کد خبر: ۱۴۹۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
درقالب طرح شهید سلیمانی صورت گرفت؛

تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار بسته کمک معیشتی به نیازمندان و بیماران کرونایی فیروزآباد

فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد گفت: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بسته کمک معیشتی توسط بسیجیان تهیه و در بین نیازمندان و آسیب دیده گان کرونایی توزیع شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سرهنگ پاسدار محمد امین صباغیان مقدم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فیروزآباد در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان اظهار داشت: طرح ملی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 و کمک به مدافعان سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان فیروزآباد به همت بسیجیان این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی بار دیگر پویایی و نشاط بسیج را به رخ کشاند و همان‌گونه که بسیج در طول سال‌های انقلاب صحنه‌های به یادماندنی را به یادگار گذاشته در این طرح نیز بار دیگر این حماسه خلق شد.

بنابه گفته صباغیان مقدم، در شهرستان فیروزآباد از روزهای ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی با محوریت بسیجیان، هلال احمر و شبکه بهداشت در سطح شهرستان عملیاتی شد که بیش از 700 بسیجی در تیم‌های تخصصی که شامل تیم حمایتی، تیم مراقبتی و تیم نظارتی آموزش و سازماندهی شدند و هر تیم آموزش‌های خاص مربوط به کار خود را دیده است و درصورت لزوم آماده‌ی بکارگیری تمامی این افراد هستیم.


تهیه و توزیع 100 هزار بسته کمک معیشتی به نیازمندان و بیماران کرونایی فیروزآباد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فیروزآباد گفت: بیش از 150 نفر از بسیج محلات خواهران در این طرح مشارکت داشتند که نمونه‌گیری تست‌های کرونا در منازل بیماران کرونایی بر عهده دارند و بیش از 550 نفر از برادران از بسیج محلات برادران، اقشار و گردان‌های امام حسین(ع) در این طرح به کارگیری شده است.

وی افزود: تیم‌های مراقبتی وظیفه بیماریابی و رهگیری را برعهده دارند و از این تیم‌ها برای نمونه‌گیری تست‌های کرونا برای مراکز 16ساعته و مراکز پردد و آموزش پیشگیری از کرونا بصورت چهره به چهره انجام می‌شود.

این قام مسئول با اشاره به برپایی ایستگاه های سلامت در نقاط مختلف شهرستان گفت: در سطح شهرستان در ایام الله ها ایستگاه های صلواتی سلامت برپا شده که خدماتی شامل توزیع ماسک رایگان، تب سنجی، مشاوره و توزیع بروشورهای پیشگیری و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل از جمله اقدامات این ایستگاه‌های سلامت هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فیروزآباد گفت: تیم‌های نظارتی بسیج با همکاری اتاق اصناف شهرستان جهت بازرسی و نظارت بر اصناف و مراکز ارائه دهنده خدمات همانند بانک‌ها و فروشگاه‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است و مکان‌ها و مراکزی که رعایت اصول بهداشتی را انجام ندهند، اخطار و جریمه و در صورت تکرار تخلف آن واحد صنفی پلمپ می‌شوند.

وی در تشریح وظیفه تیم‌های حمایتی افزود: آموزش به خانواده‌ها و شناسایی خانوارهای نیازمند کمک معیشتی بر عهده تیم‌های حمایتی است که در قالب کمک‌های مومنانه بیش از 200 میلیارد ریال بین بیماران کرونایی و نیازمندان توزیع شده است.


انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
0
والانیازمندان که درروستاچشمشان هم آب نخوردمخصوصاسالمندان ناتوان وبیماردرخانه اگرمیدهنندبه همه نیازمندان واقعی بدهنند همه باهم برابراگرراست میگویننددرخانه نیازمندان خانه نشین دهنند