کد خبر: ۱۴۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
فرمانده سپاه مرودشت خبر داد

راه اندازی مرکز واکسیناسیون مستقل در درمانگاه امام خمینی(ره) سپاه مرودشت

فرمانده سپاه مرودشت ضمن برشمردن اقدامات موثر بسیجیان شهرستان مرودشت در مبارزه با کرونا، از راه اندازی مرکز واکسیناسیون مستقل در درمانگاه امام خمینی ره مرودشت خبر داد
راه اندازی مرکز واکسیناسیون مستقل در درمانگاه امام خمینی(ره) سپاه مرودشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیرازه، سرهنگ پاسدار امید نصیبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت در خصوص طرح شهید سلیمانی در شهرستان مرودشت بیان داشت: بسیج و سپاه در کنار مسئولان و کادر درمان مراکز بهداشت واقعا نقش موثری در قالب طرح شهید سلیمانی ایفا کرده است.

نصیبی اظهار داشت: آثار حضور مجموعه بسیج و سپاه در بین مردم و در لایه های اجتماعی و رسیدگی به مشکلاتی که به خاطر ویروس منحوس کرونا دامن گیر خانواده ها شده است کاملا مشهود است.

وی افزود: حمایت از کسبه و کسانی که به خاطر این ویروس منحوس دچار مشکل شده اند و همچنین استمرار رزمایش های کمک های مومنانه بنا به فرموده مقام معظم رهبری در همه ابعاد واقعا کمک گسترده، راهگشا و موثری بود که ایفا گردید.

وی تصریح کرد: علاوه بر استمرار کمک های مومنانه و تیم های حمایتی و نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با کرونا، فراخوان بسیجیان برای حضور در درمانگاه ها، بیمارستان ها و بخش ها و کمک به کادر درمان و پرستاران در رسیدگی به بیماران کرونایی و نیز حضور گروه های جهادی از اقدامات موثر بوده است.
نصیبی خاطرنشان کرد: تسهیل واکسیناسیون و در اختیار قرار دادن مراکز متعلق به مجموعه سپاه و بسیج برای واکسیناسیون و همچنین همکاری بسیجیان در امر واکسیناسیون از دیگر اقدامات موثر بوده است.
وی در رابطه با طرح های ابتکاری در سطح شهرستان ابراز داشت: از طرح های ابتکاری میتوان به سرکشی به مشاغلی که به صورت کارگاهی بودند و از این ویروس منحوس متضرر شده بودند و تحت حمایت قرار دادن آنان از طریق وام اشتغال و تسهیل گری و جلسات با صاحبان املاک، مشاغل و کارخانجات، وارد نمودن سازمان های غیردولتی و ایجاد همبستگی و همدلی در قالب محروميت زدایی اشاره کرد.

وی به اجرای موفق فاز اول طرح شهید سلیمانی و ابلاغ رزمایش پدافند زیستی عاشوراییان و مشارکت بسیج در طرح واکسیناسیون اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری هفتگی جلسات قرارگاه شهید سلیمانی به ریاست فرماندار و مطالبه از تمام دستگاه های مجری اجرای طرح و همچنین
برپایی جلسات هماهنگی، پیگیری و تعامل ناحیه و حوزه های مقاومت با شبکه بهداشت و مراکز جامع سلامت از اقدامات موثر بوده است.

نصیبی اظهار داشت: با محوریت بیماریابی و ردیابی موارد ابتلا و تماس با نزدیکان وی و کنترل قرنطینه خانگی در بازه زمانی ۱۰ روزه از اقدامات اساسی مبارزه با کرونا بوده است.

وی در رابطه با تیم های نظارتی تصریح کرد: در راستای سرکشی از هیاتهای مذهبی و در تعامل با شبکه بهداشت، ۲۲ تیم نظارتی تشکیل شد.

وی افزود: از ابتدای طرح شهید سلیمانی و در راستای کمک به اقشار آسیب دیده، نسبت به تهیه و توزیع هدفمند کمک های مومنانه و بسته های معیشتی اقدامات موثری صورت گرفته و در مرحله دوم این طرح ۴۰۰۰ بسته کمک معیشتی توزیع گردیده است.

وی هشداردهی و تبلیغات میدانی را بخشی دیگر از فعالیت بسیجیان برشمرد و عنوان کرد: با استفاده از خودروهای سپاه و ادارات در بین مردم حاضر شده و با استفاده از بلندگوی خودروها نسبت به خطر شیوع بیماری و رعایت پروتکل ها هشدارها و اطلاعات لازم به مردم داده شد.

وی بیان داشت: برخی از قسمت ها به لحاظ بار اپیدمی کرونا مشکلات جدی داشته و فرماندهان حوزه های مقاومت بر این موارد تمرکز ویژه ای داشتد.

وی در رابطه با بیماریابی بیان داشت: در تعامل با شبکه بهداشت،  اسامی افراد مبتلا گرفته شده و بیماریابی در اطرافیان و خانواده فرد مبتلا مورد بررسی و کنترل قرار میگرفت.

فرمانده سپاه مرودشت اظهار داشت: در تعامل با شبکه بهداشت و ناجا ۲۵ تیم نظارتی در خصوص نظارت بر اماکن، اصناف و ادارات تشکیل شد و
روزانه تعداد ۴۸ نفر از بسیجیان در امورات اداری و انتظامات شبکه بهداشت همکاری می کنند

وی تصریح کرد: به منظور تسریع روند واکسناسیون در سطح شهرستان، مرکز واکسیناسیون مستقل در درمانگاه امام خمینی(ره) سپاه مرودشت راه اندازی شده و روزانه شهروندان برای تزریق واکسن به این مکان مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمک به بیمارستان مرودشت در قالب یک تیم جهادی و همچنین راه اندازی یک تیم جهادی برای انجام اعمال غسل اموات کرونایی از دیگر اقدامات موثر در سطح شهرستان بوده است.
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان