهیه شود. 

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه به دلیل تحریم ها برخی از تجهیزات مراکز  تولیدی دارویی به سختی تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز افتخار می‌کنیم کشورمان ششمین کشور صاحب تکنولوژی ساخت واکسن است و امیدوارم در آینده همه مردم ایران واکسینه شوند تا بعد از آن جزو کشورهای صاحب سبک در حوزه واکسن باشیم.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس
نظرات بینندگان