کد خبر: ۱۴۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
تاسی بسیجیان کازرون از سیره شهید سلیمانی؛

اهداف طرح شهید سلیمانی در کازرون تحقق یافت/ کاهش مبتلایان به روزانه ۲۰نفر

فرمانده سپاه ناحیه کازرون خبر داد: پنج تیم فعال پزشکی از نیروهای بسیج جامعه پزشکی به استعداد بیست و پنج نفر تشکیل و مشغول به فعالیت شدند. همچنین با همکاری شبکه بهداشت، ناجا و اداره صمت در جهت نظارت و کنترل صنوف و اماکن پر تردد اقداماتی صورت گرفت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، غلام رضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، در گفتگو با خبرنگار این رسانه، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای طرح شهید سلیمانی در شهرستان کازرون بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در سراسر دنیا و شهرستان شهید پرور کازرون، ناحیه مقاومت سپاه این شهرستان با عنایت به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر کمک رسانی به کادر درمان و حل اوضاع کرونا، نیرو های بسیجی این شهرستان با تلاش های شبانه روزی به صورت جهادی مشغول به فعالیت شدند.

وی در ادامه به فعال سازی تیم های طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یک سال و نیم از شیوع ویروس کرونا به شهرستان ما می‌گذرد، نیرو های بسیج از همان ابتدای امر با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی و تقسیم وظایف به صورت میدانی، اجرایی و عملیاتی در جهت خدمت رسانی به مبتلایان این ویروس قدم برداشته و اقداماتی در سطوح ناحیه، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج با محوریت بسیج اما به صورت مردمی در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس و کنترل آن صورت پذیرفت.

توکل ضمن اشاره به ضدعفونی معابر و مراکز پر تردد شهری تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا کارگاه های تولید ماسک راه اندازی شد که روزانه بیش از دو هزار ماسک تولید می‌‌شود. همچنین کارگاه های تولید دستکش با ظرفیت تولید روزانه بیش از سه هزار عدد دستکش راه اندازی و توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون در خصوص فعالیت گروه های جهادی به صورت تخصصی و ویژه در جهت جلوگیری از شیوع و گسترش کرونا افزود: در این راستا پنج تیم فعال پزشکی از نیروهای بسیج جامعه پزشکی به استعداد بیست و پنج نفر تشکیل و مشغول به فعالیت شدند. همچنین با همکاری شبکه بهداشت، ناجا و اداره صمت در جهت نظارت و کنترل صنوف و اماکن پر تردد اقداماتی صورت گرفت.

وی در خصوص بلوک بندی های بهداشتی عنوان کرد: بر اساس اطلاعات پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، شهرستان به بیست بلوک بهداشتی تقسیم و ضمن آموزش نیروهای بسیجی به استعداد چهارصد نفر توسط شبکه بهداشت و درمان در جهت حمایت و همکاری در تیم های مراقبتی و نظارتی و حمایتی مشغول به فعالیت شدند.

توکل بخشی از خدمات صورت گرفته در این طرح را برشمرد و گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی فعالیت هایی نظیره تشکیل گروه های جهادی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) در 14 گروه، تشکیل هشتاد و سه تیم حمایتی، مراقبتی و نظارتی، کمک رسانی به مراکز شانزده ساعته نمونه گیری تستهای پی سی آر، تهیه بیست و پنج هزار بسته معیشتی و سی هزار بسته بهداشتی و تغسیل اموات کرونایی توسط طلاب خواهر و برادر از اقدامات انجام شده در جهت مقابله با ویروس کرونا بود.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون در اشاره به اعلام هشدارهای بهداشتی تاکید کرد: در این زمینه با تهیه کلیپ های کوتاه توسط معاونت فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج کازرون و راه اندازی کارناوال های هشدار خودرویی با حضور نیروهای بسیج ، ارتش، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر در مواقع ضروری اقدامات بسیار موثری رقم خورد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به تدارک هفده مرکز درمانی در جهت واکسیناسیون مردمی افزود: سالن 9 دی شهر کنارتخته، در جهت خدمات دهی به بیماران کرونایی با ظرفیت چهل تخت و سالن فرهنگی و ورزشی تیپ دوم تکاور امام سجاد (ع) نیز با ظرفیت چهل تخت و بیمارستان آموزشی امام علی (ع) با محوریت بسیج آماده خدمات دهی به بیماران کرونایی به عنوان پشتیبان بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) آماده و تجهیز شده است.

وی همچنین نقش بسیج در مبارزه با ویروس کرونا را موثر خواند و گفت: با توجه به حضور میدانی نیرو های بسیج در کنار کادر بهداشتی و درمان و تشکیل تیمهای نظارتی، حمایتی و مراقبتی در جهت پیشگیری و سرکشی از بیمارانی که در قرنطینه های خانگی بودند، نیروهای جهادی نقش اساسی را در مبارزه با کرونا انجام داده اند.

این مقام مسئول در خصوص اثر بخشی طرح شهید سلیمانی بیان کرد: از ابتدای طرح تا به امروز بر اساس گزارشات ارائه شده، از تعداد روزانه صد و سی بیمار ورودی به بیمارستان، امروز به تعداد ورودی کمتر از بیست نفر کاهش پیدا کرده که این نشان از رعایت کامل شیوه نامه ها و پروتکلهای بهداشتی است و نام زیبای شهید حاج قاسم سلیمانی که خودش را سرباز وطن و ولایت میداند در این طرح خوش درخشید و خود نام حاج قاسم نقطه عطفی در یشگیری از شیوع ویروس کرونا بود.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان